شاسی بلند

بهترین شاسی بلند های آفرودی جهان در سال 2021

محکم روی صندلی‌های خود بنشینید؛ چراکه قرار است از مسیر اصلی جاده خارج شویم و به معرفی 15 شاسی بلند آفرودی برتر در سال 2021 میلادی بپردازیم.

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی 15 مورد از بهترین شاسی بلند های آفرودی یا به اصطلاح SUV بپردازیم که مناسب ماجراجویی خارج از جاده‌های هموار هستند. این خودروها دارای شاسی‌های مرتفع پیشرفته و سیستم‌های پیشرفته‌ای هستند که رانندگی در مسیرهای صعب العبور را مقدور می‌سازد.

تمام خودروها بر اساس امتیاز ثبت شده در سایت U.S News انتخاب شده‌اند (بعضی از مدل‌ها فاقد امتیاز هستند که دلیل آن نگذراندن تست تصادف و امنیت است). بدون اتلاف وقت به معرفی این خودروها می‌پردازیم.

شاسی بلند

فورد برونکو اسپرت 2021

قیمت: 26,660$ – امتیاز: بزودی

خودروی Ford Bronco Sport محصول جدیدی از این شرکت آمریکایی در سال 2021 است و در واقع برادر کوچک‌تر برونکو به حساب می‌آید که قرار است به عنوان مدل سال 2022 معرفی و عرضه شود. این شاسی بلند آفرودی دارای المان‌های ساختاری مشابهی با فورد اسکیپ است؛ با این حال طوری طراحی شده که سرسختی بیشتری در محیط ناهموار به نمایش بگذارد و ضمنا ظاهر عضلانی‌تری هم دارد که حسابی به مذاق آفرود بازها خوش می‌آید.

کنترل و سواری این ماشین در مسیرهای سنگریزه‌ای کاملا راضی کننده است و ضمنا از موتور کم مصرف توربو شارژ 3 سیلندری بهره می‌برد. البته علاقه مندان می‌توانند به سراغ مدل سریع‌تر، یعنی توربو 4 سیلندری بروند که قدرت تولید 250 اسب بخار را دارد.

مدل Badlands از خط تولید برونکو اسپرت در واقع به صورت اختصاصی برای آفرود طراحی شده که شامل موتور توربو 4 سیلندری و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها می‌شود که با هدف بهبود عملکرد فنی در این خودرو گنجانده شده‌اند. از جمله دیفرانسیل عقبی قفل شونده (برای کنترل بهتر در سطوح شیبدار)، لاستیک‌های All – Terrain (مناسب برای انواع جاده‌های هموار و ناهموار)، شاسی‌های فوق مقاوم آفرودی، قلاب یدک کشی، صفحه محافظتی برای زیر ماشین و کفه‌ تمام لاستیکی کابین.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های فورد برونکو اسپرت، وجود یک دوربین در قسمت جلویی خودرو است که امکان بررسی دقیق‌تر سطح مسیر را برای راننده فراهم می‌کند.

شاسی بلند

لندرور دیفندر

قیمت: 46,100$ – امتیاز: بزودی

ماشین اسطوره‌ای لندرور دیفندر بعد از 10 سال غیبت و با مدل 2020 به سطح جاده‌های آمریکا بازگشت. مدل جدید با وفاداری به ریشه‌ها همچنان ظاهر جعبه‌ای شکل و هدفمند خود را حفظ کرده و در عین حال با قطعات و تکنولوژی‌های مدرن به روز شده است.

مدل‌های 2022 لندرور گزینه‌های دو در (دیفندر 90) و چهار در (دیفندر 110) را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. قلب تپنده این شاسی بلند های آفرودی موتور توربو شارژ چهار سیلندری است که خروجی 296 اسب بخاری را ارائه می‌دهد. البته یک نسخه توربو شش سیلندری با 395 اسب بخار هم برای خریداران جاه طلب در نظر گرفته شده است.

