تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 برای تمام گوشی های موبایل

در این مطلب می‌خواهیم تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 را برای تمامی گوشی‌ های موبایل از سامسونگ، سونی، نوکیا و موتورولا گرفته تا شیائومی، ال‌جی و … با شما به اشتراک بگذاریم.

نسخه پایدار اندروید 12 بالاخره منتشر شد. جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوگل همزمان با رونمایی از گوشی‌های سری پیکسل 6 آماده انتشار شد و البته مدل‌های قدیمی‌تر پیکسل نیز در همان روز آن را دریافت کردند. اندروید 12 به طور کلی با بهبود‌های فراوانی نسبت به نسل قبل همراه شده است. این بهبود‌ها را می‌توان در طراحی جدید و قابلیت‌هایی همچون استفاده یک دستی مشاهده کرد.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 برای گوشی های مختلف

اما آپدیت اندروید 12 چه زمانی برای گوشی های سامسونگ، وان پلاس، سونی و دیگر شرکت‌ها منتشر خواهد شد؟ اکثر شرکت‌ها درباره زمان انتشار اندروید 12 برای محصولاتشان سکوت کرده‌اند،‌ ولی با توجه به عملکرد آنها در ارائه به‌روزرسانی نسخه قبلی اندروید می‌توان به یک زمان تقریبی رسید.

در ادامه می‌خواهیم به بررسی زمان تقریبی انتشار جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایلی گوگل برای برندهای زیر بپردازیم:

  • ایسوس
  • گوگل
  • ال‌جی
  • موتورولا
  • نوکیا
  • وان پلاس
  • اوپو
  • ریلمی
  • سامسونگ
  • سونی
  • ویوو
  • شیائومی

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 ایسوس

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

ایسوس اولین آپدیت نسخه پایدار اندروید 10 را تقریبا دو ماه پس از آماده شدن آن توسط گوگل، عرضه کرد. این شرکت در زمینه انتشار آپدیت اندروید 11 نیز نسبتا سریع عمل کرد و تنها سه ماه پس از آماده شدن این نسخه، شاهد انتشار آپدیت مربوطه توسط ایسوس بودیم.

بر این اساس انتظار داریم که ایسوس آپدیت اندروید 12 را در دی ماه برای گوشی‌های خود عرضه کند؛ هرچند که به تعویق افتادن آن تا انتهای زمستان سال جاری نیز خیلی دور از انتظار نخواهد بود.

ایسوس در اقدامی عجیب ابتدا آپدیت اندروید 11 را برای سری زنفون 6 عرضه کرد و سپس مدل جدید‌تر زنفون 7 این آپدیت را دریافت کرد. نمی‌دانیم که آيا Asus امسال نیز همین برنامه را اجرا خواهد کرد یا خیر؛ اما در هر صورت سری گوشی‌های زنفون 7 و 8 اولین دریافت‌کنندگان به‌روزرسانی اندروید 12 خواهند بود.

متاسفانه وقتی نوبت به عرضه به‌روزرسانی‌های سیستمی اندروید برای گوشی‌های گیمینگ ROG Phone می‌رسد، ایسوس به طور کلی سرعت خود را از دست می‌دهد. با توجه به تجارب سال‌های گذشته، نباید حداقل تا ۶ ماه آینده انتظار ارائه آپدیت اندروید 12 را برای این گوشی‌ها داشت.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 گوگل پیکسل

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

گوشی‌های پیکسل همیشه جزء اولین دستگاه‌های دریافت کننده آپدیت پایدار نسخه جدید اندروید هستند و امسال نیز شرایط هیچ فرقی نمی‌کند. گوگل از همان روز اول آپدیت اندروید 12 را برای گوشی‌های خود منتشر کرد.

در ۲۷ مهر ماه بود که گوگل آپدیت اندروید 12 را برای گوشی های پیکسل 5، پیکسل 5a، پیکسل 4 XL، پیکسل 4، پیکسل 4a 5G، پیکسل 3a، پیکسل 3a XL، پیکسل 3 و پیکسل 3 XL منتشر کرد. پیکسل 6 نیز به صورت پیش فرض با Android 12 عرضه خواهد شد.

