آیفون ۱۲، اپل را پادشاه بازار گوشی های 5G کرد

آیفون ۱۲، اپل را پادشاه بازار گوشی های 5G کرد

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ که نخستین محصولات ۵ جی اپل بودند، باعث شدند این کمپانی تاج پادشاهی بر بازار گوشی های 5G را روی سر بگذارد.

وقتی گوشی‌سازهای اندروید مشغول تولید محصولات 5G خودشان بودند، اپل با یک سال تأخیر با معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ وارد بازار گوشی های 5G شد. بسیاری بر این باور بودند که ورود با تأخیر اپل به این بازار، بیشتر از این که مثبت باشد، برای این شرکت بار منفی به همراه خواهد داشت. اما گزارش منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی Strategy Analystics خلاف این را ثابت می‌کند. این گزارش می‌گوید اپل با اقتدار پادشاه بازار گوشی های ۵ جی است.

در این گزارش آمده است، در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ که آیفون‌های 5G اپل هم همان زمان عرضه شدند، این شرکت آمریکایی بیش از ۵۰ میلیون گوشی 5G فروخته است که ۴۰ درصد کل فروش بازار گوشی‌های هوشمند ۵ جی را تشکیل می‌دهد. در جایگاه دوم این جدول نیز شرکت چینی اوپو حضور دارد که با فروش ۱۴ میلیون گوشی، حتی نزدیک به اپل هم نشده است!

بر اساس گزارش منتشر شده از این مرکز تحقیقاتی، پنج فروشنده برتر این بازار را به ترتیب برندهای اپل، اوپو، ویوو، سامسونگ و شیائومی تشکیل می‌دهند. اگرچه در سال ۲۰۲۱، آمار متفاوتی رقم خورده است. اپل همچنان با در اختیار داشتن ۳۰ درصد کل فروش گوشی‌های ۵ جی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ رده نخست را در اختیار دارد، اما رقبا به سرعت در حال نزدیک شدن به این شرکت هستند.

بیشتر بخوانید:

آیفون ۱۲ با فاصله از گلکسی اس ۲۱، پرفروش ترین گوشی سال ۲۰۲۱ شد

با توجه به این که اپل معمولاً گوشی‌های جدیدش را سالی یک بار روانه بازار می‌کند، نباید این آمار نزولی تعجب برانگیز باشد؛ به خصوص این که گوشی‌های مطرحی مثل خانواده گلکسی اس ۲۱ همین چند ماه پیش معرفی شده‌اند. ما مطمئن نیستیم که اپل بتواند امسال هم تاج پادشاهی را روی سر خودش حفظ کند، اما علی‌رغم اینکه بعد از یک سال تأخیر وارد بازار گوشی های 5G شدند، به خوبی توانستند بر آن تسلط پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*