لندرور 2020 در حالت پایه دارای ظرفیت 5 سرنشین است که با وجود صندلی متحرک مرکزی در جلو و البته ردیف سوم صندلی در مدل چهار در قابل افزایش است. این خودرو هم با به ارث بردن بهترین ویژگی‌های اجدادش، یک شاسی بلند آفرودی بی نظیر با ارتفاع بسیار زیاد از سطح زمین است.

امکانات لندرور دیفندر 2020 شامل مواردی از قبیل گیربکس کمکی دو سرعته، سیستم واکنش به ناهمواری، کنترل سرپایینی، سیستم تشخیص آب و یک دوربین در جلو می‌شود.علاوه بر این خودروی دیفندر می‌تواند با سفارش سازی به نسخه ارتقا یافته «واکنش به ناهمواری» دیفرانسیل الکتریکی، کروز کنترل پیشرفته آفرود و یک اسنورکر برای حداکثر کارایی در جاده‌های پوشیده از آب و گل مجهز شود.

شاسی بلند

لندرور دیسکاوری اسپرت 2021

قیمت: 41,900$ – امتیاز: بزودی

لندرور دیسکاوری اسپرت 2021 یک شاسی بلند آفرودی عالی است، اما به سختی می‌توان لقب بی نقص را به آن داد. اگرچه کنترل و هدایت خودرو در مسیرهای سنگریزه دار کمی دشوار است و موتور توربو شارژ چهار سیلندری آن هم در گروه پر مصرف قرار می‌گیرد (با وجود قدرت 246 اسب بخاری) اما این خودرو با داشتن کابینی بزرگ و راحت، به گزینه‌ای وسوسه انگیز برای هر آفرود بازی تبدیل می‌شود.

مدل 2021 دیسکاوری اسپرت شامل سیستم اطلاع رسانی همراه برنامه‌های Android Auto و Apple CarPlay، تشخیص خودکار علائم ترافیکی و دوربین با دید 360 درجه مخصوص پارک می‌شود. ردیف سوم صندلی هم برای خریداران قابل سفارش و انتخابی است.

و اما می‌رسیم به گزینه‌های اختصاصی آفرود که می‌توان به حالت دو دیفرانسیل AWD، کنترل سراشیبی، کنترل حرکت ناهمواری (که به نوعی مانند کروز کنترل با سرعت آهسته است) و سیستم اختصاصی لندرور با نام «پاسخ به ناهمواری 2» اشاره کرد.

ضمنا حالت‌های رانندگی مختلفی برای حداکثر کارایی در مسیرهای صخره‌ای، چمن، برفی، شن و ماسه‌ای و گلی طراحی شده است. یک سیستم تشخیص آب هم در این محصول تعبیه شده که هنگام نزدیک شدن خودرو به حداکثر عمق قابل تحمل، اخطار می‌دهد.

شاسی بلند

لندرور رنج روور ایووک 2021

قیمت: 43,300$ – امتیاز: بزودی

بدون تردید خودروی ایووک 2021 خوش استایل‌ترین SUV برند رنج روور محسوب می‌شود و مانند سایر محصولات این شرکت بریتانیایی، یک شاسی بلند آفرودی مقاوم است. کابین داخلی ایووک طراحی بسیار زیبایی دارد که با انواع امکانات رفاهی و مدرن تجهیز شده است. این خودرو شاید قدرت هیولایی نداشته باشد، اما موتور توربو شارژ چهار سیلندری آن قادر به تولید 246 اسب بخار است که با گیربکس اتوماتیک 9 سرعتی، ترکیب دلنشینی را به وجود آورده است.

حالت استاندارد ایووک 2021 چهار چرخ متحرک (4WD) به اضافه سیستم «واکنش به ناهمواری 2» است که به صورت اتوماتیک حالت‌های متفاوتی را انتخاب می‌کند تا حداکثر گیرایی و اصطکاک در سطوح مختلف حاصل شود. ایووک دارای ارتفاع 8.3 اینچی از سطح زمین (21 سانتی متر) است و ضمنا می‌تواند تا عمق 21 اینچی آب را بدون مشکل بپیماید (حدود 53 سانتی متر). یک سنسور هم در این خودرو تعبیه شده تا عبور از محدودیت عمقی را به راننده هشدار دهد.

