ویندوز 11

8 دلیل برای اینکه همین حالا ویندوز 11 را نصب کنید

ویندوز 11 که به تازگی توسط مایکروسافت عرضه شد از طراحی جذاب و امکانات جدیدی بهره می‌برد. در این مقاله شما را با 8 دلیل برای نصب نسخه جدید ویندوز آشنا می‌کنیم.

مایکروسافت پس از 6 سال از زمان معرفی ویندوز 10 سرانجام در تاریخ 5 اکتبر 2021 به صورت رسمی جدیدترین نسخه از سیستم عامل ویندوز را عرضه کرد. ویندوز 11 که قابلیت‌های جدید و کاربردی متعددی را به همراه دارد برای کاربران ویندوز 10 نیز به شکل رایگان ارائه خواهد شد. البته روند عرضه نسخه جدید برای این کاربران به صورت تدریجی خواهد بود و ممکن است تا اواسط سال 2022 به طور بی‌انجامد.

گفتنی است مایکروسافت محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را برای نصب ویندوز 11 در نظر گرفته که به همین دلیل بسیاری از کاربران دستگاه‌های قدیمی با وجود نصب ویندوز 10 امکان نصب این سیستم عامل جدید را نخواهند داشت. از این رو کاربران پیش از نصب باید بررسی کنند که آیا دستگاه آنها با ویندوز 11 سازگار است یا خیر. البته مایکروسافت اعلام کرد تا سال 2025 به پشتیبانی از ویندوز 10 ادامه خواهد داد تا کاربرانی که دستگاه آنها سیستم عامل جدید را پشتیبانی نمی‌کند بتوانند تا آن زمان دستگاه جدیدی را خریداری کنند. در این ادامه قصد داریم شما را با 8 دلیل برای نصب ویندوز 11 آشنا کنیم.

هشت دلیل برای نصب ویندوز 11

1.‌ رابط کاربری جذاب

 ویندوز 11

مایکروسافت برای ویندوز 11 یک رابط کاربردی جدید و مشابه رابط کاربری سیستم عامل کامپیوترهای مک شرکت اپل را در نظر گرفته است. از این رو با نصب ویندوز 11 به سیستم عاملی با طراحی جذاب و کاربردی دسترسی پیدا خواهید کرد. در این نسخه منوی معروف استارت ویندوز نیز به قسمت مرکزی نوار وظیفه (Taskbar) آورده شده که البته امکان قرار دادن آن به سمت چپ نوار وظیفه نیز وجود دارد.

2. دسترسی آسان به اپلیکیشن‌های اندرویدی

 ویندوز 11

مایکروسافت دسترسی به اپلیکیشن‌های اندرویدی را در سیستم عامل ویندوز بیش از پیش آسان کرده است. البته کاربران نمی‌توانند از مایکروسافت استور به این اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشند و برای استفاده از آنها باید از آمازون اپ استور استفاده کنند. گفتنی است کاربران ویندوز 10 نیز می‌توانند به کمک روش‌های مختلفی نظیر استفاده از یک گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی به اپلیکیشن‌های اندرویدی دسترسی پیدا کنند؛ اما مایکروسافت این قابلیت را در ویندوز 11 توسعه داده و به بخشی از سیستم عامل تبدیل کرده است. کاربران ویندوز چند سالی است که منتظر قابلیت استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی در این سیستم عامل بودند و اکنون مایکروسافت با این قابلیت توانسته رضایت آنها را جلب کند.

3. جابجایی آسان بین دسکتاپ‌های مجازی

 ویندوز 11

ویندوز 11 امکانی را برای کاربران فراهم کرده تا آنها بتوانند دسکتاپ‌های مجازی را همانند کامپیوترهای مک تنظیم کنند و به شکل همزمان برای استفاده شخصی، کاری، تحصیلی یا گیمینگ بین چند دسکتاپ مجازی جابه‌جا شوند. گفتنی است کاربران ویندوز 10 برای استفاده از چنین قابلیتی با مراحل دشواری مواجه بودند، اما اکنون دسترسی به این ویژگی بسیار آسان شده است.