متاسفانه گوشی‌های قدیمی‌تر گوگل نمی‌توانند نسخه جدید را دریافت کنند. بنابراین اگر نسل اول پیکسل، پیکسل 2 و یا پیکسل 2XL را دارید، نباید چشم انتظار دریافت این آپدیت باشید.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 ال‌جی

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

درست است که ‌ال‌جی از بازار گوشی‌ های موبایل خارج شده است؛ اما هنوز قصد دارد آپدیت اندروید 12 را برای برخی از گوشی های خود منتشر کند. البته شرکت کره‌ای هنوز نام دستگاه‌های دریافت کننده این به‌روزرسانی را منتشر نکرده است، ولی احتمالا گوشی های بالارده‌ای همچون ال‌جی وینگ و V60 از دریافت کنندگان اندروید 12 باشند.

ال‌جی اولین آپدیت نسخه پایدار اندروید 11 را ۴ ماه پس از انتشار توسط گوگل برای گوشی‌ های خود عرضه کرد. اگر امسال نیز بخواهد به همین منوال پیش رود، احتمالا کاربران گوشی های بالا رده ال‌جی می‌توانند انتظار دریافت اندروید 12 را در بهمن ماه داشته باشند.

هرچند که ‌ال‌جی دیگر اهمیتی به بازار گوشی‌ های هوشمند نمی‌دهد و به همین خاطر شاید کاربران مجبور شوند که خیلی بیشتر از سال گذشته صبر کنند. همچنین این را نیز در نظر داشته‌ باشید که ال‌جی آپدیت‌های اندرویدی را ابتدا در کره جنوبی عرضه می‌کند و سپس آنها را در اختیار سایر کشور‌ها قرار می‌دهد.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 موتورولا

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

موتورولا سه ماه پس از آماده شدن نسخه پایدار اندروید 10 توسط گوگل، نسخه جدید را برای گوشی‌هایش عرضه کرد. این شرکت در انتشار آپدیت اندروید 11 کمی کند عمل کرد و پس از چهار ماه به‌روزرسانی مربوطه را عرضه کرد. اگر موتورولا بخواهد همین برنامه زمانی را ادامه دهد، می‌توان انتظار انتشار اندروید 12 را در دی یا بهمن‌ ماه برای دستگاه‌های این شرکت داشت.

این را نیز در نظر داشته باشید که موتورولا معمولا آپدیت‌های خود را اول در برزیل عرضه می‌کند و سپس آنها را در دسترس سایر کاربران در آمریکا، اروپا و دیگر مناطق قرار می‌دهد.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 نوکیا

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

عملکرد نوکیا در انتشار آپدیت اندروید 10 فوق‌العاده بود. آنها تنها یک ماه پس از آماده شدن نسخه جدید سیستم عامل گوگل، آن را برای گوشی‌های خود عرضه کردند. هرچند که شرایط برای اندروید 11 کاملا متفاوت پیش رفت و اولین آپدیت نسخه پایدار اندروید 11 پنج ماه پس از ارائه توسط گوگل، عرضه شد.

نوکیا هنوز برنامه زمانی خود برای انتشار اندروید 12 را با رسانه‌ها به اشتراک نگذاشته است؛ اما حدس می‌زنیم که شرکت فنلاندی امسال سریع‌تر از سال گذشته عمل کند. البته انتظار نداریم که همانند زمان انتشار اندروید 10 سریع باشند؛ اما می‌توان به کاربران گوشی‌ های بالا رده نوکیا این نوید را داد که تا سه ماه دیگر آپدیت اندروید 12 را دریافت خواهند کرد.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 وان پلاس

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

وان پلاس تا به ابنجا در انتشار آپدیت‌های سیستمی اندروید سریع عمل کرده است. این شرکت آپیدت اندروید 10 و 11 را تقریبا یک ماه پس از عرضه اولیه توسط گوگل، برای گوشی‌های خود منتشر کرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که آپدیت اندروید 12 نیز در آبان ماه برای گوشی‌ های پرچمدار این شرکت عرضه شود.

گوشی‌های دریافت کننده این آپدیت هنوز تایید نشده‌اند؛ اما می‌توان انتظار داشت که تمامی گوشی‌های این برند از وان پلاس 7 به بعد این به‌روزرسانی را دریافت کنند. سری وان پلاس 9 نیز اولین دریافت کننده آن خواهد بود.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 اوپو

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

اوپو از جمله شرکت‌هایی بود که از همان روز اول بیلد بتا اندروید 11 را منتشر کرد. این شرکت سپس تنها یک ماه پس از عرضه نسخه پایدار Android 11، این آپدیت را برای برای گوشی هایش منتشر کرد تا در میان سریع‌ترین شرکت‌ها در این بخش قرار گیرد.