یکی از گزینه‌های اختیار ایووک 2021 سیستم ClearSight است که شامل چندین دوربین در کف و جلوی خودرو می‌شود تا راننده بتواند به راحتی موانع سطح جاده را بررسی و با کمترین آسیب از بین آن‌ها عبور کند.

شاسی بلند

لندرور رنج روور اسپرت 2021

قیمت: 69,500$ – امتیاز: بزودی

رنج روور اسپرت 2021 یک شاسی بلند آفرودی با سایز متوسط و قدرت فنی بالا است که در جاده‌های ناهموار، بالانس بالایی دارد و کنترل بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. خریداران از حیث موتور با گزینه‌هایی مانند چهار، شش و هشت سیلندری (گاز سوز، دیزل و هیبریدی) رو به رو خواهند بود که قدرت 254 الی 575 اسب بخار را تولید می‌کند.

در واقع این خودرو، آلترناتیو جذابی برای مدل غیر اسپرت رنج روور محسوب می‌شود که شدیدا سنگین و عضلانی است، اما اشتباه نکنید؛ مدل اسپرت هم به همان اندازه کابینی لوکس و راحت با ظرفیت 5 سرنشین دارد. در مورد مشکلات رنج روور اسپرت 2021 باید بگوییم که کار کردن با سیستم دستیار هوشمند و کنترل آب و هوا تا حدی مشکل است و ضمنا ردیف سوم صندلی به طرز مضحکی کوچک است؛ حتی برای کودکان خردسال!

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم رنج روور اسپرت یک شاسی بلند آفرودی به تمام معنا است. این خودرو به صورت استاندارد با شاسی‌های بادی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. این مورد نه تنها باعث سواری بسیار راحت‌تر ماشین می‌شود؛ بلکه با ایجاد ارتفاع 10.9 اینچی از سطح زمین، احتمال آسیب رسیدن به کف خودرو در مسیرهای سنگی را به حداقل می‌رساند.

مانند سایر محصولات شرکت لندرور، این خودرو هم شامل سیستم پاسخ به ناهمواری می‌شود تا حداکثر اصطکاک لازم در سطوح مختلف از جمله شن، صخره، برف و گل و لای حاصل شود. آفرود بازهای حرفه‌ای می‌توانند خودروی خود را با گیربکس کمکی، دیفرانسیل لغزش محدود (LSD)، کرال کنترل ارتقا دهند.

شاسی بلند

جیپ رانگلر 2021

قیمت: 28,295$ – امتیاز: 7.6/10

Jeep Wrangler 2021 معنای واقعی آفرود سواری است! رانگلر از نوادگان اصلی خودروهای نظامی جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود و بدون تردید، آمریکایی‌ترین محصول موجود در سطح جاده است. رانگلر در دو مدل دو در و چهار در قابل خریداری است و برای سقف آن هم دو گزینه جنس سخت و نرم در دسترس قرار دارد. هم درها و هم سقف قابل حذف هستند و شیشه جلو هم برای ماجراجوییان جسور، قابلیت تا شدن دارد.

گزینه‌های موتور شامل یک V6 استاندارد، V6 نیمه هیبرید، V6 دیزلی و توربو شارژ 4 سیلندری می‌شود. علاقه مندان همچنان قادر به خرید مدل V6 گازی با گیربکس دستی هستند. یک مدل هیبریدی (الکتریکی – بنزینی) هم برای مدل‌های جدید 2021 در نظر گرفته شده است. با وجود سیستم 4WD به صورت پایه، هر مدلی از رانگلر می‌تواند به راحتی به دل کوهستان بزند، اما طرح Rubicon از این خودرو، بیشترین توانایی را در عبور از مسیرهای صعب العبور دارد.

این طرح از رانگلر با داشتن گیربکس کمکی در کنار حالت 4WD، رکاب‌های ریلی اختصاصی جیپ، دیفرانسیل قفلی جلویی و عقبی، میل تعادل و لاستیک‌های اور سایز همه کاره به راحتی در هر مسیری به تاخت و تاز می‌پردازد.