4. انتقال راحت از نمایشگر به لپ تاپ

 ویندوز 11

مایکروسافت برای ویندوز 11 قابلیت‌هایی چون Snap Groups و Snap Layouts را در نظر گرفته است که به کمک آنها می‌توان اپلیکیشن‌ها و پنجره‌ها را با گروه‌بندی مناسب ساماندهی کرد. همچنین کاربران می‌توانند به شکل همزمان در صورت نیاز آنها را فرا بخوانند یا کوچک کنند. ضمن این که این قابلیت فرایند وصل یا جدا شدن به یک نمایشگر را بدون از دست دادن محل قرارگیری پنجره‌های باز آسان‌تر کرده است.

5. ارتقای مایکروسافت تیمز و اضافه شدن به نوار وظیفه

 ویندوز 11

برنامه مایکروسافت تیمز در ویندوز 11 از لحاظ طراحی ارتقا پیدا کرده و به شکل مستقیم به نوار وظیفه این سیستم عامل اضافه شده است تا کاربران آسان‌تر از قبل به آن دسترسی پیدا کنند. گفتنی است کاربران ویندوز، مک اندروید و ios هم می‌توانند به برنامه تیمز دسترسی پیدا کنند.

6. شخصی‌سازی ویجت‌ها

 ویندوز 11

ویجت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر سیستم عامل ویندوز محسوب می‌شوند که در ویندوز 10 به شکل کامل به‌روزرسانی شده بودند. اکنون ویندوز 11 امکانی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند به شکل مستقیم از آنها در نوار وظیفه استفاده کنند. همچنین کاربران با شخصی‌سازی آنها می‌توانند به اطلاعاتی که می‌خواهند دسترسی پیدا کنند.

7. پشتیبانی از نمایشگر لمسی، صدا و قلم ارتقا یافت

 ویندوز 11

مایکروسافت برای ارتقای تجربه کار با ویندوز 11 تغییراتی چون ایجاد فضای بیشتر میان آیکون‌ها روی نوار وظیفه و اضافه کردن ژست‌های حرکتی را در نظر گرفته است. علاوه بر این، در نسخه جدید بازخوردهای هپتیک نیز به قلم دیجیتال اضافه شده است که کاربر در زمان استفاده از آن برای یادداشت یا طراحی لرزش‌ها را احساس خواهد کرد. همچنین ویندوز 11 در تمام بخش‌های سیستم امکان تایپ و دستورهای صوتی را فراهم می‌کند.

8. ارتقای تجربه گیمینگ با فناوری ایکس باکس 

 ویندوز 11

مایکروسافت برای ارتقای تجربه گیمینگ روی کامپیتورهای ویندوزی، برخی از ویژگی‌هایی که در کنسول‌های ایکس باکس وجود دارد مانند Auto HDR و DirectStorage را در اختیار کاربران ویندوز 11 قرار داده است. این اقدام مایکروسافت می‌تواند رضایت گیمرها را به همراه داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مواردی که گفتید برای کاربران خانگی بسیار بسیار عالی و جذاب هست ولی برای کار تخصصی ویندوز ۱۱ هنوز آماده رقابت با ویندوز ۱۰ نیست
    برای مثال: طبق گزارش AMD هنگام بازی توان پردازشی به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده. (عدد دقیق در ذهنم نمانده)
    علاوه بر این تجربه ثابت کرده ویندوز یکی در میان اصلا خوب نبوده. کاربران قدیمی کاملا موضوع را درک می‌کنند. ویندوز ۹۸ عالی، ۲۰۰۰ بد، ایکس پی عالی و بی رقیب، ویستا بد، ویندوز ۷ عالی، ویندوز ۸ بدتر از بد، ویندوز ۱۰ واقعا عالی و منطبق بر نیاز بود. حالا خودتون ویندوز ۱۱ رو قضاوت کنید