طرح جهش ملی مسکن

راهنمای ثبت نام در طرح جهش ملی مسکن

ثبت نام طرح جهش ملی مسکن از امروز آغاز شده و متقاضیان با رعایت شرایط و قوانین مربوطه می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

تخصیص مسکن دولتی از دولت احمدی‌نژاد آغاز شده و تا به امروز با تغییرهای زیاد در نام خود ادامه دارد. این طرح در زمان دولت روحانی به طرح مسکن ملی تغییر نام داده و حالا در دولت جدید با نام طرح جهش ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌شود. اما این شرایط چیست و چگونه می‌توان در این طرح ثبت نام کرد؟ با گجت نیوز همراه باشید تا به پاسخ این سوالات و جزئیات ثبت نام طرح مسکن ملی بپردازیم.

ثبت نام برای طرح جهش ملی مسکن در 31 استان کشور و در شهرهایی که زمین تخصیص داده شده از امروز آغاز شده و تا یک ماه ادامه خواهد داشت. همچنین اگر در شهری زندگی می‌کنید که مشمول طرح فعلی نمی‌شود نگران نباشید چرا که پس از اتمام این دوره از ثبت نام، دوره جدیدی برای ثبت نام مسکن برای سایر شهرها آغاز خواهد شد.

گرچه هنوز جزئیات اقساط و نرخ سود تسهیلات خانه‌های طرح جهش تولید مسکن برای دهک‌های مختلف اعلام نشده اما به گفته نمایندگان مجلس، مبلغ 450 میلیون تومان به عنوان تسهیلات در نظر گرفته شده که به سازندگان پرداخت خواهد شد. مبلغ اقساط نیز بین 3 میلیون و 750 هزار تومان تا 5 میلیون تومان متغیرند و وزارت راه و شهرسازی با اعلام تلاش برای اعمال کمک حداکثری به دهک‌های یک تا سه، شرایط را برای خرید مسکن دولتی هموارتر می‌کند.

قوانین و شروط ثبت نام طرح جهش ملی مسکن

جهت ثبت نام در این طرح بایستی مشمول چهار شرط زیر باشید:

  • عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»
  • فقدان مالکیت خصوصی
  • متاهل یا سرپرست خانوار بودن
  • سابقه حداقل 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا

اگر واجد این شرایط هستید می‌توانید در سامانه مخصوص ثبت نام طرح ملی مسکن اطلاعاتتان را ثبت کنید. پس از اتمام مهلت ثبت نام مرحله بررسی و راستی‌آزمایی شروع شده و پس از تایید واجد شرایط بودن، به متقاضی تایید نهایی اعلام می‌شود. برای شروع مراحل ثبت نام بایستی به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه مسکن ملی

با ورود به وبسایت جامع طرح‌های حمایتی مسکن به این نشانی، با چنین صفحه‌ای مواجه خواهید شد.

روی گزینه ثبت نام نهضت ملی مسکن کلیک کنید تا فرایند ثبت نام آغاز شود.

سپس به صفحه قوانین و مقررات هدایت می‌شوید که در آن شرایط لازم برای ثبت نام به صورت مشروح درج شده است. این متن را به طور دقیق مطالعه کنید و در صورتی که دارای شرایط ثبت نام هستید، با اسکرول به پایین صفحه روی دکمه «متن بالا را مطالعه کرده و می‌پذیرم» کلیک کنید.

در مرحله دوم ثبت نام بایستی کد ملی و شماره موبایلتان را وارد کنید. به این شماره موبایل کد احراز هویت ارسال خواهد شد بنابراین از روشن بودن این سیم‌کارت مطمئن شوید. پس از ورود صحیح اطلاعات دکمه «مرحله بعد» را انتخاب کنید.

در مرحله سوم مشخصات فردی و شناسنامه‌ای خود را تایپ کنید. همچنین استان و شهر محل درخواست را باید از همین مرحله انتخاب کنید و در پایان روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید.

این مرحله به اطلاعات محل سکونت فعلی شما مرتبط شده و بایستی جزئیات مربوط به مسکن فعلی‌تان را وارد کنید. این اطلاعات شامل استان و شهر، نوع سکونت، کد و آدرس پستی، شناسه قبض برق و کد ملی و شماره همراه مالک می‌شود.

در مرحله 5 افراد تحت تکفل خود را وارد کنید و در صورتی که هیچ کسی را تحت تکفل خود ندارید دکمه مرحله بعد را انتخاب کنید.

در مرحله 6 پیش‌نمایش اطلاعات شما و مسکن مورد تقاضا نمایش داده می‌شود. آن‌ها را به دقت مطالعه کنید و در صورت صحیح بودنشان، روی گزینه تاییدیه اطلاعات کلیک کرده و مرحله بعد را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی بایستی کد 4 رقمی ارسال شده به شماره موبایل‌تان را تایپ کنید و با درج کد امنیتی، روی تایید کلیک کنید.

هنگامی که صفحه زیر نمایان شد یعنی فرایند ثبت نام شما با موفقیت به پایان رسیده و می‌توانید آن را از طریق همین سامانه پیگیری کنید.

پیگیری ثبت نام مسکن ملی

برای پیگیری و مشاهده درخواست ثبت نام در طرح جهش ملی مسکن، با مراجعه به صفحه اصلی روی گزینه «مشاهده و پیگیری درخواست‌ها» کلیک کنید.

سپس کد ملی را وارد کرده و کد ارسال شده به تلفن همراهتان را وارد کنید. حالا می‌توانید جزئیات اطلاعات و وضعیت رسیدگی به درخواستتان را مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام.در مرحله ایی که باید اطلاعات استان و شهر، نوع سکونت، کد و آدرس پستی، شناسه قبض برق و کد ملی و شماره همراه مالک را واد کنیم ، باید شماره ملی فردی که تقاضای وام داده را وارد کنیم یا شماره ملی مالک خانه ایی که در حال حاضر در آن سکونت داریم؟