شاسی بلند

تویوتا لندکروز 2021

قیمت: 86,665$ – امتیاز: 6.9/10

اگرچه تویوتا لندکروز هرگز نتوانسته به محصول پرفروشی تبدیل شود، اما این شاسی بلند عظیم‌الجثه، طولانی‌ترین خط تولید تویوتا را از گذشته در اختیار دارد. این خودروی لوکس که طراحی هدفمندی هم دارد، به رسم مدل‌های قدیمی، طراحی جعبه‌ای دارد که شامل دو یا سه ردیف صندلی می‌شود و پکیج کاملی از امکانات رفاهی و امنیتی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

لندکروز 2021 با موتور 5.7 لیتری V8 با 381 اسب بخار تغذیه می‌شود و قدرت خروجی را به کمک گیربکس 8 سرعتی اتوماتیک در اختیار هر چهار چرخ قرار می‌دهد. اگر این موارد برای شما کافی نیست، شرکت تویوتا مدل لوکس‌تری را هم برای علاقه مندان طراحی کرده که لکسوس LX نام دارد.

شاید این روزها لندکروز را با طراحی لوکس داخلی‌اش بشناسند، اما باید بدانید که این خودرو به شدت توانایی‌های آفرودی دارد. این ماشین دارای تمام ویژگی‌های لازم برای یک شاسی بلند آفرودی است. برای مثال در لندکروز 2021 شاهد تایرهای همه منظوره، قلاب یدک کشی، صفحه حفاظتی کف خودرو، گیربکس کمکی دو سرعته در حالت 4WD، دیفرانسیل قفل شونده مرکزی و کرال کنترل (مانند کروز کنترلی کم سرعت برای مسیرهای ناهموار) هستیم. در نهایت هم باید به سیستم تعلیق پویا – جنبشی تویوتا (KDS) اشاره کنیم که میل تعادل را به صورت الکتریکی جدا می‌کند تا در صورت نیاز، دایره حرکت چرخ افزایش یابد.

شاسی بلند

تویوتا 4 رانر 2021

قیمت: 36,340$ – امتیاز: 7.1/10

شاسی بلند سایز متوسط تویوتا بیش از 10 سال است که در خط تولید این شرکت باقی مانده است. طراحی ظاهری 4 رانر 2021 به وضوح ذات سرسخت و مستحکم این خودرو را به نمایش می‌گذارد؛ با این حال شاید خالی از لطف نباشد که بدانید 4 رانر برای رانندگی در سطح شهر، گزینه چندان دلچسبی نیست. امتیاز بالای این شاسی بلند آفرودی به لطف اتکا پذیری و موتور 4.0 لیتری V6  آن بدست آمده که قادر است 270 اسب بخار و 278 پوند – فوت گشتاور تولید کند و هر ماشین دیگری را یدک بکشد.

شاید یکی از معدود نقطه ضعف‌های این خودرو، مدیریت سوخت ضعیف باشد. مدل استاندارد Toyota 4Runner از گیربکس پنج سرعتی اتوماتیک بهره می‌برد و حالت 4WD هم یکی از آپشن‌های انتخابی این محصول است. فور رانر در زمینه امکانات رفاهی و امنیتی، پا را از استانداردهای پایه فراتر نمی‌گذارد.

بهترین نسخه‌های 4 رانر برای آفرود بازها، تیپ‌های TRD و TRD Pro هستند. مانند سایر مدل‌های خط تولید، این دو تیپ هم ارتفاع 9.6 اینچی از سطح زمین دارند و لایه حفاظتی هم در کف خودرو تعبیه شده است. هر دو تیپ شامل حالت 4WD، کرال کنترل کم سرعت و کفی تمام فصل می‌شوند.

یک مدل ویژه از تیپ TRD Off – Road هم در دسترس قرار دارد که ویژگی‌های انحصاری متفاوتی مانند سیستم جهت یابی دارد. در عین حال تیپ TRD Pro هم از کفه حفاظتی ارتقا یافته، ضربه گیر FOX، سپر جلویی TRD و باربند TRD Pro استفاده می‌کند. سیستم KDS به صورت انتخابی به این تیپ اضافه می‌شود.

