خودرو بداقبال

نگاهی به 8 خودرو بداقبال از کمپانی‌های بزرگ در بازار ایران

خرید خودروهای معتبر خارجی در بیشتر مواقع با سود همراه است، اما ممکن است به سراغ یک خودرو بداقبال بروید که در این صورت ضرر خواهید کرد.

شما با خرید یکی از اتومبیل‌های شرکت‌های معتبر می‌توانید تا زمانی که مشتاق به استفاده از آن هستید نهایت لذت را ببرید و زمانی هم که خسته شدید آن را برای فروش با قیمت روز آگهی کنید. با پول فروش آن خودرو می‌توانید اقدام به خرید یک خودروی جدید بکنید، البته این شرایط تنها مختص به کشور ما است که قیمت‌ها به صورت روزانه افزایش چشم‌گیر پیدا می‌کنند. اما این احتمال وجود دارد که شما به سراغ خرید یک خودرو بداقبال بروید که مشتری چندان زیادی ندارد و فروش آن زمان زیادی را از شما می‌گیرد. در این مطلب 8 خودرو بداقبال از کمپانی‌های بزرگ در بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

هشت خودرو بداقبال بازار ایران

1. بی ام و X1 اپیک مدل 2017 – 3 میلیارد و 350 میلیون تومان

خودرو بداقبال

بی ام و X1 که روی پلتفرم اتومبیل‌های مینی طراحی شده و یک کراس اوور دیفرانسیل جلو محسوب می‌شود نمونه‌ای از خودروهایی است که نتوانست سهم زیادی از بازار کشور را به خود اختصاص دهد و در رقابت با لکسوس NX شکست خورد. اگر علاقه زیادی به آفرود دارید به شما توصیه می‌کنیم که دور این مدل از بی ام و را خط بکشید، اما اگر انتخاب دیگری ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل به سراغ مدل‌های 2016 و 2017 این خودرو بروید که امکاناتی مانند هدآپ و نور بالای اتومات به آن اضافه شده و همچنین نسبت به مدل‌های قبلی از کابین بزرگ‌تری برخوردار است.

این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری توربو مجهز شده است که می‌تواند قدرت 231 اسب بخار را به تولید برساند. این کراس اوور آلمانی 5 نفره به ازای هر صد کیلومتر 6.6 لیتر بنزین می‌سوزاند و طول، وزن و حجم صندوق عقب آن به ترتیب 4.4 متر، 1615 کیلوگرم و 765 لیتر است.

نسخه فول این کراس اوور بداقبال دارای امکاناتی از جمله دوربین 360 درجه، تعلیق ام اسپرت، تریم چوب و کیت بدنه ام اسپرت، فرمان ام اسپرت، صندلی اسپرت راننده و سرنشین جلو، رینگ 19 اینچی ام اسپرت، صفحه نمایشگر 8.8 اینچی و دوربین جانبی است.

2. مینی کلاب من S مدل 2018 – 2 میلیارد و 800 میلیون تومان

خودرو بداقبال

نمونه دیگری از خودروهای بداقبال بازار ایران خودرو مینی کلاب من است. این خودرو که مدل S آن روانه بازار کشور شد نتوانست مشتریان زیادی را به خود اختصاص دهد. البته در مجموع، کلاس استیشن در ایران مشتری چندانی ندارد که این مسئله را می‌توان با توجه به آمار فروش بی ام‌ و 218 آی اکتیو توربو به خوبی متوجه شد. یکی از اصلی‌ترین دلایل ناموفق بودن این خودرو بداقبال در بازار کشور طراحی قسمت عقب آن بود که بسیار بد انجام شده است.

این خودرو دارای یک پیشرانه 2 لیتری توربو است که می‌تواند قدرت 192 اسب بخار را به همراه گشتاور 280 نیوتن‌متر به تولید برساند و مصرف سوخت آن به ازای هر صد کیلومتر 5.8 لیتر است. طول، وزن و حجم صندوق عقب این خودرو 5 نفره به ترتیب 4.2 متر، 1432 کیلوگرم و 495 لیتر است. برای نمونه‌ای از امکانات این مینی ناموفق می‌توان به سراگزوز دوبل، کیت اسپرت بدنه و نمایشگر 8.8 اینچی اشاره کرد.