این شرکت چینی هنوز برنامه زمانی انتشار اندروید 12 خود را به اشتراک نگذاشته است؛ اما امیدواریم که شرایط همانند نسخه قبلی اندروید پیش برود. بنابراین کاربران گوشی های اوپو می‌توانند در اوایل تا اواسط آذر ماه منتظر دریافت آپدیت اندروید 12 باشند.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 ریلمی

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

ریلمی چهار ماه پس از انتشار اندروید 10، آپدیت مربوطه را برای گوشی هایش عرضه کرد. این شرکت در رابطه با اندروید 11 کمی سریع‌تر عمل کرد و این بار سه ماه پس از عرضه توسط گوگل، آپدیت نسخه جدید اندروید را منتشر کرد.

بنابراین می‌توان انتظار داشت که آپدیت اندروید 12 در دی یا بهمن ماه برای گوشی های برند ریلمی از راه برسد. طبق معمول ابتدا گوشی‌ های بالارده این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد و سپس به تدریج نوبت به بقیه گوشی ها می‌رسد.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 سامسونگ

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

به نظر می‌رسد که سامسونگ هر سال نسبت به سال قبل در انتشار آپدیت‌های سیستمی اندروید سریع‌تر می‌شود. شرکت کره‌ای اولین آپدیت اندروید 11 را سه ماه پس از عرضه اولیه توسط گوگل منتشر کرد. امسال نیز شرایط می‌تواند همینگونه باشد؛‌ اما باید احتمال عرضه سریع‌تر این آپدیت توسط سامسونگ را هم داد.

سری گوشی‌های گلکسی اس 21 احتمالا زودتر از بقیه این آپدیت را دریافت کنند و پس از آنها نیز نوبت به سری گلکسی نوت، گلکسی زد و سایر گوشی‌های بالارده خواهد رسید. این آپدیت احتمالا برای بسیاری از گوشی‌های گلکسی سری M و A منتشر شود.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 سونی

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

اکسپریا 1 مارک 3 و اکسپریا 5 مارک 3 اولین گوشی‌های دریافت کننده آپدیت اندروید 12 از برند سونی خواهند بود. پس از آنها نیز اکسپریا 1 مارک 2 و اکسپریا 5 مارک 2 این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

سونی هنوز برنامه زمانی انتشار آپدیت Android 12 خود را به صورت عمومی منتشر نکرده است؛ اما با توجه به نحوه عملکرد آنها در انشار اندروید 10، احتمالا کاربران سونی باید سه ماه دیگر یعنی در دی ماه انتظار دریافت جدیدترین نسخه اندروید را داشته باشند.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 ویوو

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

ویوو اولین آپدیت اندروید 11 خود را سه ماه پس از انتشار جدیدترین نسخه از سیستم عامل گوگل، عرضه کرد. امیدواریم که شرایط امسال نیز به همین صورت پیش برود و شاهد انتشار آپدیت اندروید 12 در دی ماه برای گوشی های این برند چینی باشیم.

احتمالا در ابندا گوشی‌های سری ایکس 70 ویوو از آپدیت را دریافت کنند و پس از آن نیز اندروید 12 برای تعدادی از گوشی‌های بالارده و میان رده این شرکت منتشر شود.

این شرکت اخیرا اعلام کرد که قصد دارد نسخه بتا اندروید 12 را در هند منتشر کند که یعنی گوشی ویوو ایکس 70 پرو پلاس این آپدیت را در آبان ماه دریافت خواهند کرد. هرچند که اطلاعات مربوط به انتشار جهانی هنوز مشخص نیست.

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12 شیائومی

تاریخ انتشار آپدیت اندروید 12

شیائومی در همان روز اول انتشار اندروید 11 توسط گوگل، یک نسخه بتا از آن را منتشر کرد. متاسفانه این اتفاق در رابطه با اندروید 12 رخ نداد؛ اما گمان می‌کنیم شیائومی آپدیت نسخه پایدار محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا را خیلی زود برای گوشی‌هایش عرضه کند.

این آپدیت احتمالا تا دو ماه دیگر آماده می‌شود که یعنی اولین دستگاه از این برند می‌تواند اندروید 12 را در آذر ماه دریافت کند. شیائومی احتمالا در ابندا روی گوشی‌های پرچمدار سری می 11 تمرکز خواهد کرد و سپس آپدیت اندروید 12 را برای سایر گوشی‌های خود از جمله گوشی‌های برند ردمی عرضه مي‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. گوشی های PoCo X3 Pro به اندروید 12 ارتقاء یافته

  2. از مطالب زیبا و جالب تان لذت بردم . موفق باشید .

  3. تشکر از برنامه های خوب شما یک هست