شاسی بلند

جیپ چروکی 2021

قیمت: 26,290$ – امتیاز: 7.8/10

جیپ چروکی 2021 یکی از کراس اوورهای کوچک SUV است که به واقع عملکرد خوبی در مسیرهای آفرود دارد؛ البته به شرطی که به خوبی تجهیز شده باشد. برخلاف جیپ رانگلر که بیشتر مناسب مسیر سنگی و گلی است تا جاده‌های هموار شهری، مدل چروکی گزینه بی‌نظیری برای رانندگی روزمزه است. این خودرو به اندازه منطقی جادار است و استفاده از رابط کاربری آن به شدت ساده است. ضمن اینکه چروکی شامل تعداد زیادی از ویژگی‌های دستیار راننده می‌شود.

مدل استاندارد از موتور چهار سیلندر 180 اسب بخاری بهره می‌برد. مدل‌هایی با موتور V6 و 271 اسب بخار یا توربو شارژ چهار سیلندری 270 اسب بخاری هم برای خریداران جاه طلب تر در دسترس قرار دارد. چروکی دارای سه تنظیمات برای حداکثر کارایی 4WD است که هر کدام از سیستم انحصاری جیپ با نام مدیریت اصطکاک Selec-Terrain استفاده می‌کنند که باعث افزایش ماکسیمم گیرایی و عدم لغزش می‌شود که خود این سیستم هم شامل 5 تنظیمات مخصوص آفرود و مسیر شهری می‌شود.

چروکی تیپ Trailhawd برای ماجراجویی آفرود بازها طراحی شده که دارای ویژگی‌هایی از جمله قفل فعال سیستم 4WD، لاستیک‌های همه منظوره، سیستم تعلیق آفرود، صفحه محافظتی عقبی و یک دیفرانسیل قفل شونده مکانیکی است.

شاسی بلند

رنج روور 2021

قیمت: 92,000$ – امتیاز: 7.8/10

ماشین Range Rover 2021 خودروی شخصی ملکه الیزابت محسوب می‌شود و دلیل خوبی پشت این قضیه وجود دارد. این خودرو به شدت ظرفیت رانندگی در مسیرهای ناهموار را دارد و در عین حال برای رانندگی روزمره و سطح شهری هم بسیار راحت و نرم است. شرکت رنج روور کابین بزرگی برای این خودرو در نظر گرفته که می‌توان درون آن را با هر آپشن لوکسی که در مخیله می‌گنجد، از جمله یخچال مخصوص صندلی عقب پر کرد.

گزینه‌های فنی رنج روور 2021 شامل دو موتور شش سیلندری با 355 و 395 اسب بخار، دو موتور V8 با 518 و 557 اسب بخار، یک حالت هیبریدی با موتور چهار سیلندر 398 اسب بخاری و در نهایت یک موتور توربو دیزل V6 با قدرت تولید 254 اسب بخار می‌شود.

همانطور که مشخص است، رنج روور 2021 به راحتی می‌تواند لقب لوکس‌ترین SUV جاده را از آن خود کند، اما در عین حال هم یک جنگجوی واقعی آفرودی است. یک سیستم تعلیق استاندار بادی باعث می‌شود تا سواری راحتی هنگام عبور از ناهنجاری‌های آسفالت داشته باشید و ضمنا ارتفاع حداکثری 11.7 اینچی از سطح زمین به راحتی می‌تواند از برخورد با سنگ و موانع زمخت اجتناب کند.

این خودرو هم مانند بسیاری از شاسی بلند های آفرودی دارای مواردی از قبیل گیربکس کمکی دو سرعتی، سیستم مدیریت ناهمواری با چندین حالت آفرود و آنرود (جاده شهری)، کرال کنترل کم سرعت و یک گیربکس لغزش محدود است.

