خیس شدن ایرپادز

در صورت خیس شدن ایرپادز چه باید کرد؟

در صورت خیس شدن ایرپادز به دلایل مختلف، چند اقدام مهم وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید از خراب شدن AirPods خود جلوگیری کنید.

اگر لباس‌های زیادی را در ماشین لباسشویی ریخته‌اید و ایرپاد شما در جیب یکی از شلوارهایتان جا مانده و یا هنگام رفتن به دستشویی افتاده است، در چنین شرایطی قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد. پس از آنکه قطعات الکترونیکی خیس می‌شوند، قطعا فورا به دنبال روش‌های متعددی برای خشک کردن آن‌ها می‌روید. آیا پس از این اتفاق می‌توان آن‌ها را خشک کرده و از خراب شدن آن‌ها جلوگیری کرد؟ در اینجا به شما توضیح خواهیم داد که در صورت خیس شدن ایرپادز خود چه اقداماتی انجام دهید.

بهتر است قبل از مطالعه‌ی این اقدامات ابتدا باید چند نکته مهم را بررسی کنیم:

آیا ایرپادها در برابر رطوبت مقاوم هستند؟

در یک کلام می‌توان گفت خیر، هیچ نسخه‌ای از AirPods، AirPods Pro، AirPods Max در برابر رطوبت مقاوم نیستند. حتی کیس‌های شارژ وکیس‌های هوشمند نیز همین گونه‌اند.

آیا ایرپادها ضد آب هستند؟

این مسئله در رابطه با ایرپادز معمولی، ایرپادز مکس، کیس شارژ و اسمارت کیس‌ها صدق نمی‌کند. اما یک خبر خوب برای دارندگان AirPods پرو وجود دارد که آن هم  مقاومت آن‌ها در برابر آب است. به عبارت ساده‌تر اگر ایرپادز پروی شما به هر دلیلی خیس شده یا در آب بیفتد، جای نگرانی ندارد. زیرا آن‌ها ضد آب هستند، اما با این وجود باید بدانید که این مقاومت با گذشت زمان کاهش می‌یابد. در هر صورت بهتر است از خیس شدن ایرپادز خود جلوگیری کنیم.

چگونه می‌توان ایرپادز خیس شده را خشک کرد؟

اگر ایرپادز شما خیس شود، ممکن است بتوانید از خرابی یا صدمه دیدن آن‌ها جلوگیری کنید. بلافاصله پس از خیس شدن، از یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز مثل پارچه میکروفایبر برای خشک کردن آن‌ها استفاده کنید. سپس آن‌ها را در محلی امن و مطمئن قرار دهید تا خشک شوند. بسته به میزان خیس شدن و رطوبت آن‌ها ممکن است یک روز الی بیشتر طول بکشد تا ایرپادز شما کاملا خشک شوند. اگر آن‌ها را وارونه قرار دهید، احتمال دار بهتر و زودتر خشک شوند.

اپل توصیه می‌کند که قبل از استفاده مجدد از ایرپاد خود یا قرار دادن آن در کیس شارژ، باید بگذارید که کاملا خشک شوند. قرار دادن AirPods خیس در کیس شارژ علاوه بر خود ایرپادز به کیس شارژ نیز آسیب می‌رساند.

در صورت خیس شدن ایرپادز آیا می‌توان از سشوار استفاده کرد؟

سعی نکنید که با استفاده از سشوار یا یک منبع حرارتی دیگر خشک شدن آن را تسریع کنید. زیرا گرمای ناشی از این لوازم نیز می‌‌تواند آسیب بیشتری به ایرپادز شما وارد کند.

اگر پس از خشک کردن ایرپادها کار نکنند، چه باید بکنیم؟

برخی از کاربران AirPods ادعا می‌کنند که توانسته‌اند با استفاده از برنج یا رطوبت گیر سیلیکا ژل رطوبت آن را خارج کنند. بسته‌های ژل سیلیکا همان بسته‌های کوچکی هستند که معمولا روی آن‌ها نوشته شده Do not eat و غالبا درون جعبه‌های کفش و ظرف ویتامین‌ها دیده می‌شوند. علاوه بر این از بسته‌های ژل سیلیکا برای جلوگیری از افزایش رطوبت در بسته بندی لوازم الکترونیکی نیز استفاده می‌شود.

برای خشک کردن ایرپادز خیس خود از این طریق، آن را درون یک ظرف همراه با این بسته‌های کوچک نم گیر قرار دهید. اگر برای خشک کردن AirPods خود به جای این رطوبت گیر از برنج استفاده می‌کنید، هدفون‌های خود را درون یک دستمال کاغذی بپیچید تا دانه‌های برنج در آن‌ها گیر نکنند. در این روش هم ممکن است خشک شدن ایرپادز یک روز یا بیشتر طول بکشد.

چه زمانی ایرپاد به طور کامل خشک شده و نیازی به خشک کردن ندارد؟

اگر بعد از گذشت چند روز آن‌ها را به هیچ دستگاهی متصل نکردید و صدای آن‌ها حداقل ۲ روز خاموش بود، ذوقت آن رسیده که یک اتصال جدید با آن‌ها برقرار کرده و آن‌ها تست کنید.