سریال های شبیه بازی مرکب

بهترین سریال های شبیه بازی مرکب که باید تماشا کنید

اگر از طرفداران Squid Game هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین سریال های شبیه بازی مرکب آشنا شوید.

در این مقاله به معرفی بهترین سریال های شبیه بازی مرکب پرداخته‌ایم که می‌توانند برای طرفداران این مجموعه جذاب باشند.

بازی مرکب یک سریال درام تریلر کره‌ای است که مدتی قبل از سرویس نتفلیکس منتشر شد و برای جلوه‌های بصری فوق‌العاده، سکانس‌های تعلیق آمیز درجه یک و نقدهایش بر اخلاق و انسانیت، مورد تحسین قرار گرفت. این سریال که بر پایه‌ی ایده‌ی «بتل رویال» استوار است، توانسته به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شود و داستان انسان‌هایی را روایت می‌کند که به دلیل فقر، بدهکاری و مشکلات شخصی، حاضر شده‌اند تا در یک بازی کودکانه شرکت کنند که پیروزی در آن به معنای ثروتمند شدن و شکست به معنای مرگ است.

بهترین سریال های شبیه بازی مرکب

بتل رویال اگرچه ایده‌ی جدیدی به حساب نمی‌آید اما با سریال Squid Game در کانون توجه قرار گرفته و حالا طرفداران در جستجوی آثار مشابه‌ای هستند. در ادامه می‌توانید با تعدادی سریال آشنایی پیدا کنید که در رابطه با بقا هستند یا اتفاقات‌شان در یک پادآرمان‌شهر رخ می‌دهد و به طور کلی، اِلمان‌های بازی مرکب در آن‌ها نیز به چشم می‌خورد.

– سریال Snowpiercer

سریال های شبیه بازی مرکب

سریال «برف‌شکن» بر اساس سری رمان‌های مصور فرانسوی به همین نام ساخته شده است. اگر به یاد داشته باشید، در سال 2013 یک فیلم نیز بر اساس این کامیک ساخته شد که در آن بازیگرانی همچون کریس ایوانز، جان هرت و تیلدا سوینتن به ایفای نقش می‌پرداختند. برف‌شکن پتانسیل زیادی داشت و حالا به دنیای تلویزیون وارد شده است.

اوضاع برای این سریال چندان خوب آغاز نشد. برف‌شکن در ابتدا قرار بود از شبکه تی‌ان‌تی پخش شود اما پس از سه سال توسعه و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مختلف، در نهایت به شبکه تی‌بی‌اس نقل‌مکان کرد و از نظر جذب مخاطب نیز موفق بود.

جنیفر کانلی و داوید دیگز بازیگران اصلی سریال هستند و کارگردان مشهور کره‌ای و سازنده نسخه سینمایی، بونگ جون-هو (Bong Joon-ho) در مقام تهیه کننده حضور دارد. داستان در جهانی آخرالزمانی و برفی رخ می‌دهد که معدود انسان‌های باقی مانده، در یک قطار پیشرفته در حال حرکت، زندگی می‌کنند.

برخلاف نسخه‌ی سینمایی، سریال تنها به طبقه‌های اجتماعی و انقلاب خشونت آمیزِ فقرا علیه ثروتمندان نمی‌پردازد و فضای آن به یک درام معماگونه نزدیک شده است. همانند بازی مرکب، بقا در سریال نقشی کلیدی دارد و شخصیت‌ها برای زنده ماندن و نجات، حاضر هستند دست به کارهای دیوانه‌واری بزنند.

– سریال The Purge

سریال های شبیه بازی مرکب

طرفداران ژانر ترسناک، به خوبی با مجموعه‌ی «پاکسازی» آشنایی دارند. داستان پیرامون یک روز بخصوص در سال است که جرم و جنایت قاونی است و هیچکس برای کشتار و خلافکاری‌هایش دستگیر نمی‌شود. پس از چند نسخه‌ی سینمایی موفق، این مجموعه به دنیای تلوزیون آمد و همان ساختار فیلم‌ها را حفظ کرده است. فصل اول نقدهای چندان مثبتی از سوی طرفداران و منتقدان دریافت نکرد، با این حال یک اثر اکشن سبک بقا است که یک بار دیگر نشان می‌دهد حتی در بحران هم افرادی وجود دارند که ارزش‌های انسانی را فراموش نمی‌کنند.

سریال پاکسازی همانند بازی مرکب، در رابطه با یک بازی خشونت آمیز برای نجات نیست بلکه به نتایج اعمال شخصیت‌ها می‌پردازد و سعی می‌کند به آن‌ها نزدیک شده و انگیزه‌هایشان را بررسی کند. شاید با یک مجموعه‌ی درجه یک رو به رو نباشیم اما پاکسازی باعث می‌شود تا مخاطب به اخلاقیات و دیدگاه‌های خودش نسبت به مقوله‌ی خشونت، اصل آزادی و عزت نفس فکر کند. ناگفته نماند که این سریال پس از دو فصل، کنسل شد اما همچنان می‌تواند شما را سرگرم کند.

