جهش های ویروس کرونا

روسیه از کاهش اثربخشی واکسن‌ها به دلیل جهش های ویروس کرونا خبر داد

رئیس آژانس فدرال پزشکی بیولوژیکی روسیه اعلام کرد طبق بررسی‌های جدید، جهش های ویروس کرونا باعث کاهش اثربخشی واکسن‌ها می‌شوند.

ورونیکا اسکوارتسووا، رئیس آژانس فدرال پزشکی بیولوژیکی روسیه FMBA اعلام کرد مرکز برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیریت خطرات بهداشتی پزشکی روسیه از مارس سال 2020 مطالعات ژنتیکی مولکولی گردش ویروس کرونا را به انجام رساند که نتایج این مطالعات نشان می‌دهد جهش های ویروس کرونا باعث می‌شود اثربخشی واکسن‌ها کاهش پیدا کند.

کاهش اثربخشی واکسن‌ها به دلیل جهش های ویروس کرونا

آژانس فدرال پزشکی بیولوژیکی روسیه که در واقع موسسه ملی بهداشت عمومی فدراسیون روسیه و تحت نظر وزارت بهداشت محسوب می‌شود در بررسی‌های جدید خود جهش‌های جدید کروناویروس را شناسایی کرده است که می‌توانند اثربخشی داروهای درمانی و پیشبگری مانند واکسن‌ها را کاهش دهند.

محققان روسی توانستند خطوط جدیدی از ویروس SARS-CoV-۲ را شناسایی کنند که وجود خطوط ژنتیکی جدید SARS-CoV-۲ حامل جهش در مناطق متغیر ژنوم ویروس می‌تواند باعث تغییر خواص بیولوژیکی ویروس و علائم بالینی عفونت شود. همچنین اثربخشی داروهای درمان و پیشگیری به ویژه واکسن‌های تولید شده و آزمایش شده در مقابل انواع قبلی ویروس SARS-CoV -۲ را نیز کاهش خواهد داد.

گفتنی است آژانس فدرال پزشکی بیولوژیکی روسیه در گزارش جدید خود اعلام کرد تا هفته سوم ژوئن 2021 نوع هندی کروناویروس در 87 درصد موارد در مسکو شناسایی شد که نسبت به هفته اول و دوم این ماه به میزان زیادی رشد پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*