کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

مروری بر اتفاقات کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021 در روز جمعه برگزار شد. در ادامه این مطلب، مروری بر اتفاقات رویداد HDC. Together خواهیم داشت.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021 مانند هر سال، امسال نیز برگزار شد و هواوی این رویداد را در روز جمعه با عنوان HDC. Together برگزار کرد. در این مراسم شاهد اعلام اخبار روز این شرکت و همچنین معرفی برخی محصولات در حوزه فناوری‌های نرم افزاری جدید بودیم. در ادامه این مطلب، مروری بر اتفاقات کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021 خواهیم داشت.

در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021 چه گذشت؟

این روزها سیستم عامل هارمونی در مرکز توجه شرکت هواوی قرار گرفته و به نقطه عطفی در دنیای نرم افزار و سیستم های عامل دنیای موبایل تبدیل شده است. به همین دلیل، بخش اصلی این رویداد حول محور فناوری‌های جدید پلتفرم یکپارچه Harmony بود. از جمله این اتفاقات می‌توان به معرفی پیش نمایش هارمونی او اس 3.0 اشاره کرد.

پیش نمایش هارمونی او اس 3.0

نسخه دوم سیستم عامل هارمونی یعنی HarmonyOS 2.0 جدیدترین نسخه پایدار این پلتفرم اختصاصی هواوی محسوب می‌شود. سیستم عامل هارمونی تاکنون روی بیش از 150 میلیون دستگاه نصب شده و به این ترتیب به سومین سیستم عامل بزرگ دنیای گوشی های هوشمند تبدیل شده است. مدیر بخش محصولات مصرفی هواوی می‌گوید، هارمونی سریع‌ترین رشد را در بین تمام سیستم های عامل تاریخ داشته است.

در نخستین روز کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021 شاهد پیش نمایش نسخه سوم هارمونی یعنی HarmonyOS 3.0 بودیم که شرکت‌کنندگان این رویداد را هیجان‌زده کرد.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

هواوی اعلام کرده هارمونی او اس 3.0 در بخش اتصال به دستگاه‌های هوشمند 50 درصد نسبت به نسخه قبلی بهبود پیدا کرده و اجرای پایدار محتوای اچ دی و عملکردهای بین دستگاهی یا Cross-Device نیز به ترتیب دو برابر و 20 درصد ارتقا پیدا کرده‌اند.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

توسعه دهندگان در سه ماهه نخست سال 2022 می‌توانند به نسخه آزمایشی این نسخه از سیستم عامل اختصاصی هواوی دسترسی داشته باشند، اما فعلا زمان نهایی شدن و عرضه عمومی برای کاربران سراسر جهان مشخص نشده است.

زبان برنامه نویسی جدید هواوی

مدتی پیش شرکت هواوی اعلام کرده بود که در تلاش است تا زبان برنامه نویسی جدیدی برای هارمونی او اس به نام Cangjie ارائه کند و به وسیله آن این پلتفرم با سیستم عامل مبتنی بر لینوکس Euler ادغام شود.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

با تحقق این هدف، طیف وسیعی از محصولات می‌توانند با پلتفرم یکپارچه هارمونی سازگار شوند و سایر دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل Euler نیز قادر خواهند بود با دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل هارمونی ارتباط برقرار کنند. هواوی در کنفرانس توسعه دهندگان 2021، معرفی مقدماتی و کوتاهی از زبان برنامه نویسی Cangjie داشت و توضیحاتی را درباره هدف و رویکرد خود از عرضه این زبان برنامه نویسی شخصی‌سازی شده ارائه داد.

رابط کاربری داشبورد خودرو مبتنی بر هارمونی

یکی دیگر از اتفاقات هیجان‌انگیز کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021 نخستین رونمایی از رابط کاربری داشبورد خودرو مبتنی بر سیستم عامل هارمونی بود. هواوی همچنین اعلام کرد برای عرضه اولین خودروی هوشمند مبتنی بر هارمونی تا پایان سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده است.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

ریچارد یو، مدیر بخش محصولات مصرفی هواوی گفت این کمپانی بزرگ چینی تا پایان سال 2021 میلادی یا نهایتا در ابتدای سال 2022، اولین خودروهای کراس اوور هوشمند مبتنی بر سیستم عامل هارمونی را با همکاری شرکت نوآور SERES به بازار عرضه می‌کند؛ قابل ذکر است که این شرکت در زمینه خودروهای الکتریکی فعالیت دارد.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

مدیر هواوی همچنین اولین تصویر از رابط کاربری داشبورد خودروی هوشمند مبتنی بر هارمونی او اس را به نمایش درآورد و علاقه‌مندان را هیجان‌زده و شگفت‌زده کرد. در داشبورد خودروهای هوشمند مبتنی بر HarmonyOS توجه زیادی به پوشش چند منظوره و قابلیت‌های مولتی دیوایس شده تا مشتریان تجربه‌ای جدید و بی سابقه را داشته باشند.

عرضه هواوی HMS Core 6

نسخه ششم سرویس های موبایلی HMS Core در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021 عرضه شد. این نسخه علاوه بر این که یک سرویس اختصاصی برای هواوی است، به بستری آزاد برای عملکرد بین  سیستم عاملی و به یک پلتفرم اپن سورس یا منبع باز تبدیل شده است.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

هواوی می‌گوید نسخه ششم سرویس موبایلی HMS Core که در اختیار توسعه دهندگان نرم افزار قرار می‌گیرد از 69 کیت توسعه دهنده به همراه 21 هزار و 738 بسته API در هفت دسته‌بندی مختلف تشکیل شده است.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

همچنین 13 قابلیت جدید، 18 قابلیت بهبود یافته و 13 قابلیت بین سیستم عاملی برای HMS Core 6 ارائه شده که از قابلیت پشتیبانی از سیستم های عامل مختلفی مانند هارمونی، اندروید، ویندوز، آی او اس، لینوکس و پروژه OpenHarmony بهره می‌برد. به این ترتیب می‌توان اپلیکیشن‌های مختلف را روی هر یک اجرا کرد و اتصال داخلی را بین آنها به وجود آورد.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

نسخه ششم HMS Core بستری اپن سورس بین سیستم‌های عامل یاد شده برقرار می‌کند و با استفاده از چارچوب‌های نرم افزاری یا فریم ورک‌های ثالث مثل React و Cordova از پلتفرم دستگاه‌های مختلفی نظیر گوشی های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی، تلویزیون های هوشمند، ساعت های هوشمند، هدفون، اسپیکر، ساعت و خودروهای هوشمند پشتیبانی خواهد کرد. هواوی اعلام کرد در ساخت این نسخه بر توسعه بخش‌های گرافیک، رسانه، هوش مصنوعی، خدمات اپلیکیشنی و سیستم‌ها تمرکز بیشتری شده و توسعه دهندگان با دسترسی به آن می‌توانند اپلیکیشن‌های پیچیده و کاربردی‌تری را برای کاربران هواوی عرضه کنند.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

انسان دیجیتال هواوی با سرویس‌های مبتنی بر زبان اشاره

یکی از کلیدی‌ترین فناوری‌های در دست توسعه هواوی، هوش مصنوعی است. در جریان کنفرانس توسعه دهندگان 2021 هواوی، هوش مصنوعی به عنوان محور اصلی بسیاری از تکنولوژی‌ها مورد بحث قرار گرفت. در همین راستا، هواوی یک انسان دیجیتالی با سرویس‌های مبتنی بر زبان اشاره معرفی کرده که قادر است برای نخستین بار، تمام فرمان‌های نوشتاری و گفتاری را در لحظه با زبان اشاره اجرا کند.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

توسعه دهندگان نرم افزار به این سرویس با نام Huawei SignPal Kit دسترسی خواهند داشت و به وسیله آن می‌توانند بر پایه فناوری‌های شبکه عصبی عمیق، متن ورودی که از لحاظ قواعد منسجم و درست است را با این انسان دیجیتال به حرکات زبان اشاره تبدیل کنند. به این ترتیب حتی کسانی که دچار کم‌شنوایی یا ناشنوایی هستند نیز می‌توانند از محتواهای آموزشی استفاده نمایند.

جایزه بزرگ برای پیدا کردن نقص در محیط نرم افزاری هواوی

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021 ، این شرکت جایزه بزرگی را برای کسی که بتواند از محیط نرم افزاری آن نقص و ایرادی پیدا کند، در نظر گرفت. امنیت و حفظ حریم خصوصی دستگاه‌ها، تجهیزات و خدمات، همیشه یکی از اصلی‌ترین اصول هواوی در تولید محصولاتش بوده و ارتقای سطح امنیتی، جزو اهداف این شرکت در به‌روزرسانی و عرضه محصولات نرم افزاری مثل هارمونی او اس 3 و HMS Core 6 بوده است.

کنفرانس توسعه دهندگان هواوی 2021

با وجود این، هواوی همچنان به ارتقای محصولات خود از نظر امنیتی فکر می‌کند و در همین راستا، اعلام کرد اگر کسی از توسعه دهندگان بتواند حتی یک نقص یا باگ نرم افزاری ساده را در پلتفرم نرم افزاری هواوی پیدا کند، جایزه بزرگی به ارزش حداکثر 1.5 میلیون یوآن را دریافت خواهد کرد. جایزه دوم که ارزشمندتر است به کسی اعطا می‌شود که بتواند هرگونه نقص سیستمی در محیط نرم افزاری هواوی پیدا کند.

علاوه بر این، هواوی از هکرهای کلاه سفید نیز دعوت کرده تا با پایش و بررسی اوضاع امنیتی، پلتفرم‌های هواوی را از نظر نفوذ به هر روشی، تست و بررسی کنند.

رویداد جمعه هواوی را می‌توان یکی از مهم‌ترین کنفرانس‌های توسعه‌دهندگان این شرکت در سال‌های گذشته دانست. هواوی بعد از خروج از فاز آزمایشی و عرضه اولیه، حالا ایده‌های نوین و افق‌های روشنی را برای یک پلتفرم یکپارچه با تمرکز بر تمامی زوایای امنیتی، کاربردی و سازگاری، تصویر کرده است تا کاربران، توسعه دهندگان و شرکت‌های ثالث و همکار بتوانند بیشتر از پیش با افق پیش روی هواوی آشنایی پیدا کنند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*