شبکه ۵G ایران

عدم دسترسی گوشی‌ های سامسونگ و اپل به شبکه ۵G ایران

بر اساس آخرین اخبار گوشی‌های سامسونگ و اپل در حال حاضر امکان استفاده از شبکه ۵G ایران را ندارند؛ اما ممکن است در آینده این امکان ایجاد شود.

در حالی که اپراتورهای موبایل در حال راه‌اندازی و توسعه شبکه ۵G ایران هستند، دسترسی به تکنولوژی‌های ۵G برای گوشی‌ های سامسونگ و اپل فعلا در ایران امکان‌پذیر نمی‌باشد. با وجود اینکه گوشی‌ های ۵G سامسونگ و اپل در ایران موجود هستند، کاربران این برندها به علت اعمال بعضی از محدودیت‌ها توسط این دو برند نمی‌توانند از این خدمات بهره ببرند. این در حالی است که کاربران هواوی و شیائومی به آسانی می‌توانند از تکنولوژی مذکور در گوشی‌هایی که از 5G پشتیبانی می‌کنند بهره ببرند.

بر اساس گفته کارشناسان، سامسونگ و آیفون به علت فنی برای دسترسی به این امکان در خاورمیانه محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند و اپراتورها برای  آزادسازی این قابلیت باید با آن‌ها مذاکره کنند. طبق شنیده‌ها در حال حاضر شرکت‌های ایرانسل و همراه اول این مذاکرات را آغاز کرده‌اند؛ اما مدت زمان حل این موضوع هنوز به طور دقیق مشخص نشده است و ممکن است برای ماه‌ها به طول بینجامد.

فاصله دو ساله تا استفاده مستقیم از شبکه ۵G ایران

بر اساس سخنان محمود کشوری کارشناس حوزه آی تی، نخستین بسته‌های تجاری ‌5G به صورت ‌۵G FWA ( انتقال داده مبنی بر فناوری بی‌سیم ثابت) مشغول به کار می‌شود، به این شکل که این تکنولوژی به‌صورت مستقیم به گوشی متصل نمی‌شود و فقط می‌تواند از طریق وای‌فای از آن استفاده کرد. وی در رابطه با این موضوع توضیح داد که هم اکنون نیز به ‌صورت پایلوت در برخی از محدوده‌ها ایرانسل و همراه اول این امکان را به کاربران خود ارائه کرده‌اند و قرار است تا مبین نت نیز به زودی اتصال خانگی به این شبکه را ایجاد کند، البته آن هم در یک محدود مشخصی در دسترس قرار خواهد گرفت. کاربرانی که موبایل آن‌ها از نسل پنجم تلفن همراه پشتیبانی می‌کند، قادر هستند تا از طریق اتصال به این سایت از آن استفاده کنند و کاربرانی که گوشی آن‌ها از این فناوری پشتیبانی نکند نیز می‌توانند به واسطه ‌Hotspot مودم ۵G در این سایت، به شکل وای فای به شبکه نسل پنجم تلفن همراه وصل شوند.

محمد کشوری تخمین زده است که حداقل تا یک و نیم سال دیگر  5G FWA مورد استفاده گسترده قرار خواهد گرفت و بعد از آن نیز برای استفاده مستقیم گوشی‌ها از این تکنولوژی به دو سال زمان نیاز داریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*