کورتانا در ویندوز 11

کورتانا در ویندوز 11 حضور کمرنگ‌تری خواهد داشت

مایکروسافت تصمیم گرفته تا استفاده از کورتانا در ویندوز 11 را کاهش دهد و آن را در موقعیت‌های مختلف مانند بوت اولیه سیستم عامل حذف کرده است.

شغل من ایجاب می‌کند تا در هفته چندین ویندوز را روی کامپیوترهای مختلف نصب کنم. این یعنی در یک هفته چندین بار جملات زیر را می‌شنوم:

Hi there! I’m Cortana, and I’m here to help. A little sign-in here, a touch of Wi-Fi there, and we’ll have your PC ready for all you plan to do.

این جملات را از حفظ تایپ کردم چرا که به طور مداوم در فکر و ذهن من می‌چرخند و نمی‌توانم از آن‌ها فرار کنم؛ مخصوصا اگر کورتانا در ویندوز 11 هم بخواهد هنگام بوت اولیه صحبت کند. من نه می‌خواهم از کورتانا استفاده کنم و نه می‌خواهم کورتانا در نصب ویندوز به من کمکی بکند. برای سال‌های زیادی این شکایات من به گوش مایکروسافت نرسید اما خوشبختانه به تازگی و با معرفی ویندوز 11، در جدیدی به روی من باز شده است.

کورتانا در ویندوز 11

کورتانا – Cortana دستیار صوتی مایکروسافت در ویندوز بوده که به طور پیش‌فرض در تسک‌بار قرار گرفته و هنگام نصب ویندوز 10 نیز متنی را برای کاربر می‌خواند که البته حضور یا عدم حضورش اصلا احساس نمی‌شود. اهالی دره سرخ در مراسم امشب اعلام کردند کورتانا در ویندوز 11 به خصوص هنگامی که در حال نصب ویندوز 11 هستید دیگر حضور نخواهد داشت و کاربر می‌تواند بدون هیچ مزاحمتی به نصب سیستم عامل جدید مایکروسافت بپردازد.

همان‌طور که در صفحه مخصوص ویندوز 11 هم آمده، کورتانا حتی به تسک‌بار پین نخواهد شد و نقش کمرنگ‌تری دارد. ویندوز 11 حاوی تغییرات زیادی بوده و شما می‌توانید به توسعه‌دهندگان انعام بپردازید، اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا کنید، نحوه چیدمان رابط کاربری را تغییر بدهید و بسیاری از کارهای دیگر را با ظاهر جدید سیستم عامل کامل کنید. اما حذف برخی از نقش‌های کورتانا در ویندوز 11 می‌تواند یکی از بهترین ویژگی‌های ویندوز جدید باشد که به مذاق بسیاری از کاربران ویندوزی خوش می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*