3. مرسدس بنز GLK350 مدل 2012 – 3 میلیارد و 350 میلیون تومان

خودرو بداقبال

مرسدس بنز GLK یکی از کم فروغ‌ترین شاسی بلند‌های بازار کشور محسوب می‌شود. این خودرو که تا مدل 2013 آن وارد بازار کشور شد همانند ML نتوانست سهم زیادی از بازار ایران را به خود اختصاص بدهد. در کل شاسی بلندهای مرسدس بنز بر خلاف سدان‌های این شرکت نتوانستند خریداران ایرانی به سمت خود بکشانند. مرسدس بنز قسمت جلوی این اتومبیل را بسیار جذاب طراحی کرده است، اما قسمت عقب این خودرو اصلا طراحی خوبی ندارد و با سایر محصولات این کمپانی قابل مقایسه نیست. با وجود عرضه نسخه فیس لیفت شاسی بلند GLK350 به بازار که متریال با کیفیت‌تری نسبت به مدل قبلی در آن استفاده شده بود، باز هم این خودرو در جذب مشتری موفق نبود که شاید دلیل اصلی این مسئله کم بودن فضای عقب این خودرو باشد.

مرسدس بنز GLK350 دارای یک پیشرانه 3.5 لیتری است که می‌تواند قدرت 306 اسب بخار را تولید کند. طول،‌ وزن و حجم صندوق عقب این شاسی بلند 5 نفره به ترتیب 4.5 متر، 1845 کیلوگرم و 450 لیتر است. این اتومبیل در هر صد کیلومتر 3.5 لیتر بنزین می‌سوزاند.

4. تویوتا راوفور عمان مدل 2018 – 2 میلیارد و 980 میلیون تومان

خودرو بداقبال

تویوتا راوفور در جهان به فروش بسیار بالایی دست پیدا کرد، اما با این وجود نتوانست نظر خریداران ایرانی را جلب کند و در رقابت با لندکروزر و پرادو شکست خورد. این خودرو در مقایسه با محصولات کره‌ای هم‌رده از امکاناتی کمتری برخوردار بوده و همچنین به اندازه آن‌ها جذاب نیست که شاید دلیل اصلی بدون مشتری ماندن این کراس اوور در بازار کشور همین مسئله باشد. یکی دیگر از نقاط ضعف راوفور این است که برای فروش این خودرو باید متحمل ضرر زیادی شوید، چرا که افت قیمتی زیادی دارد. این اتومبیل در سه مدل الفیصم، امارات و عمان وارد بازار کشور شده است که نسخه عمان آن در مقایسه با سایر نسخه‌ها امکانات بیشتری دارد. این خودرو استهلاک پایینی دارد و برای ساخت آن از قطعات باکیفیتی استفاده شده است که بسیار مقاوم هستند.

تویوتا RAV4 که نمونه دیگری از خودروهای بداقبال در بازار کشور است به یک پیشرانه 2.5 لیتری مجهز شده است که توانی برابر با 177 اسب بخار را تولید می‌کند. مصرف سوخت این شاسی بلند 5 نفره در هر صد کیلومتر 2.5 لیتر است و طول، وزن و حجم موتور آن نیز به ترتیب 4.6 متر، 1780 کیلوگرم و 547 لیتر است.

5. آلفارومئو میتو 2014 – 600 میلیون تومان

خودرو بداقبال

آلفارومئو میتو کیفیت سواری بهتری در مقایسه با اتومبیل‌های هم‌رده دارد، اما هزینه‌های جانبی آن بسیار گران تمام می‌شود؛ به طور مثال کیت کلاج و توربوشارژ‌ این خودرو نیازمند پرداخت هزینه قابل توجهی است. این خودرو بداقبال بر خلاف برادر کوچک خود یعنی جولیتا نتوانست به فروش قابل قبولی دست پیدا کند. اگر هندلینگ و چسبندگی برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد می‌توانید ریسک کنید و به سراغ آن بروید.

این اتومبیل 5 نفره به یک پیشرانه 1.4 لیتری توربو مجهز شده است که توانی برابر با 135 اسب بخار را تولید می‌کند. آلفارومئو میتو در هر صد کیلومتر 5.6 لیتر سوخت مصرف می‌کند. طول این خودرو 4 متر، وزن آن 1135 کیلوگرم و حجم صندوق عقب آن نیز 270 لیتر است. صفحه نمایشگر لمسی، روکش چرم صندلی‌ها، پدال آلومینیومی و کالیپر ترمز مسابقه‌ای برخی از امکانان نسخه فول آپشن این خودرو هستند.

