آیفون ۱۲ ،‌ پرفروش ترین گوشی سال 2021

آیفون 12 با فاصله از گلکسی اس 21، پرفروش ترین گوشی سال ۲۰۲۱ شد

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، آیفون ۱۲ اپل موفق شده با اقتدار لقب پرفروش ترین گوشی سال ۲۰۲۱ را در سه ماهه نخست به خود اختصاص دهد.

گوشی‌های خانواده آیفون 12 از زمان عرضه در اکتبر گذشته به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است. پس تعجب‌برانگیز نیست بشنویم تا پایان سه ماهه نخست، آیفون 12 پرفروش ترین گوشی سال 2021 شناخته شده است.

آیفون ۱۲، پرفروش ترین گوشی سال ۲۰۲۱

نسخه معمولی آیفون ۱۲ ۵ جی، طی سه ماهه گذشته از سال جاری میلادی پرفروش‌ترین گوشی بوده و ۵ درصد از کل فروش گوشی‌ها در جهان را به خود اختصاص داده است. با فاصله‌ای کم گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس به عنوان قدرتمندترین عضو این خانواده، با 4 درصد سهم بازار در رده دوم قرار گرفته است.

سومین مدل این جدول آیفون ۱۲ پرو است که ۳ درصد دیگر به سهم اپل در بازار موبایل اضافه می‌کند. گرچه مدل آیفون ۱۲ مینی در جایگاه چهارم قرار ندارد، اما همچنان جزو ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. این گوشی موفق شده ۲ درصد کل فروش بازار را به نام خود ثبت کند. جایگاه چهارم این لیست فروش نیز در اختیار گوشی آیفون ۱۱ است.

آیفون ۱۲ ،‌ پرفروش ترین گوشی سال 2021

گروه تحقیقاتی Counterpoint Research می‌گوید دلیل موفقیت اپل بی‌ارتباط با تقاضای زیاد برای خرید گوشی‌های 5G و تأخیر در خرید گوشی‌های از سال ۲۰۲۰ به خاطر پاندمی کروناویروس، نبوده است. در ادامه این فهرست ۱۰ تایی نام محصولاتی از شیائومی و سامسونگ که اغلب اقتصادی هستند به چشم می‌خورد. رتبه‌های پنجم و ششم و هشتم در اختیار گوشی‌های ردمی 9A، ردمی ۹ و ردمی نوت ۹ قرار دارد. از بین محصولات سامسونگ هم گوشی گلکسی A12 در رده هفتم، گلکسی A21s در رده نهم و گلکسی A31 در رده دهم قرار دارند. تقاضا برای این محصولات در هند، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا بسیار است.

سهم ۳۵ درصدی آیفون‌های اپل از درآمد کل بازار در سال ۲۰۲۰

علی‌رغم اختصاص تنها ۴ درصد از حجم بازار، آیفون ۱۲ پرو مکس در سه ماهه گذشته ۱۲ درصد از درآمد کل فروش گوشی‌ها را به نام خود ثبت کرده است. آیفون ۱۲ معمولی نیز ۱۱ درصد و آیفون ۱۲ پرو ۹ درصد درآمد کل بازار را به نام خود کرده‌اند. همراه با آیفون ۱۲ مینی و آیفون اس ای نیز گوشی‌های سال ۲۰۲۰ اپل به تنهایی ۳۵ درصد درآمد جهان را به خود اختصاص داده‌اند. ضمن اینکه تولید آیفون ۱۱ نیز با رشد ۳ درصدی همراه بوده است.

گروه Counterpoint Research می‌گوید موفقیت این گوشی‌های پرچمدار درآمد جهانی بازار موبایل را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ را به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسانده است. و به استثنای آیفون ۱۱ و آیفون SE، واضح است که شبکه 5G به سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد ارتباطی در جهان است.