هدیه ایرانسل

هدیه ایرانسل به مشترکان به مناسبت 15 سالگی

هدیه ایرانسل به مشترکان به مناسبت 15 سالگی اعلام شد. این اپراتور به مناسبت پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه خود برای تمام مشترکان یک بسته هدیه در نظر گرفت.

اپراتور ایرانسل در تاریخ 29 مهر 1385 وارد بازار تلفن همراه شد و توانست با کاهش قیمت تهیه یک عدد سیم کارت به چند هزار تومان امکان دسترسی آسان به وسیله ارتباطی را فراهم سازد؛ به گونه‌ای که برای تهیه سیم کارت و دسترسی به ارتباطات همراه دیگر به صرف هزینه زیاد و ماندن در صف‌های طولانی نیازی نبود.

نگاهی به فعالیت 15 ساله ایرانسل

شبکه تلفن همراه اپراتور ایرانسل در آن زمان با استفاده از متخصصان مجرب داخلی و خارجی در مدت کوتاهی با سرعت چشمگیری در سراسر کشور توسعه پیدا کرد و این اپراتور با ارائه خدمات جهانی نظیر ارائه نسل 2.75 تلفن همراه (EDGE) با قابلیت استفاده از اینترنت همراه برای اولین بار در کشور توانست سهم زیادی از بازار تلفن همراه ایران را به خود اختصاص دهد.

اپراتور ایرانسل با دریافت پروانه ارائه اینترنت ثابت بی‌سیم (WiMAX) در تاریخ 10 اسفند 1387 طرح ارائه خدمت وایمکس به کاربران را آغاز کرد. این اپراتور در شهریور 1394 نیز با ارتقای پروانه وایمکس توانست پروانه سراسری انتقال داده بر پایه فناوری بی‌سیم ثابت بدون محدودیت در فناوری را دریافت کند که با آن محدودیت جغرافیایی و تکنولوژیک پروانه وایمکس برطرف شد و ایرانسل طرح ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) به مشترکان خود را آغاز کرد.

پس از این که دوران انحصار در ارائه خدمات پهن باند همراه به پایان رسید، اپراتور ایرانسل در تاریخ 14 مرداد 1393 موفق شد مجوز آزمایشی ارتقای شبکه تلفن همراه خود به نسل سوم، چهارم و بالاتر را دریافت کند و در نهایت به شکل رسمی در تاریخ 4 شهریور 1393 نسل سوم (3G) ایرانسل را‌ه‌اندازی شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. این اپراتور در تاریخ 29 آبان 1393 نیز در شهر مشهد مقدس اولین شبکه نسل چهارم تلفن همراه را ارائه کرد که با سرعت زیادی در سراسر کشور در اختیار کاربران قرار گرفت.

ایرانسل مطالعه روی فناوری 5G را نیز از سال 1395 آغاز کرد و سرانجام طی همکاری با مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی توانست اولین آزمایش شبکه کامل نسل 5G را در تاریخ 29 شهریور 1396 به انجام برساند. پس از آن این اپراتور از ابتدای مرداد 99 تاکنون موفق شد 7 سایت تجاری 5G را در کشور راه‌اندازی کند.

همچنین این اپراتور تلفن همراه در تاریخ اول مرداد 1400 همزمان با اولین سالروز راه‌اندازی تجاری شبکه 5G خود رکورد سرعت اینترنت ایران را با سرعت 3.909 گیگابیت بر ثانیه به نام خود به ثبت رساند. گفتنی است این اپراتور علاوه بر گسترش پوشش شبکه 5g، مطالعه روی نسل ششم تلفن همراه یا 6G را نیز شروع کرده است. مدیرعامل ایرانسل نیز به تازگی اعلام کرد مشتریان این اپراتور رکورد 16.8 پتابایت مصرف روزانه دیتا در شبکه ایرانسل را به ثبت رساندند.

جزئیات هدیه ایرانسل

اپراتور ایرانسل به مناسبت پانزدهمین سالروز شبکه تلفن همراه خود با هدف قدردانی از مشترکان یک بسته هدیه 2 گیگابایتی اینترنت داخلی را در نظر گرفت که تمام مشتریان دائمی و اعتباری با شماره‌گیری ستاره 5 مربع یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من می‌توانند آن را فعال کنند. گفتنی است این بسته تا پایان همان روز اعتبار داشته و هر کاربر فقط یک بار فرصت دریافت این بسته هدیه را خواهد داشت.