6. دی اس 5 مدل 2017 – حدود 1 میلیارد تومان

خودرو بداقبال

خودروهای دی اس معمولا  به فروش چندان زیادی دست پیدا نمی‌کنند که شاید دلیل اصلی این موضوع لوکس بودن آن‌ها باشد. بداقبال‌ترین مدل این خودرو در بازار کشور دی اس 5 است که نه می‌توان آن را در کلاس هاچ بک‌ها قرار داد و نه کراس اوور‌ها؛ شاید بتوان گفت این خودرو کراس است که البته کوتاه قامت‌تر از خودروهای کراس به نظر می‌رسد.

طراحی کابین این خودرو بسیار نزدیک به کیا پیکانتو است و در مقایسه با دی اس 7 کراس بک و دی اس 6 بسیار ساده طراحی شده است. این خودرو بداقبال از یک موتور 1.6 لیتری توربو بهره می‌برد که قادر است تا 160 اسب بخار قدرت را تولید کند. وزن این مدل از دی اس 1540 کیلوگرم، طول آن 4.5 متر و حجم صندوق عقب آن نیز 465 لیتر است. مصرف سوخت دی اس 5 نیز در هر صد کیلومتر 7.8 لیتر اعلام شده است.

7. لکسوس CT200 مدل 2018 – 1 میلیارد و 480 میلیون تومان

خودرو بداقبال

لکسوس CT200  از معدود محصولات برند لکسوس بود که در بازار کشور مورد استقبال قرار نگرفت. موتور این خودرو بسیار پیچیده طراحی شده و به همین دلیل تعمیر آن کار هر کسی نیست. علاوه بر این برای تهیه قطعات این خودرو نیز باید زمان بسیار زیادی را صرف کنید و حتی شاید در آخر موفق نشوید. شارژ باتری‌های الکتریکی این خودرو پس از سپری کردن 2 کیلومتر به طور کامل خالی می‌شود. این هاچ بک ظاهر بسیار زیبایی دارد، اما در کابین آن هیچ جذابیت خاصی را مشاهده نخواهید کرد.

موتور در نظر گرفته شده برای این خودرو بداقبال 1.8 لیتری است که توانی برابر با 134 اسب بخار را تولید می‌کند. طول، وزن و حجم صندوق این هاچ بک 5 نفره به ترتیب 4.3 متر، 1465 کیلوگرم و 375 لیتر است. لکسوس CT200 به ازای هر صد کیلومتر 4.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

این هاچ بک بر خلاف سایر محصولات لکسوس از امکانات زیادی بهره‌مند نیست. برای نمونه‌ای از آپشن‌های این خودرو می‌توان به خروجی  12 ولت، پدال شیفتر، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، دوربین 360 درجه، رادار تغییر لاین، نور بالای اتومات، گرم‌کن فرمان، ترمز پارک برقی،‌ رادار نقطه کور و سنسور خواب آلودگی راننده اشاره کرد.

8. هیوندای سوناتا 2017 – 1 میلیارد و 700 میلیون تومان

خودرو بداقبال

هیوندای سوناتا LF با امکانات رفاهی زیادی روانه بازار کشور شد، اما با این وجود از رقابت با کیا اپتیما جا ماند و نتوانست سهم زیادی را از بازار به خود اختصاص بدهد. این خودرو دارای طراحی آیرودینامیکی است که مصرف سوخت، سرعت و شتاب این خودرو را تحت تأثیر مستقیم قرار داده است. این خودرو کیفیت سواری مناسبی را ارائه می‌دهد و بدنه بسیار مقاومی هم دارد. علاوه بر این عایق‌بندی کابین آن نیز به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

سوناتا LF به ویژگی کنترلر الکترونیکی برای سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ‌ها مجهز شده است. این قابلیت باعث بهبود عملکرد پیشرانه در روزهای سرد و همین‌طور موجب کاهش آلایندگی خودرو می‌شود. بازار کشور پذیرای دو نسخه نیمه فول و فول سوناتا LF بود که نسخه فول این اتومبیل دارای آپشن‌های زیادی از جمله رادار نقطه کور، شش ایربگ و پنج گرم‌کن است.

این خودرو بداقبال دارای یک موتور 2.4 لیتری است که قادر است تا قدرت 176 اسب بخار را به تولید برساند. طول این خودرو 4.8 متر، وزن آن 1585 کیلوگرم و ظرفیت صندوق آن نیز 510 لیتر است. هیوندای سوناتا LF در هر صد کیلومتر 8 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وقتی ایرانی مایه دار از مینی و آلفا خوشش نمیاد…ای خداااااا