جهان مجازی متاورس

نقشه جدید زاکربرگ برای بشر: جهان مجازی متاورس در حال خلق شدن است

مارک زاکربرگ با انتشار بیانیه‌ای از برنامه خود برای ساخت جهان مجازی متاورس خبر داد و گفت طی 5 سال آینده 10 هزار کارمند جدید برای طراحی این پلتفرم استخدام خواهند شد، اما Metaverse چیست؟

فیسبوک که به عنوان غول دنیای شبکه های اجتماعی شناخته می‌شود به تازگی بیانیه‌ای را منتشر کرد که طبق آن یک جهان مجازی با نام متاورس در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد و می‌تواند بزرگترین تحول از زمان راه‌اندازی اینترنت موبایل در جهان باشد. در بیانیه این غول فناوری آمریکایی آمده است برای طراحی این پلتفرم جدید طی 5 سال آینده حدود 10 هزار کارمند از اتحادیه اروپا در این شرکت استخدام خواهند شد.

جهان مجازی متاورس چیست؟

جهان مجازی متاروس

شرکت فیسبوک هنوز اطلاعات دقیقی از این دنیای مجازی منتشر نکرده است، اما طبق گفته کارشناسان متاروس یک جهان آنلاین خواهد بود که در آن دنیای واقعی و مجازی ادغام خواهد شد و کاربران اینترنت می‌توانند در آن به بازی بپردازند یا از طریق هدست‌های واقعیت مجازی یک ارتباط هیجان‌انگیز و واقعی را تجربه کنند.

فیسبوک طی سال‌های قبل با خرید پلتفرم‌های پیش‌ساخته نظیر اینستاگرام و واتس اپ توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند، اما متاورس ایده کاملا جدیدی است که این غول فناوری به صورت جدی قصد راه‌اندازی آن را دارد و بر این باور است که این پلتفرم می‌تواند عملکردی بسیار نزدیک به تعامل شخصی را در اختیار کاربران قرار دهد.

جهان مجازی متاروس

نیک کلگ، مدیر بخش بین‌الملل فیسبوک نیز با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد به کمک این پروژه جدید روی قدرت صنعت و پتانسیل استعدادهای فناوری اروپا سرمایه‌گذاری گسترده‌ای خواهیم داشت. وی افزود جهان مجازی متاورس فرصت‌های اقتصادی، اجتماعی و خلاقانه‌ای را به وجود خواهد آورد و اکنون اروپایی‌ها در راه‌اندازی آن نقش مهمی را خواهند داشت.

فیسبوک در بخش دیگری از بیانیه خود از مزایای سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا به دسترسی به بازار مصرف بزرگ، دانشگاه‌های درجه 1 و با استعداد اشاره کرد. همچنین فیسبوک قصد دارد طی 5 سال آینده مشاغل جدیدی را ایجاد کند که مهندسان بسیار متخصص در آن سهم زیادی خواهند داشت. البته فیسبوک تاکید کرد این پلتفرم به این زودی‌ها ساخته نخواهد شد و در واقع ایده جهان مجازی متاورس حدود 10 تا 15 سال آینده تحقق پیدا خواهد کرد.

گفتنی است فیس بوک در حالی از طرح بزرگ خود خبر داده است که منتقدان بر این باورند این غول فناوری قصد دارد با این پروژه افکار عمومی را منحرف کرده و پس از حواشی و رسوایی‌های اخیر بار دیگر وجهه خوبی برای خود بسازد. طی ماه گذشته نیز فرانسیس هاگن، مدیر محصول سابق فیسبوک دست به افشاگری علیه این شرکت زد و گفت تحقیقات داخلی این شرکت حاکی از آن است که اینستاگرام باعث آسیب شدید به سلامت روانی نوجوانان می‌شود، اما فیسبوک از انتشار این گزارش جلوگیری کرده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*