– انیمه Danganronpa

سریال های شبیه بازی مرکب

«دانگانرونپا» که براساس یک بازی ویدیویی به همین نام اقتباس شده، در رابطه با یک مدرسه است که تنها دانش آموزان برجسته و سطح بالای کشور اجازه‌ی ورود به آن را دارند. آن‌ها اما خیلی زود متوجه می‌شوند که در این مدرسه زندانی شده‌اند و برای بقا باید با یکدیگر مبارزه کنند.

داستان کلی دانگانرونپا اگرچه شبیه به بازی مرکب است اما این سریال انیمه‌ای، یک درام روان‌شناختی محسوب نمی‌شود و بیشتر بر روی عناصر فانتزی تمرکز دارد. زمان کوتاه هر اپیزود شاید باعث شود تا پرداخت شخصیت‌ها گاهی کمتر از حد انتظار باشد اما برای کسانی که در جستجوی سکانس‌های اکشن شوک برانگیز هستند، این سریال شما را راضی می‌کند.

– انیمه Kaiji: Ultimate Survivor

سریال های شبیه بازی مرکب

همانند اسکوئید گیم، نقش اصلی سریال «کایجی» نیز بدهکاری‌های زیادی دارد و نمی‌تواند در زندگی‌اش به ثبات برسد. او در ادامه به قمار زیرزمینی رو می‌آورد تا شاید بتواند مشکلات‌اش را حل کند اما بیشتر در منجلاب فرو می‌رود.

اگر کایجی را نسخه‌ی انیمه‌ای بازی مرکب توصیف کنیم، پر بیراه نگفته‌ایم. این انیمه نیز از تعدادی بازی برای پیش بردن روایت استفاده می‌کند و داستان آن مملو است از دروغ‌، افترا، سیاست و رفتارهای غریزی انسان برای بقا. در هر اپیزود، شخصیت‌های اصلی در یک دوراهی میان بقا و فرار از دیوانگی گرفتار هستند و گاهی برخلاف میل باطنی، نمی‌توانند به اخلاقیات خود پایبند باشند.

– سریال Alice In Borderland

سریال های شبیه بازی مرکب

ماجراهای بازی مرکب در یک جزیره‌ی متروکه اتفاق می‌افتد اما سریال ژاپنی «آلیس در سرزمین مرزی»، بازی‌اش را به مرحله جدیدتر برده و آن را در یک نسخه‌ی متروکه از توکیو روایت می‌کند. داستان پیرامون تعدادی انسان است که در یک توکیوی آخرالزمانی گرفتار شده‌اند و مجبور هستند در تعدادی بازی خطرناک شرکت کنند. کسانی که در مسابقه ابتدایی پیروز شوند، «ویزا» دریافت می‌کنند و تا زمانی که به پیروزی ادامه دهند، اجازه‌ی زندگی دارند.

شخصیت‌های اصلی آلیس در سرزمین مرزی، انسان‌های معمولی هستند که هیچ قابلیت ویژه‌ای ندارد و همین مسئله کمک کرده تا مخاطب با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و ماجراجویی‌هایشان بیشتر قابل درک باشد. این سریال گاهی بامزه هم می‌شود و در کنار جلوه‌های ویژه درخشان، در تمامی دقایق هیجان انگیز است.

– سریال 3%

سریال های شبیه بازی مرکب

سریال برزیلی «سه درصد» هم یکی از سریال‌های شبیه بازی مرکب به حساب می‌آید که کمتر به آن پرداخته شده است. در دنیای این سریال، شکاف طبقاتی عظیمی میان آدم‌ها وجود دارد و انسان‌های فقیر مجبور هستند تا در تعدادی آزمایش شرکت کنند که در صورت موفقیت در آن‌ها، اجازه دارند به افراد نخبه ملحق شوند، در غیر این صورت کشته می‌شوند. شخصیت اصلی داستان بدون در نظر گرفتن شرایط، همیشه به فکر عدالت است حتی زمانی‌ که با سیاه‌ترین آزمایش‌ها رو به رو می‌شود.

سه درصد هم از آن آثاری است که جامعه و وضعیت فعلی دنیا را مورد نقد قرار می‌دهد و البته هرگز اکشن و هیجان را فراموش نمی‌کند. شاید کیفیت فنی اثر در حد و اندازه‌ی سریال Squid Game نباشد اما با شخصیت‌های پیچیده و چرخش‌های داستانی غیرمنتظره، کاستی‌هایش را جبران می‌کند.

