پتنت جدید شیائومی

پتنت جدید شیائومی، طراحی گوشی پرچمدار بعدی این شرکت را فاش کرد

پتنت جدید شیائومی نشان می‌دهد برنامه‌های این شرکت چینی برای طراحی گوشی پرچمدار بعدی خود چیست و این گوشی در صورت طراحی چه شکلی است.

شیائومی به طور دائم پتنت‌هایی را از گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی به ثبت می‌رساند. بسیاری از آن‌ها به محصولات واقعی تبدیل شده‌اند، اما برخی از این حق اختراع‌ها در حال خاک خوردن در بایگانی این شرکت چینی است. بنابراین تنها زمان مشخص می‌کند که سرنوشت پتنت جدید شیائومی که اخیراً منتشر شده، چه خواهد بود. این پتنت در سپتامبر سال گذشته به ثبت رسیده، ولی به تازگی جزئیات آن منتشر شده است.

پتنت جدید شیائومی

پتنت جدید شیائومی

اسناد این پتنت یک گوشی از برند شیائومی با لبه‌هایی گرد را به نمایش می‌گذارند. روی پنل جلوی این گوشی نمایشگری قرار دارد که لبه‌های آن تا امتداد فریم دور صفحه کشیده شده و کمی هم انحنا پیدا کرده است. دوربین سلفی گوشی نیز درون حفره‌ای در گوشه سمت چپ نمایشگر تعبیه شده است.

اما طراحی ماژول دوربین پشتی این گوشی از اشکال هندسی مختلفی استفاده می‌کند که باعث منحصر به فرد بودن این طراحی شده است. در بالاترین قسمت این ماژول یک سنسور دوربین بزرگ تعبیه شده است و در پایین همه دوربین‌ها هم یک فلاش LED تعبیه شده است. چینش این سنسورهای دوربین نشان می‌دهد پتنت جدید شیائومی مربوط به یک گوشی پرچمدار است. اما اینکه چنین تلفن هوشمندی تولید و وارد بازار شود یا خیر، مشخص نیست.

شیائومی در سپتامبر سال گذشته یک حق اختراع طراحی را در دفتر مالکیت معنوی جهانی به نام خودش ثبت کرد. ولی اسناد این حق اختراع که مربوط به طراحی یک گوشی هوشمند است، همین سه روز پیش منتشر شد. این گوشی از لبه‌های گرد و نمایشگر منحنی بهره می‌برد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر این گوشی بسیار باریک است و فقط حاشیه کوچکی در بالا و پایین صفحه دیده می‌شود. یک پانچ هول هم در گوشه سمت چپ نمایشگر دیده می‌شود.

روی قاب پشتی هم ماژول دوربین سه‌گانه‌ای دیده می‌شود که می‌تواند به حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز باشد. زیر این حسگر اصلی یک لنز کوچ‌تر قرار دارد که می‌تواند مربوط به دوربین اولترا واید باشد. درست در زیر ان هم یک لنز گرد دیده می‌شود که احتمالاً مربوط به دوربین پریسکوپی زوم تله فوتو است. در زیر این دوربین‌ها نیز یک فلاش LED قرار دارد.

در حالی که اکثر گوشی‌سازها ماژول دوربین را در سمت چپ قاب پشتی گوشی‌هایشان تعبیه می‌کنند، اما شیائومی تصمیم دارد در این گوشی درست مثل ردمی نوت ۹ تی، ماژول دوربین را در مرکز قاب به کار ببرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*