ساعت هوشمند هواوی واچ 3

با ساعت هوشمند هواوی واچ 3 ابزارهای اینترنت اشیا را از راه دور کنترل کنید

با انجام یک به روزرسانی در سیستم عامل هارمونی ساعت هوشمند هواوی واچ 3 ، قابلیتی اضافه می‌شود که می‌توانید با آن ابزارهای اینترنت اشیا را از راه دور کنترل کنید.

همواره تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در صنعت بزرگ و هیجان‌انگیز دیجیتال و تکنولوژی، رویای خانه هوشمند و کنترل از راه دور دستگاه‌های مختلف را در سر داشتند. هواوی یکی از شرکت‌هایی است که در سال‌های اخیر قدم‌های جدی، بزرگ و نوآورانه‌ای در راستای هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی دستگاه‌های دیجیتالی اطراف ما برداشته است. یکی از این قدم‌های نوآورانه، امکان کنترل از راه دور ابزارهای اینترنت اشیا به وسیله ساعت های هوشمند سری هواوی واچ 3 است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

هواوی با عرضه سیستم عامل هارمونی، یکی از اولین قدم‌ها برای یکپارچه کردن دستگاه‌های هوشمند را برداشت. به روزرسانی هارمونی او اس 2.0 برای هواوی واچ 3 و هواوی واچ 3 پرو نیز عرضه شد و به این ترتیب این رویه وارد ساعت های هوشمند این شرکت نیز شد. اندکی بعد از آن، هواوی با عرضه به‌روزرسانی‌های پیاپی، قابلیت‌های فراوانی را برای این ساعت های هوشمند ارائه داد که منجر به متحول شدن عملکرد آنها شد.

یکی از این آپدیت‌ها با نسخه 2.0.0.179 برای سیستم عامل هارمونی ساعت های هوشمند Huawei Watch 3  عرضه شد که طی آن قابلیت IoT Device Control Panel برای اولین بار به این ساعت‌ها آمد. این قابلیت جدید باعث شده ساعت های هوشمند هواوی واچ 3 به ابزاری برای کنترل از راه دور سایر دستگاه‌های هوشمند تبدیل شود. چنین قابلیتی پیش از این فقط در گوشی‌ها یا ابزارهای هوشمند مخصوص دیگر وجود داشت و حالا برای نخستین بار شاهد وجود این امکان در گجتی مانند ساعت هوشمند هستیم.

ساعت هوشمند هواوی واچ 3

چه ابزارهایی را می‌توانیم با ساعت هوشمند هواوی واچ 3 کنترل کنیم؟

هواوی اعلام کرده با انجام این به‌روزرسانی می‌توانید به وسیله ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پرو، دستگاه‌هایی مانند کلیدهای هوشمند، سیستم‌های تهویه مطبوع هوشمند، تصفیه کننده هوا، سیستم روشنایی هوشمند، سوکت‌های هوشمند، دستگاه‌های خنک کننده، ربات‌های جارو خانگی، لامپ‌های هوشنند، رطوبت‌ساز، کنترل کننده سوئیچ و هدفون‌ها را از راه دور کنترل کنید. البته هواوی تصمیم دارد در آینده با انجام به‌روزرسانی‌های بیشتر، محصولات متنوع‌تری را به لیست ابزارهایی که در قابلیت IoT Device Control Panel ساعت هوشمند هواوی واچ 3 پشتیبانی می‌شوند، اضافه کند.

چگونه این قابلیت را فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی این قابلیت کافی است در ساعت های هوشمند هواوی Watch 3 و Watch 3 Pro به بخش تنظیمات مراجعه کنید و وارد بخش Multi-device Control Panel در منوی More Connections شوید. در ادامه با انتخاب گزینه Smart Life Basic Services و فعال کردن آن، گوشی هوشمند شما می‌تواند اطلاعات حساب را با ساعت همگام‌سازی کند.

