استفاده از پاوربانک

آیا استفاده از پاوربانک عمر باتری گوشی را کاهش می‌دهد؟

امروزه با تغییر سبک زندگی و هوشمند شدن اکثر کارها، گوشی همراه و وسایل دیجیتالی هوشمند در روند زندگی افراد بسیار با اهمیت شده‌اند. بر همین اساس تکمیل بودن شارژ باتری این وسایل دیجیتالی از اهمیت بالایی برخوردار است.

تصور کنید هنگام انجام یک کار مهم و ضروری، شارژ باتری گوشی شما تمام می‌شود و آن لحظه در مکانی هستید که هیچ دسترسی به پریز برق ندارید که بتوانید با استفاده از آن گوشی خود را شارژ کنید، در این زمان است که داشتن پاوربانک بهترین راه حل برای رفع مشکل شما می‌باشد. پاوربانک یک باتری همراه است که به وسیله آن می‌توانید در هر زمان و هر مکانی گوشی، تبلت، دوربین و سایر وسایل هوشمند خود را شارژ کنید. شایعات زیادی مبنی بر این که استفاده از پاوربانک سبب آسیب‌دیدن باتری گوشی می‌شود، وجود دارد. بر همین اساس ما در این مطلب با بررسی یکسری از ویژگی‌های پاوربانک‌ها، سعی می‌کنیم تا پاسخ مناسبی برای این موضوع بیابیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پاوربانک چیست و نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟

پاوربانک یک دستگاه کوچک است که برای ذخیره انرژی اضافی طراحی شده و با استفاده از آن در هر موقعیت می‌توانید گوشی، دوربین، تبلت و… را به راحتی شارژ کنید. شرکت‌های سازنده پاوربانک، محصولات خود را طبق اصل کاربرپسند بودن ساخته‌اند، به این معنا که همه کاربران در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته بتوانند به آسانی از این وسیله استفاده کنند. برای استفاده از پاوربانک فقط کافیست با استفاده از یک کابل شارژر، دستگاه مورد نظر خود را به پاور بانک متصل کنید تا به صورت خودکار باتری آن شارژ شود.

مزایای داشتن پاوربانک

مهم‌ترین مزایای داشتن پاوربانک عبارتند از:

دسترسی به برق در هر نقطه

مهم نیست ساعت‌ها با پریز برق فاصله دارید و یا در هواپیما گیر کرده‌اید، داشتن یک پاوربانک به شما این امکان را می‌دهد که هر لحظه یک گوشی با ظرفیت 100% داشته باشید.

حمل آسان

پاوربانک‌ها در اندازه‌های کوچک و باریک طراحی شده و با داشتن وزنی سبک به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند.

مناسب برای همه دستگاه‌های دیجیتال

پاوربانک‌ها برای شارژ انواع مختلفی از دستگاه‌های دیجیتالی از هر برندی طراحی شده‌اند. بعضی از پاوربانک‌ها با داشتن چند پورت به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی هر وسیله‌ای را به صورت همزمان با استفاده از یک پاوربانک شارژ کنید.

معایب پاوربانک

هر وسیله‌ای علاوه بر داشتن مزایا، معایبی هم دارد که می‌توان با مقایسه آنها تصمیم‌گیری درستی انجام داد. از جمله معایب پاوربانک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از پاوربانک

دیر شارژ شدن پاوربانک

شارژ پاوربانک‌ها برعکس شارژ شدن گوشی در مدت زمان زیادی انجام می‌شود. زمان شارژ پاوربانک‌ها بر اساس میزان ظرفیتی که دارند متغیر است. یعنی هرچقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، زمان شارژ شدن آن نیز افزایش می‌یابد.

قیمت بالا

خرید پاوربانک معمولاً برای افرادی که استفاده زیادی از گوشی ندارند یک هزینه اضافی محسوب می‌شود. قیمت پاوربانک نسبت به ظرفیت و برند محصول متفاوت است. معمولاً برندهای معتبر و معروف به دلیل استفاده از باتری‌های اصل و مرغوب دارای قیمت بالایی هستند. ظرفیت پاوربانک نیز بر میزان قیمت آن تاثیر مستقیم دارد، به این صورت که پاوربانک‌ها با ظرفیت‌ بالا از قیمت بیشتری برخوردارند.

آیا پاوربانک به باتری گوشی آسیب وارد می‌کند؟

معمولاً یکی از دغدغه‌های افرادی که به وفور از پاوربانک استفاده می‌کنند این است که آیا استفاده از پاوربانک باتری گوشی را دچار مشکل می‌کند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استفاده از هر محصولی که دارای جنس نامرغوب و کیفیت پایین باشد، می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود. پاوربانک غیر استاندارد همانند یک کابل شارژ غیر استاندارد می‌تواند با توزیع ولتاژی بیشتر و یا کمتر از حد استاندارد عمر باتری گوشی را کاهش دهد.

نشانه‌های استفاده از پاوربانک غیر استاندارد:

  • هنگ کردن گوشی موبایل در هنگام شارژ
  • تغییر در مدت زمان شارژدهی باتری
  • داغ شدن باتری در هنگام شارژ با پاوربانک
  • کاهش ناگهانی شارژ گوشی
  • از کار افتادن تاچ گوشی در هنگام شارژ با پاوربانک

خرید پاوربانک

امروزه به دلیل افزایش نسخه‌های تقلبی و غیر استاندارد از پاوربانک‌ها و عرضه آن‌ها با قیمت پایین سبب سردرگمی افراد در هنگام خرید پاوربانک شده است. از جمله نکاتی که در هنگام خرید پاوربانک باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر است:

  • برخی از پاوربانک‌ها قابلیت شارژ همزمان چند دستگاه با هم را دارند. برای شارژ همزمان باید پاوربانک دارای چند پورت باشد.
  • اصل و باکیفیت بودن پاوربانک
  • اندازه و وزن پاوربانک
  • پاوربانکی که جریان الکتریسیته را زمانی که شارژ باطری کامل شد، قطع کند
  • تشخیص ظرفیت باتری گوشی و یا سایر وسایل دیجیتالی که می‌خواهیم توسط پاوربانک آنها را شارژ کنیم و خرید پاوربانک مناسب با ظرفیت آن وسایل

جمع‌بندی

در این مطلب بررسی کردیم که استفاده از پاوربانک برای افرادی که به صورت مداوم در حال سفر هستند و یا دسترسی به پریز برق ندارند، بهترین گزینه می‌باشد ولی برای این که به باتری گوشی شما آسیب وارد نشود می‌بایست هنگام خرید نکاتی که ذکر شده را رعایت کنید و همین‌طور پاوربانک مورد نظر خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری نمایید. اگر قصد خرید یک پاوربانک اصل و باکیفیت را دارید می‌توانید به سایت ایسل مراجعه کنید و با بررسی و مطالعه، پاوربانک مورد نظر خود را تهیه نمایید. فروشگاه اینترنتی ایسل یکی از قدیمی‌ترین و البته معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه تکنولوژی است که دارای تنوع بالا در محصولات خود می‌باشد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آیا استفاده از پاوربانک عمر باتری گوشی را کاهش می‌دهد؟
    جمله ش درست نیست درستش اینه:
    آیا پاوربانک عمر باتری گوشی را کاهش می‌دهد؟
    یا
    آیا استفاده از پاوربانک عمر باتری گوشی کاهش می یابد؟
    یا
    آیا استفاده از پاوربانک باعث کاهش عمر باتری گوشی می شود؟