آيفون SE جدید

آيفون SE جدید در راه است؛ نسخه 2022 آیفون ارزان قیمت چه ویژگی هایی دارد؟

اپل با عرضه iPhone SE 2016 نسخه‌ای ارزان قیمت از آیفون را در اختیار علافه‌مندان قرار داد؛ اما آيفون SE جدید که قرار است در سال 2022 عرضه شود، چه ویژگی‌هایی دارد؟

وقتی اپل در سال 2020 از نسل دوم آيفون SE رونمایی کرد، بسیاری از طرفداران این برند غافلگیر شدند؛ زیرا گوشی جدید هیچ شباهتی به نسل اول آيفون SE (۲۰۱۶) نداشت.

نسل سوم آيفون SE، یک آيفون جدید با قیمت منطقی

البته برخی از کاربران از برچسب قیمتی معقول و پردازنده قدرتمند این گوشی ۴.۷ اینچی استقبال کردند؛ اما دیگران اپل را به خاطر اندازه نمایشگر منسوخ، حاشیه‌های زیاد نمایشگر، استفاده از تنها یک دوربین در بدنه پشتی و نبودن فناوری تشخیص چهره سرزنش کردند.

آيفون SE جدید / آیفون SE 2020

آیفون SE 2020

اگر شما از گروه دوم هستید و نمی‌خواهید یا نمی‌توانید گوشی‌های گران قیمت سری آيفون 13 را خریداری کنید، بهتر است تا بهار صبر کنید. اپل ممکن است با معرفی نسل سوم آيفون اس ای برخی از مشکلات نسل قبل را برطرف کرده و یک گوشی قابل قبول را روانه بازار کند.

بر خلاف بسیاری از گزارشات منتشر شده اخیر، وب‌سایت MyDrivers بر این باور است که آيفون SE 2022 شباهتی به آيفون 8 که در سال 2017 روانه بازار شد، نخواهد داشت.

این ادعا منطقی به نظر مي‌رسد؛ زیرا نسل دوم iPhone SE به جای استفاده از بدنه کوچک و ظاهر نه چندان جذاب اس ای نسل اول، از ظاهر آيفون 8 الهام گرفته بود.

به همین خاطر گمان می‌کنیم که آيفون SE جدید از نمایشگر ۶.۱ اینچی و طراحی کمی مدرن‌تر آيفون XR (۲۰۱۸) استفاده کند. البته تمام اینها حدسیات هستند و حتی معلوم نیست وب‌سایت MyDrivers اطلاعات خود را از کجا آورده است.

آیفون SE 2016

آیفون SE 2016

اما اگر این ادعا درست از آب در بیاید، می‌توان انتظار داشت که دکمه تاچ آيدی که آخرین بار در سال ۲۰۲۰ و در نسل دوم آيفون اس ای مشاهده شده بود، حذف شود و به جای آن در بهار ۲۰۲۲ شاهد حسگر اثر انگشت در بدنه کناری گوشی باشیم. البته احتمال استفاده از فیس آيدی را نیز نباید به طور کل رد کرد.

همچنین آيفون SE 2022 قطعا از جدیدترین فناوری‌های مربوط به شبکه موبایل پشتیبانی خواهد کرد و به همین واسطه می‌تواند در لیست بهترین گوشی‌های اقتصادی 5G سال آينده قرار گیرد.

نسل دوم آیفون SE از تراشه اپل A13 Bionic که در آن زمان در سری آيفون 11 استفاده شده بود و قدرتمند‌ترین و جدیدترین تراشه اپل به حساب می‌آمد، بهره مي‌برد. آيفون SE نسل سوم نیز قرار است به تراشه بی‌نظیر A15 Bionic که در سری آيفون 13 استفاده شده، مجهز شود.

یکی از درس‌هایی که از عرضه ایرپادز 3 بدون حذف نویز فعال و اپل واچ سری 7 با ظاهری آشنا گرفتیم این بود که وقتی یک چیز برای واقعی بودن بسیار خوب به نظر می‌رسد، واقعی نیست.

"<yoastmark

آيفون SE 2022 با تراشه قدرتمند A15، اتصال استاندارد 5G، نمایشگر ۶.۱ اینچی با حاشیه‌های باریک، حسگر اثر انگشت در کنار فناوری تشخیص چهره و برچسب قیمتی ۴۰۰ دلاری رویایی به نظر می‌رسد.

اما همه چیز به این خوبی نیست. اپل برای کاهش هزینه‌های تولید می‌خواهد از نمایشگر LCD در ساخت این گوشی استفاده کنید. نسل سوم آيفون اس ای آخرین دستگاه اپل با پنل LCD لقب خواهد گرفت. همچنین این نمایشگر رزولوشن متوسط ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسلی آيفون XR را حفظ خواهد کرد. علاوه بر اینها احتمال ظرفیت باتری بدون تغییر باقی بماند و تنها شاهد یک دوربین در بدنه پشتی گوشی باشیم.

با در نظر گرفتن تمام موارد بالا، همچنان منطقی به نظر نمی‌رسد که اپل هیچ تغییری در قیمت مدل پایه (با حافظه ۶۴ گیگابایتی) آيفون SE 2022 در مقایسه با نسل دوم این گوشی ندهد. مخصوصا اینکه بر اساس ادعای MyDrivers قرار است طراحی این گوشی به شکل چشمگیری تغییر کند و با مشخصات سخت افراری بسیار بهتری نسبت به نسل قبل همراه شود.

امیدوار بودن به هیچ وجه بد نیست؛ اما ما گمان می‌کنیم که یا آيفون SE جدید شبیه به آيفون 8 خواهد بود و یا اینکه قیمت مدل پایه آن اندکی بیشتر از 400 دلار تعیین خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*