برای انجام تنظیمات سفارشی روی کنترل پنل IoT Device در ساعت های واچ 3 هم می‌توانید از گوشی هوشمند خود استفاده کنید و حتی از طریق ویجت‌ها، وضعیت دستگاه مد نظر خود را بررسی کنید. در حالت عادی با این قابلیت می‌توانید حداکثر شش دستگاه را روی ویجت‌ها به نمایش بگذارید. اگر می‌خواهیم تعداد بیشتری از دستگاه‌ها را با ساعت هوشمند خود کنترل کنید و در گوشی هوشمندتان روی آنها نظارت داشته باشید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

ساعت هوشمند هواوی واچ 3

به گزینه Edit Smart Device در گوشه سمت راست بالای نمایشگر بروید تا صفحه دستگاه‌های دیگر را ببینید. حالا برای اضافه کردن دستگاه‌های جدید باید گزینه ویجت دستگاه را لمس کنید و آن را کشیده و در قسمت مربوطه رها کنید تا شاهد اضافه شدن دستگاه مورد نظر باشیم. اگر هم قصد دارید دستگاهی را از لیست نظارتی ویجت حذف کنید، با رفتن به همین بخش روی علامت منفی در گوشه سمت راست بالای ویجت دستگاه بزنید.

ساعت هوشمند هواوی واچ 3

با انجام این مراحل ساده، ساعت هوشمند هواوی واچ 3 و واچ 3 پرو، اطلاعات دستگاه مورد نظر را دریافت و آن را با ویجت نظارتی روی گوشی همگام‌سازی می‌کند.

آموزش استفاده از IoT Device روی ساعت هوشمند هواوی

همانطور که گفتیم، ساعت های هوشمند هواوی سری Watch 3 توانایی کنترل دستگاه‌های هوشمند نام برده شده در بالا را دارد. برای انجام این کار باید از بالای صفحه ساعت، انگشت خود را به پایین بکشید تا منوی میان‌بر را مشاهده کنید. این کار را دوباره تکرار کنید تا به بخش کنترل پنل دستگاه IoT بروید. حالا می‌توانید دستگاه‌های متصل شده را از قسمت نمایش کارت دستگاه باز و بسته کنید.

ساعت هوشمند هواوی واچ 3

علاوه بر کنترل عملکرد ساده این دستگاه‌های هوشمند، شما با این قابلیت می‌توانید سناریوهای مفصلی را در برنامه Smart Life تنظیم کنید؛ مثلا شرایط و وظایف مربوط به هر دستگاه متصل را با توجه به نیازها و موقعیت آنها تعیین کنید.

ساعت هوشمند هواوی واچ 3

هماهنگ شدن با پلتفرم سوپر دیوایس

قابلیت Super Device یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی است که در HarmonyOs هواوی ارائه می‌شود. با این قابلیت، دستگاه‌های هواوی می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و آنها را از طریق دستگاه دیگر متصل شده، کنترل یا استفاده کنید. قابلیت IoT Device Control Panel نیز بخشی از پلتفرم سوپر دیوایس هواوی است که نمونه‌ای عالی از قدرت بالای سیستم عامل هارمونی را به کاربران نشان می‌دهد.

به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از ساعت هوشمند خود، پیش از رسیدن به خانه، سیستم تهویه مطبوع یا جاروی رباتیک را روشن کنید تا قبل از ورودتان به منزل، خانه‌تان تمیز و خنک باشد. قابلیت‌های سیستم کنترل اینترنت اشیا به واسطه سوپر دیوایس هواوی بسیار زیاد هستند و این امکانات به خوبی در پلتفرم هواوی اجرا می‌شوند.

ساعت هوشمند هواوی واچ 3

جمع بندی

قابلیت کنترل پنل IoT Device در ساعت های هوشمند هواوی این توانایی را دارد که انقلابی را در عرصه خانه هوشمند و کنترل از راه دور ابزارهای مختلف به وجود بیاورد. ساعت های هوشمند، گجت‌هایی هستند که همیشه همراه کاربر و در کمترین فاصله با کاربر هستند و قرارگیری چنین قابلیتی در آنها می‌تواند منجر به سرعت بخشیدن به بسیاری از کارها و اطلاع از شرایط و وضعیت آنها شود.

تصور می‌کنیم به زودی بتوانید با یک لمس کوچک روی ساعت مچی هوشمند خود، همه ابزارهای هوشمندی که در اختیار دارید را کنترل کنید و در هر نقطه از کره زمین که باشید، تمام جزئیات اتفاقات خانه خود را در نظر داشته باشید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*