اتومبیل الکتریکی فاکس کان، سازنده چینی آیفون های اپل

سازنده چینی آیفون های اپل، با معرفی 3 خودرو الکتریکی همه را غافلگیر کرد

کمپانی فاکس کان، سازنده چینی آیفون های اپل از سه خودرو الکتریکی رونمایی کرد. این سه شامل یک خودرو سدان، یک SUV و یک اتوبوس برقی می‌شوند.

همه شرکت فاکس کان را به عنوان سازنده چینی آیفون های اپل می‌شناسند. اما این کمپانی امروز با رونمایی از سه اتومبیل الکترونیکی همه را غافلگیر کرد. این سه اتومبیل الکترونیکی که شامل دو مدل سواری و یک مدل اتوبوس می‌شود، نشان می‌دهند که فاکس کان نمی‌خواهد فعالیت‌هایش فقط به تولید گوشی، تبلت و لوازم الکترونیکی کوچک محدود شود.

فاکس کان که آن را در چین با نام گروه فناوری Hon Hai هم می‌شناسند، مدتیست که جاه طلبی‌هایش را در صنعت حمل و نقل به نمایش گذاشته است. همکاری با فیسکر، گوگورو، بایتن و دیگر تولیدکنندگان باعث شده Foxconn بتواند خطوط تولید خودش را برای تولید اتومبیل‌های سواری، اسکوترهای برقی و یا خودروهای SUV فراهم کند. اما سه اتومبیلی که امروز سازنده چینی آیفون های اپل رونمایی کرد به کلی داستان را عوض کردند.

فاکس کان به جای همکاری با یک شرکت دیگر، خودش هر سه این اتومبیل‌ها را تولید کرده است؛ اگرچه پلتفرم زیربنایی هر یک از آن‌ها را با دیگر شرکایش نیز به اشتراک گذاشته است. در واقع شرکت خودروسازی یالون (که سرمایه‌گذاری مشترکی را با فاکس کان تحت برند فاکس ترون راه اندازی کرده)، از این معماری EV برای اتومبیل‌های دو برند لوکسژن و CMC استفاده کرده است.

سه خودرو الکتریکی فاکس کان را بشناسید

اولین مدل فاکس کان مدل C، یک خودرو SUV ساخته شده روی پلتفرم باز EV این شرکت است. این خودرو ۵ صندلی بزرگ و ۲ صندلی پرشی مخصوص کودک را در طول ۴ و نیم متری خودش جای داده است. این خودرو در واقع تنها چند سانتی‌متر از رقیب سرسخت خود یعنی تسلا مدل Y کوچک‌تر است.

اتومبیل الکتریکی فاکس کان، سازنده چینی آیفون های اپل

فاکس کان مدل C

فاکس کان می‌گوید این خودرو در عرض تنها ۳.۸ ثانیه به شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با هر بار شارژ کامل می‌تواند ۷۰۰ کیلومتر را بپیماید. سازنده چینی می‌گوید این خودرو به لطف پلتفرم باز خود می‌تواند تجربه سواری یک SUV الکتریکی واقعی با عملکرد، کارایی و هوش بالا، اندازه بزرگ، مصرف پایین و قیمت بسیار رقابتی نسبت به اتومبیل‌های سوخت فسیلی را در اختیار مشتریانش قرار دهد. هرچند در این رویداد قسمت خودرو Foxconn Model C اعلام نشد.

سازنده چینی آیفون های اپل می‌گوید برای ساخت خودرو مدل E با استودیو طراحی پینینفارینا همکاری کرده است. حاصل همکاری این دو شرکت با هم، ساخت یک سدان لوکس و زیبا با توان ۷۵۰ اسب بخار و شتاب ۲.۸ ثانیه‌ای در رسیدن از سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده است. این خودرو می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا ۷۵۰ کیلومتر را بپیماید که با وعده‌های بلندپروازانه کمپانی لوسید موتورز برابری می‌کند. فاکس کان می‌گوید کابین این خودرو به ویژه صندلی‌های ردیف عقب آن طوری طراحی شده است که به یک دفتر کار سیار شبیه باشد.

اتومبیل الکتریکی فاکس کان، سازنده چینی آیفون های اپل

فاکس کان مدل E

این اتومبیل با قابلیت‌هایی مثل تشخیص چهره برای باز شدن قفل درها و همچنین پنجره‌هایی با بهره‌گیری از فناوری نمایشگر هوشمند، یک سدان کاملاً مدرن است. شاید فاکس کان در حوزه خودرو محبوبیت برندهایی مثل فو د را نداشته باشد، اما به خاطر داشته باشید که تسلا و اتومبیل مدل ۳ هم همین شرایط را داشتند و اکنون به محبوبیت بسیار زیادی رسیده‌اند.

اتومبیل الکتریکی فاکس کان، سازنده چینی آیفون های اپل

و اما سومین مدل، یک اتوبوس تمام الکتریکی به نام فاکس کان مدل T است که با هدف جابجایی مسافرین درون شهری طراحی شده است. سازنده چینی می‌گوید این اتوبوس با هر بار شارژ کامل بیش از ۴۰۰ کیلومتر را می‌پیماید و حداکثر سرعت حرکت آن هم ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

اتومبیل الکتریکی فاکس کان، سازنده چینی آیفون های اپل

فاکس کان مدل T

اینکه اتومبیل‌های جدید این شرکت دقیقاً همین چیزی هستند که در تصاویر می‌بینیم یا فقط نمونه‌ای برای ساخت اتومبیل‌های الکتریکی توسط دیگر خودروسازان هستند مشخص نیست. ما همچنان کنجکاویم تا بیشتر در مورد فعالیت‌های فاکس کان در صنعت خودروسازی بدانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگه اشتباه نكنم ايران هم خودروي الكتريكي ساخته…! اوني كه سوپراسپرته و دو نفرست يه بادبان هم بالاش ميچرخه… طراحيش ميخوره به قبل از جنگ جهاني اول….