غیر فعال کردن اینترنت 5G

آموزش غیر فعال کردن اینترنت 5G در آیفون 12 برای کاهش مصرف باتری

غیر فعال کردن اینترنت 5G در گوشی های آیفون ۱۲ باعث می‌شود مصرف باتری گوشی کمتر شود. در ادامه روش انجام این کار را آموزش می‌دهیم.

موبایل‌های آیفون سری 12 نخستین تلفن‌های همراه شرکت اپل هستند که از نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کنند. از این فناوری همراه با قابلیت داده هوشمند (Smart Data Mode) که یک قابلیت جدید محسوب می‌شود رونمایی شده است. بر اساس اعلام شرکت اپل، این قابلیت عملکرد آیفون 12 در یافتن و انتخاب شبکه، اینترنت همراه را بهبود می‌بخشد و همچنین باعث ایجاد تعادل مناسب بین دوام باتری و سرعت شبکه می‌شود. اما شبکه 5G مصرف باتری را بالا می‌برد. دلیل این عمر پوشش محدود شبکه 5G است که منجر می‌شود آیفون 12 انرژی بیشتری را به منظور جست‌وجوی شبکه 5G صرف کند. برای کاهش مصرف باتری لازم است که اینترنت 5G آیفون را غیر فعال کنید. ما در این مقاله نحوه غیر فعال کردن اینترنت 5G در iOS و گوشی های سری آیفون 12 را توضیح خواهیم داد.

غیر فعال کردن اینترنت 5G

چرا باید اینترنت 5G آیفون ۱۲ را خاموش کنیم؟

یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های تلفن‌ همراه جدید اپل پشتیبانی آن از نسل پنجم اینترنت موبایل است. پس دلیل این که باید 5G آیفون را خاموش کرد چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که پوشش شبکه 5G بسیار محدود است. همین پوشش محدود باعث می‌شود که در بسیاری از مناطق ایران اصلا شبکه 5G نداشته باشیم، اگر شما در این مناطق باشید تلفن همراه نسل پنجم شما زمان زیادی را صرف پیدا کردن شبکه 5G خواهد کرد و این امر باعث کاهش عمر باتری گوشی شما می‌شود. البته غیر فعال نکردن اینترنت 5G مشکلات دیگری را هم برای موبایل شما به وجود خواهد آورد که در زیر ما به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1- داغ شدن تلفن همراه

2- اختلال در عملکرد اپلیکیشن‌ها

3- اختلال در برقراری و دریافت تماس

4- اختلال در ارسال پیامک

5- افزایش مصرف باتری

اکنون که با مشکلات ناشی از خاموش نکردن 5G آشنا شدیم، قصد داریم که به آموزش چگونگی غیر فعال کردن اینترنت 5G در آیفون بپردازیم.

آموزش غیر فعال کردن اینترنت 5G در آیفون

تنظیمات آیفون ۱۲ به صورت خودکار روی 5G قرار گرفته است، یعنی هر وقت امکان دسترسی به شبکه 5G وجود داشت گوشی به آن متصل شود و در غیر این صورت به سایر شبکه‌ها متصل شود. این امر باعث می‌شود که عمر باتری گوشی به شدت کاهش پیدا کند. برای تغییر این حالت و خاموش کردن 5G لازم است که فرآیند زیر را به ترتیب طی کنید.

1- نخست از منوی گوشی به بخش Settings وارد شوید و روی گزینه Cellular کلیک کنید.

2- اکنون گزینه Celluar Data Options را انتخاب کنید.

3- از میان گزینه‌های به نمایش درآمده روی Voice & Data کلیک کنید.

4- هم‌اکنون سه گزینه برای شما به نمایش در می‌آید. گزینه نخست 5G On است که باعث می‌شود شبکه 5G برای همیشه فعال باشد. گزینه دوم 5G Auto است که به شکل خودکار شبکه را می‌یابد و گزینه نهایی LTE است که تنها از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند.

از بین گزینه‌های مذکور روی گزینه LTE ضربه کنید. با انتخاب این گزینه نسل پنجم اینترنت در آیفون خاموش می‌شود. اگر منطقه سکونت شما تحت پوشش اینترنت 5G قرار گرفت و شما قصد کردید که آن را فعال کنید، باید فرآیند فوق را به ترتیب طی کنید و در انتها روی یکی از دو گزینه اول کلیک کنید.

علائم 5G روی تلفن همراه پس از اتصال

اما چگونه متوجه شویم تلفن همراه ما به شبکه 5G وصل شده است؟ هنوز خیلی از افراد معنای علائم نسل پنجم اینترنت موبایلی را نمی‌دانند. ما اکنون قصد داریم که معنای هر یک از علائم 5G را به شما توضیح دهیم.

5G: این بدان معنا است که منطقه شما از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و تلفن همراه شما به آن متصل است.

5G+: این بدان معنا است که منطقه شما تحت پوشش شبکه سریع‌تر و قوی‌تر 5G قرار دارد و شما به آن متصل شده‌اید.

5Guw: این بدان معنا است که محل سکونت شمت تحت پشتیبانی شبکه سریع‌تر و قوی‌تر 5G قرار دارد و تلفن همراه شما به آن متصل شده است. UW به معنای Ultra-Wideband یا شبکه با باند وسیع است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*