شبکه اجتماعی دونالد ترامپ

شبکه اجتماعی دونالد ترامپ «Truth Social» رونمایی شد

شبکه اجتماعی دونالد ترامپ «Truth Social» رونمایی شد. رئیس جمهور سابق آمریکا پس از آن که از توییتر، فیسبوک و یوتیوب کنار گذشته شد اکنون با پلتفرم اختصاصی خود به فضای مجازی برمی‌گردد.

در تاریخ 6 ژانویه 2021 بسیاری از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با اعلام این که در انتخابات تقلب شده به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند که هنگام درگیری نیروهای پلیس با آنها 5 نفر جان خود را از دست دادند؛ اتفاقی که باعث شد غول‌های فناوری حساب‌های کاربری وی را به دلیل تحریک به خشونت مسدود کنند. پس از این که توییتر حساب کاربری ترامپ با 89 میلیون فالوور را مسدود کرد، رئیس جمهور سابق آمریکا یکی از مهم‌ترین تریبون‌های خود را از دست داد. از این رو ترامپ اکنون قصد دارد با راه‌اندازی یک پلتفرم اختصاصی بار دیگر به فضای مجازی برگردد.

راه‌اندازی شبکه اجتماعی دونالد ترامپ 

شبکه اجتماعی دونالد ترامپ

رئیس جمهور سابق آمریکا در تاریخ پنجشنبه 21 اکتبر 2021 میلادی از شبکه اجتماعی اختصاصی خود با نام Truth Social رونمایی کرد که به معنای حقیقت است. ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود همواره رسانه‌های بزرگ را به عنوان Fake News خطاب می‌کرد و بر این باور بود آنها فقط اخبار جعلی را علیه وی منتشر می‌کنند.

ترامپ با انتشار بیانیه‌ای در خصوص راه‌اندازی این شبکه اجتماعی عنوان کرد ما در جهانی حضور داریم که طالبان می‌تواند به شکل گسترده از توییتر استفاده کند، اما غول‌های فناوری رئیس جمهور محبوب آمریکا را محکوم به سکوت کردند. از این رو باید در مقابل این شرکت‌ها که با قدرت یک‌جانبه خود صدای ما را خاموش می‌کنند، ایستادگی کرد.

بر اساس این بیانیه، شبکه اجتماعی دونالد ترامپ به گروه تازه تاسیس رسانه و فناوری ترامپ TMTG تعلق دارد و در آن ویدیو و پادکست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود. از آنجایی که انتخابات مهم میان‌دوره‌ای نوامبر 2022 در راه است، ترامپ قصد دارد با حمایت از نامزدهایی که از وی حمایت می‌کنند خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا آماده کند.

گفتنی است شبکه اجتماعی ترامپ در ماه نوامبر سال جاری به شکل بتا راه‌اندازی خواهد شد، اما راه‌اندازی کامل آن تا سه ماهه نخست سال 2022 میلادی به طول خواهد انجامید. البته این شبکه اجتماعی در حال حاضر به شکل پیش‌سفارش در فروشگاه‌های آنلاین در دسترس کاربران قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه