سامسونگ Bespoke AirDresser

نگاهی به طراحی و ویژگی‌های دستگاه مراقبت از لباس سامسونگ Bespoke AirDresser

دستگاه مراقبت از لباس سامسونگ Bespoke AirDresser با توجه به سلیقه و نیازهای مشتریان ساخته شده است. در ادامه نگاهی به طراحی این دستگاه می‌اندازیم.

در حال حاضر به خاطر شرایط موجود، مردم زمان بیشتری را در خانه خود سپری می‌کنند و به همین دلیل تغییر در طراحی داخلی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. امروزه افراد سعی می‌کنند در طراحی داخلی خانه خود از رنگ‌های روشن و خاص استفاده کنند. شرکت سامسونگ در خردادماه امسال از راهکارهای Bespoke Home پرده برداشت تا ایده سفارشی‌سازی را از لوازم اصلی آشپزخانه مانند یخچال‌ها به دیگر لوازم آشپزخانه و در نهایت به تمام لوازم خانگی گسترش دهد.

جدیدترین محصولی که به مجموعه راهکارهای Bespoke اضافه شده، دستگاه Bespoke AirDresser است. این دستگاه مراقبت از لباس سامسونگ، طراحی سفارشی و ویژگی‌های هوشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد و در شش گزینه رنگی مختلف، از Crystal Mirror یا آینه کریستالی گرفته تا Cotta Charcoal یا ذغالی، ارائه می‌شود تا آزادی عمل بیشتری در پیدا کردن رنگ مناسب برای کاربران فراهم شود.

سامسونگ Bespoke AirDresser

دستگاه مراقبت از لباس سامسونگ AirDresser نخستین بار در سال 2019 میلادی رونمایی و عرضه شد. این دستگاه که با هدف مراقبت از لباس در خانه طراحی و عرضه شده، از جریان پرفشار هوا و بخار استفاده می‌کند تا گردوغبار را از لباس‌ها جدا کرده و سطح لباس را ضد عفونی کند. AirDresser این کارها را با کمترین میزان صدا و لرزش انجام می‌دهد و به همین دلیل امکان قرار دادن دستگاه در هر جایی از منزل، حتی در اتاق خواب وجود دارد.

با استفاده از این دستگاه سامسونگ، 99 درصد باکتری‌ها و ویروس‌ها و صد در صد گردوغبارها از روی لباس‌های شما حذف خواهد شد. همچنین AirDresser به طور کامل کار اتوی لباس را نیز انجام می‌دهد و با به‌کارگیری فیلتر بوبر،‌ بوی عرق بدن، تنباکو یا غذا را از روی لباس از بین می‌برد. حالا سامسونگ نسخه جدید این دستگاه را با نام Bespoke AirDresser به کاربران در سراسر جهان عرضه کرده است.

طراحی بر اساس سلیقه و اولویت کاربران

این که بتوانیم محصولی را طراحی کنیم که با سلیقه طیف وسیعی از کاربران تطابق داشته باشد، کار بسیار سختی است. طراحان Bespoke AirDresser سامسونگ برای رسیدن به این هدف باید فرهنگ‌ها، سبک زندگی و ارزش‌های متنوع در سراسر دنیا را مورد بررسی قرار می‌دادند. به همین دلیل آنها زمان بسیار زیادی را صرف این کار کردند و از کاربران سراسر جهان پرسش‌هایی را برای تحقیق در مورد اولویت‌های آنها مطرح کردند. از جمله این سوال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه AirDresser را در کجا نصب می‌کنید؟
  • هر یک از اعضای خانواده چگونه از این دستگاه استفاده می‌کنند؟
  • چه نوع پوشاک و لباسی را با این دستگاه نگهداری می‌کنید؟

نتایج به دست آمده از این پرسش‌ها و نظرسنجی‌ها به طراحی و ایجاد تجربه کاربری بهتر در Bespoke AirDresser کمک کرد. سامسونگ به این منظور از تجربیات 6 هزار کاربر در زمینه مدیریت پوشاک در کشورها و سنین مختلف استفاده کرد و داده‌های متنوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. طبق نظرسنجی‌ها، مردم کشورهای مختلف از روش‌های متفاوتی برای مراقبت از پوشاک خود بهره می‌برند. اطلاعات و داده‌های نحوه استفاده از اولین مدل ایردرسر موجب شد تا سامسونگ بتواند ویژگی‌های اصلی دستگاه جدید Bespoke AirDresser را خلق کند.

سامسونگ Bespoke AirDresser

علاوه بر پارامترهای زیبایی، موارد دیگری مانند راحتی صفحه کنترل، نام گزینه‌ها و چرخه‌های مختلف مراقبت از لباس نیز در ارزیابی‌های طراحان سامسونگ مورد توجه قرار گرفتند. سامسونگ به این موضوع توجه کرد که آیا روند کار با دستگاه برای همه منطقی و آسان بوده یا نه تا بدین ترتیب محصولی را عرضه کنند که همه بتوانند به آسانی از آن استفاده نمایند. سئونگ وو چوی، یکی از اعضای تیم طراحی AirDresser در این باره اظهار کرد:

ما تجزیه و تحلیل ارگونومیکی را انجام دادیم تا محل قرارگیری صفحه کنترل بر اساس متوسط قد کاربران و زاویه دید را تعیین کنیم. همچنین خط بریل را برای کاربران کم‌بینا در بخش کنترل پنل قرار دادیم و گزینه‌های انجام کار با آهنگ‌های صوتی مختلف و متفاوت نیز برای کاربران کم‌شنوا وجود دارد.

تناسب بین زیبایی و راحتی و کاربردی بودن

بهترین لوازم خانگی باید علاوه بر زیبایی، راحت هم باشند و کاربردی بودن آنها اهمیت زیادی دارد. در مواقع این ویژگی‌ها مکمل یکدیگر هستند و به همین دلیل جین سوک پارک، عضو تیم طراحی دستگاه مراقبت از لباس Bespoke AirDresser سامسونگ گفته است:

در طراحی این دستگاه باید مثل چوب لباسی که برای حفظ فرم و تناسب لباس‌ها ساخته شده، به صورت همزمان به زیبایی و عملکرد توجه می‌کردیم. زمانی که یک محصول، قابلیت کاربردی فوق‌العاده‌ای داشته باشد، زیبایی آن نیز برجسته‌تر می‌شود و به همین خاطر تجربه کاربری مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال، کوچک‌ترین اشتباه در رنگ یا حروف در کنترل پنل تاثیر بدی در کیفیت محصول خواهد گذاشت.

سئونگ وو چوی هم در این خصوص گفته ما در همه مراحل کار با طراحان رابط کاربر گرافیکی یا GUI و رابط کاربری یا UI مشورت می‌کردیم تا مطمئن شویم محصولی کاربردی و سازگار را در اختیار مشتریان قرار دهیم. همچنین همزمان با طراحی، آزمایش‌هایی را روی قابلیت استفاده از محصولات انجام می‌دهیم تا از تعادل بین قابلیت استفاده، جذابیت و زیبایی محصول اطمینان پیدا کنیم.

سامسونگ Bespoke AirDresser جزوی از زندگی روزمره شما

دستگاه Bespoke AirDresser سامسونگ به گونه‌ای دقیق و ظریف طراحی شده تا سازگاری بالایی با فضاهای داخلی محیط اتاق داشته باشد. درب دستگاه فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و پنل جلویی قابل تعویض آن هم باعث جادارتر شدن فضا می‌شود. این پنل در شش رنگ مختلف طراحی شده و شامل متریال آینه کریستالی، Glam براق و Cotta می‌شود. جائه جین لی، از اعضای تیم طراحی دستگاه در این خصوص گفته اگر به آینه نیاز داشتید یا می‌خواستید بیشتر زیبایی‌های داخلی را نشان دهید، شیشه‌های Glam را انتخاب کنید و اگر به دنبال طراحی داخلی آرام در خانه خود بودید، Cotta را پیشنهاد می‌کنیم.

سامسونگ Bespoke AirDresser

رابط کاربری ایردرسر کاملا شخصی‌سازی شده و تکمیل کننده زندگی روزمره شما خواهد بود. پیشنهادها و گزینه‌های متنوع و تنظیمات خودکار برای هر کاربر ارائه می‌شود که هیچ نگرانی‌ای را بابت انتخاب برنامه‌های مختلف برای شما به وجود نخواهد آورد. برای مثال اگر معمولا در روزهای کاری هفته، پیراهن رسمی به تن می‌کنید و در آخر هفته لباس‌های مناسب برای تفریح و بیرون رفتن را می‌پوشید، در این صورت دستگاه ایردرسر اولین چرخه پیراهن را برای روزهای کاری و چرخه لباس برای فضای باز را در آخر هفته به شما نشان می‌دهد.

چرخه سفارشی از اطلاعاتی مثل فصل استفاده می‌کند و پیشنهادهای جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین این چرخه از ویژگی‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد تا لباس‌های کاربران پس از پایان شست‌وشو در بخش سفارشی خشک بشوند. هرچه بیشتر از دستگاه AirDresser استفاده کنید، قابلیت‌های آن شخصی‌تر و سازگارتر با شیوه زندگی کاربران می‌شود.

سامسونگ Bespoke AirDresser

طراحان سامسونگ حتی پس از عرضه محصول نیز تلاش می‌کنند تا با سفارشی‌سازی محصولات، جذابیت آنها را برای همه بیشتر کنند. هائه یون پارک، از دیگر طراحان ایردرسر گفته است با لوازم خانگی خوب، راحتی بیشتری برای شما فراهم می‌شود، اما چون به انجام کارهای خانه مرتبط هستند، حساسیت زیادی را هم به وجود می‌آورند. به همین دلیل ما به طور مداوم اطلاعات را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا متوجه شویم که آیا کاربران از محصولاتمان که برای راحت‌تر کردن زندگی آنها طراحی شده، لذت هم می‌برند یا خیر. وی همچنین اظهار کرد:

روند طراحی همواره تغییر می‌کند و من همیشه در زمینه‌هایی مثل مد و مبلمان مطالعه و تحقیق می‌کنم تا سلیقه کاربران را بهتر منعکس کنم. من به خصوص در زمینه طراحی مبلمان تمرکز می‌کنم، چرا که مرجعی عالی برای ساختار و عناصر طراحی محسوب می‌شود. می‌خواهم از این دانش برای ارائه طرحی که راحتی بیشتری را به وجود بیاورد و نیازهای کاربران را برآورده کند، بهره ببرم.

سامسونگ در تلاش است تا با استفاده از روش‌های تحقیق و مطالعه روی سبک زندگی مصرف کنندگان و تجزیه و تحلیل نحوه استفاده آنها، زیبایی و زیبایی‌سازی را محصولات سفارشی ارائه کند. طراحان سامسونگ در آینده نیز به تلاش برای ارائه بهترین تجربه در اختیار کاربران ادامه می‌دهند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*