شاسی بلند

جیپ گرند چروکی 2021

قیمت: 32,350 – امتیاز: 7.9/10

شاسی بلند سایز متوسط  Jeep Grand Cherokee یکی از بالانس‌ترین SUV های موجود در بازار است. این خودرو ظاهر بسیار دلربایی در نمای داخل و بیرون دارد، دارای کابینی بزرگ و راحت است و ضمنا گزینه‌های متعددی برای موتور ارائه می‌دهد که شامل یک V6 با 295 اسب بخار و سه موتور V8 با قدرت‌های 360، 475 و 707 اسب بخار (این مورد به واقع دیوانه کننده است) می‌شود.

گرند چروکی دارای بسیاری از ویژگی‌های اجتناب از تصادف است و رابط کاربری آن هم به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ضمن نباید فراموش کنیم که با شاسی بلند آفرودی بی نظیری طرف هستیم که چندین سیستم 4WD متفاوت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. از بین تمام تیپ‌های این خودرو، Trailhawk بهترین و مجهزترین انتخاب برای خروج از جاده اصلی و زدن به دل کوه و دشت و دمن است.

این تیپ شامل یک گیربکس کمکی دو سرعتی، لاستیک‌های همه منظوره، سه صفحه محافظتی، دیفرانسیل لغزش محدود و شاسی‌های بادی می‌شود که ارتقاع 10.3 اینچی از سطح جاده را به ارمغان آورده‌اند. آپشن‌های لوکس دیگری مانند گرمکن و تهویه صندلی‌های جلو و گرمکن صندلی‌های عقب و یک سیستم صوتی 8 باندی در این خودرو به چشم می‌خورند. مدل استاندارد از موتور V6 استفاده می‌کند، اما خریداران می‌توانند به V8 با 360hp ارتقا پیدا کنند.

شاسی بلند

جی ام سی یوکان 2021

قیمت: 50,700$ – امتیاز: 7.7/10

GMC Yukon دقیقا مانند برادرانش یعنی شورلت تاهو و کادیلاک اسکالید شامل طراحی جدیدی در ظاهر و ساختار خود شده است. مانند دو خودروی دیگر، یوکان هم دارای یک مدل طویل (لیموزینی) است که Yukon XL نام دارد. این مدل شامل ردیف سوم با اتاقک لوکس و فضای بارگیری جادار در پشت می‌شود. خریداران با وجود موتور استاندارد وی 8 355 اسب بخاری، موتور V8 با 420 اسب بخار و یک موتور جدید 3.0 لیتری توربو دیزل با قدرت 277hp هیچ‌گونه محدودیتی را حس نخواهند کرد. حالت استاندارد دیفرانسیل عقب و 4WD هم آپشن اختیاری است.

علاقه مندان آفرود می‌توانند به سراغ تیپ AT4 بروند که شامل حالت 4WD به صورت استاندارد، گیربکس کمکی دو سرعتی، صفحه محافظتی زیر ماشین، سیستم کنترل سراشیبی به اضافه آپشن‌های لوکسی مانند گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های ردیف دوم و ردیف سوم کاملا تاشو است. آپشن‌های اضافی هم شاسی بادی و دیفرانسیل لغزش محدود هستند.

شاسی بلند

مرسدس بنز جی کلاس 2021

قیمت: 131,750$ – امتیاز: 8.4/10

اگر می‌خواهید خودرویی با قیمت بیش از 100,000 دلار تهیه کنید که تا دندان لوکس باشد و بتواند به دل مسیر‌های صعب‌العبور بزند، مرسدس بنز جی کلاس 2021 بهترین انتخاب برای شماست.  درست مانند جیپ رانگلر، مرسدس جی کلاس هم به ریشه‌های نظامی‌اش وفادار است. البته در مورد مرسدس، منظور خودروهای نظامی پس از جنگ آلمان است. برخلاف جیپ، جی کلاس 2021 جا دار است و با کوله باری از امکانات رفاهی و امنیتی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. مهم نیست در چه جاده‌ای رانندگی می‌کنید، شهری یا آفرود، G Class هیچ وقت ناامیدتان نمی‌کند.