– سریال Liar Game

سریال های شبیه بازی مرکب

همان طور که از نام‌اش مشخص است، در «بازی دروغ»، شخصیت‌ها وارد مسابقه‌ای شده‌اند که پیرامون دروغ‌گویی جریان دارد. کسی که برنده شود، به پول هنگفتی می‌رسد و اگر شکست بخورد، به همان میزان بدهکار خواهد شد. برخلاف بازی مرکب که در کنار هوش، قدرت فیزیکی نیز اهمیت دارد، در بازی دروغ، تنها منطق و استدلال است که اهمیت پیدا می‌کند. اگرچه خطری زندگی بازیکنان را تهدید نمی‌کند اما شرایط همچنان حساس است و آن‌ها باید برای رسیدن به جایزه‌ی بزرگ، روش‌های مبتکرانه‌ای را به کار بگیرند.

بازی دروغ به جای اینکه با سکانس‌های اکشن، مخاطب را هیجان‌زده کند، با بازی‌های ذهنی هوشمندانه تلاش می‌کند تا شما را تا انتها کنجکاو نگاه دارد. شاید با سریال، به اندازه‌‎ی بازی مرکب ارتباط برقرار نکنید اما برای یک تجربه متفاوت، می‌توانید به سراغ این مجموعه بروید.

– انیمه Gantz

سریال های شبیه بازی مرکب

تاکنون چندین اقتباس مختلف از مانگای «گانتز» ساخته شده است، از جمله چند نسخه‌ی سینمایی و یک سریال. نسخه‌ی تلوزیونی اگرچه مورد تحسین همگانی قرار نگرفت اما تمامی فاکتورهای لازم برای جذب طرفداران ژانر بتل رویال را دارد. داستان در رابطه با مردی به نام کِی کورونو است که در یک تصادف کشته می‌شود و در ادامه خود را یک مسابقه‌ی پسامرگی می‌بیند. او حالا باید در یک مبارزه‌ی مرگبار شرکت کند که اگر در آن کشته شود، دیگر فرصتی برای زنده بودن نخواهد داشت.

بازی مرکب خشن است اما خشونت آن در مقایسه با گانتز گاهی شوخی به نظر می‌رسد. برخلاف آن سریال، این انیمه علاقه‌ای به توجیه کردن اعمال شخصیت‌هایش ندارد و آن بخشِ سادیستی و روان‌پریش ذات انسان را به نمایش می‌گذارد.

– سریال Sweet Home

سریال های شبیه بازی مرکب

«خانه شیرین» داستان ساده‌ای دارد: اکثر انسان‌ها به هیولا تبدیل شده‌اند و افراد باقی مانده در تلاش هستند تا راهی برای نجات پیدا کنند. اما چیزی که این سریال را به اثر ویژه‌ای تبدیل می‌کند؛ ایده‌های فلسفی آن است. سریال در رابطه با مبارزه‌ی خیر و شر است و این سوال را از مخاطب می‌پرسد که معنای انسان بودن چیست؟

خانه شیرین همانند بازی مرکب، شخصیت‌های متعددی دارد و توانسته به همه‌ی آن‌ها به خوبی بپردازد. تقریبا همه‌ی شخصیت‌ها فرصت کافی برای خودنمایی دارند و بیننده با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. پافشاری سازندگان‌ بر روی عناصر انسانی باعث شده تا با یک درام تاثیرگذار رو به رو باشیم که شاید تا مدت‌ها نتوانید آن را فراموش کنید.

– سریال Lost

سریال های شبیه بازی مرکب

«لاست» شاید نیازی به معرفی نداشته باشد؛ سریالی که بین سال‌های 2004 الی 2010 از شبکه‌ی ای‌بی‌سی پخش شد و یکی از مشهورترین سریال‌های تاریخ محسوب می‌شود. داستان شاید پیرامون ژانر بتل رویال نباشد اما همانند بازی مرکب، اتفاقات آن در یک جزیره‌ی متروکه رخ می‌دهد؛ جایی که تعدادی از انسان‌ها با چالش‌های مرموزی رو به رو می‌شوند و مجبور هستند تا گاهی اخلاقیات را زیر پا بگذارند.

با توجه به اینکه لاست بیش از 100 قسمت دارد، دنیای آن بسیار گسترده است و به تدریج، عمیق‌تر هم می‌شود. همانند دیگر سریال‌های بلند، داستان این مجموعه نیز دارای پیچیدگی‌های زیادی است و بارها مخاطب را غافل‌گیر می‌کند. چرخش‌های داستانی نوآورانه‌ی این سریال کمک کرده تا جذاب‌تر شود و حتی ارزش تماشای چندباره را داشته باشد.

کدام یک از آثار فهرست سریال های شبیه بازی مرکب را تماشا کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اگر میخواین وقتتون به هدر بره دانگرونپا رو ببینید. یک انیمه به تمام معنا چرت و پرت. مفت نمی ارزه.

  2. سریال Awaken کو پس؟