اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر 11 در 15 ژوئن سال 2022 بازنشسته می‌شود

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد اینترنت اکسپلورر 11 در 15 ژوئن سال 2022 برابر با 25 خرداد 1401 رسما بازنشسته خواهد شد.

شرکت مایکروسافت در سال 1995 میلادی مرورگر اینترنت اکسپلورر را به کاربران عرضه کرد و با توجه به این که این مرورگر در سیستم عامل محبوب ویندوز شرکت مایکروسافت قرار داشت توانست به مدت یک دهه لقب مرورگر شماره یک بازار را از آن خود کند، اما مرورگر کروم گوگل توانست در اواخر دهه 2000 میلادی از  اینترنت اکسپلورر سبقت بگیرد و این عنوان را به خود اختصاص دهد. البته در آن زمان مشکل کندی اکسپلورر به معضلی برای کاربران آن تبدیل شد و بسیاری از کاربران استفاده از کروم را به دلیل سرعت بالا ترجیح دادند.

مایکروسافت برای اینکه از سهم بازار مرورگرها عقب نماند و بتواند با رقبا بهتر از قبل به رقابت بپردازد، در سال 2015 مروگر Edge را عرضه کرد که از فناوری مشابه کروم بهره می‌برد. بر اساس گزارشی که توسط موسسه آماری استات کانتر منتشر شد، کروم تا آوریل سال 2021 میلادی حدود 65 درصد سهم بازار جهانی مرورگرها را به خود اختصاص داده و پس از آن سافاری اپل با 18 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. مرورگر Edge مایکروسافت نیز حدود 3 درصد سهم را از آن خود کرده و در این میان سهم اینترنت اکسپلورر بسیار اندک است. در همین راستا شرکت مایکروسافت اعلام کرد نسخه سریع‌تر و مطمئن‌تر Edge در ویندوز 10، آینده اکسپلورر خواهد بود.

اینترنت اکسپلورر 11 به پایان راه رسید

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد مرورگر اینترنت اکسپلورر 11 در برخی از نسخه‌های ویندوز 10 در 15 ژوئن سال 2022 برابر با 25 خرداد 1401 بازنشسته می‌شود و این شرکت دیگر از آن پشتیبانی نخواهد کرد. مایکروسافت از کاربران این مرورگر خواست تا قبل از اینکه اکسپلورر بازنشسته شود، به Edge یا سایر مرورگرهای مورد نظر خود کوچ کنند.

همچنین مایکروسافت در مرورگر Edge یک حالت داخلی اینترنت اکسپلورر را برای آن دسته از وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های وب قدیمی که کماکان به اینترنت اکسپلورر نیاز دارند در نظر گرفت تا بتوانند از سایت‌هایی که روی مرورگرهای جدید کار نمی‌کنند استفاده کنند. این قابلیت تا پایان سال 2029 در مرورگر Edge در دسترس کاربران خواهد بود تا طی این مدت سازمان‌ها بتوانند از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های وب قدیمی به برنامه‌های مدرن مهاجرت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*