مدل استاندارد جی 550 از موتور V8 با خروجی 416 اسب بخار بهره می‌برد. اگر هنوز راضی نشده‌اید، AMG G 63 به دو موتور توربو V8 مجهز شده که 577 اسب بخار و 627 پوند – فوت گشتاور را به راننده هدیه می‌دهد. قابلیت‌های آفرودی این خودرو به لطف حالت 4WD و گیربکس کمکی دو سرعتی، دیفرانسیل 3 قفلی (یک قفل در هر اکسل و یک قفل در گیربکس کمکی)، ارتفاع 9.5 اینچی، تحمل عمق 27.6 اینچی تقویت شده است. آپشن لاستیک همه منظوره اختیاری است.

شاسی بلند

فورد اکسپدیشن 2021

قیمت: 49,025$ – امتیاز: 8.5/10

خودروی Ford Expedition همانند سایر رقبای خود در General Motors شامل دو مدل استاندارد و Extended-Length (طویل) می‌شود. هر دو مدل طراحی داخلی چشم نواز به اضافه فضای جادار برای سرنشین و بارگیری دارند. البته بر خلاف SUV های بزرگ GM، اکسپدیشن فاقد موتور V8 است و به جای آن به سراغ مدیریت سوخت بهتر با موتور دوقلو توربو شارژ V6 رفته که قادر به تولید 375 اسب بخار و 470 پوند – فوت گشتاور است (تیپ Platinum دارای قدرت 400hp و 480pf گشتاور است). مدل لوکس‌تری هم با نام لینکلن نویگیتور به فروش می‌رسد.

اکسپدیشن بر خلاف سایر شاسی بلند های آفرودی که معرفی کردیم، تیپ اختصاصی برای سواری آفرود ندارد، اما می‌توان با خرید پکیج FX4 off road تفاوت‌ها را رقم زد. این پکیج که برای تیپ‌های XLT و Limited در دسترس است شامل حالت 4WD (در حالت استاندارد فقط دیفرانسیل عقب در نظر گرفته شده)، رینگ 18 اینچی آلومینیومی به همراه لاستیک همه منظوره، دیفرانسیل لغزش محدود الکتریکی، رادیاتور ارتقا یافته، صفحه محافظتی زیری و سپر جلویی و عقبی می‌شود.

شاسی بلند

شورلت تاهو 2021

قیمت: 49,000$ – امتیاز: 7.9/10

خودروی Chevrolet Tahu ارتباط خویشاوندی نزدیکی با جی ام سی یوکان دارد و مانند آن، طراحی کاملا جدید را شامل شده است. نتیجه به خودرویی با ظاهر تمیز و شیک، فضای زیاد با سه ردیف صندلی برای سرنشینان و فضای بارگیری به شدت بزرگ ختم شده است. البته نباید از امکانات رفاهی مانند رابط کاربری حرفه‌ای و ده‌ها سیستم دستیار راننده پیشرفته غافل شد.

تاهو هم مانند Chevi Suburban در یک نسخه کشیده‌تر قابل سفارش است. مانند یوکان، تاهو هم در گزینه‌های استاندارد با موتور V8 ظرفیت 5.3 لیتری و 355 اسب بخاری و موتور 6.2 لیتری 420 اسب بخاری در دسترس قرار دارد. یک مدل شش سیلندری 3.0 لیتری توربو دیزل هم به تازگی معرفی شده که 277 اسب بخار و 460 پوند – فوت بازده دارد. دیفرانسیل عقب در حالت استاندارد و 4WD هم به صورت آپشن اختیاری موجود است.

اگر می‌خواهید با تاهو به سراغ مسیرهای آفرود بروید، تیپ Z71 را در نظر بگیرید. علاوه بر آپشن‌های لوکس مانند صندلی‌های چرمی و گرمکن جلویی و سیستم اتوماتیک در صندوق، Z71 شامل حالت 4WD، صفحه حفاظتی جلویی، گیربکس کمکی دو سرعتی، فیلتر هوای پیشرفته، سیستم تعلیق ویژه و کنترل سراشیبی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام این کارشناسهای که در باره ماشینهای افرود نظر میرند هیچ تجربه ای راجب این ماشینها ندارند فقط نظری صحبت میکنند ماشین افرود اول پاجرو دوم لندکروز سوم اف جی چهارم ماشینای دیگه