مشخصات فنی گوشی Meizu MX5 لو رفت

کمپانی چینی میزو تا کمتر از یک هفته دیگر از پرچم دار جدید خود با نام Meizu MX5 رونمایی خواهد کرد.محصولی که تا کنون اطلاعات و تصاویر زیادی از آن منتشر شده و با توجه به مشخصات فاش شده از طریق بنچمارک های جدید ، اطلاعات نسبتا کاملی از این گوشی قبل از معرفی رسمی در اختیار داریم.یکی از ویژگی های مهم نسبت داده شده به این اسمارت فون ، استفاده از صفحه نمایش بدون حاشیه در آن است.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا مشخصات فنی گوشی میزو mx5 را با هم مرور کنیم.

آخرین اخبار MX5 متعلق به لیست های دو بنچمارک است که یکی به بررسی ویژگی های اولیه پرداخته و دیگری نگاهی کلی بر عملکرد مورد انتظار از پرچمدار جدید میزو داشته است.

Meizu-MX5-1

بنچمارک GFXBench شایعات قبلی منتشر شده در مورد MX5 را مانند صفحه نمایش ۵.۵ اینچی FullHD تایید کرده است. این بنچمارک رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی را برای MX5 گزارش کرده است. دوربین اصلی ۲.۷ مگاپیکسلی است که قابلیت ضبط ویدیوی ۲۱۶۰ پیکسلی را دارد.دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی پرچمدار جدید میزو نیز قابلیت ضبط ویدیوی ۱۰۸۰ پیکسلی دارد.

Meizu-MX5-2

در اولین اخبار منتشر شده از MX5، گفته شده بود که از چیپست MT6793 مدیاتک در این گوشی استفاده شده ، اما تا کنون شاهد رونمایی رسمی این چیپست نبوده ایم. به هر حال اکنون می دانیم که چیپست به کار رفته در این مدل MT6795T SoC می باشد که به نام Helio X10 معروف است.در این چیپست از هشت هسته پردازشی Cortex-A53 با سرعت ۲.۱ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی G6200 PowerVR استفاده شده است.با این تفاسیر ، بر اساس اطلاعات لو رفته از میزو MX5 مشخصات این گوشی به شرح زیر می باشد :

– نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی
– پردازنده‌ هشت هسته‌ای MT6795T SoC مدیاتک با فرکانس کاری ۲.۱ گیگاهرتز
– پردازنده‌ گرافیکی PowerVR G6200
– ۳ گیگابایت حافظه‌ رم
– ۱۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی
– دوربین اصلی ۲.۷ مگاپیکسل
– دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری ویدیوهای ۱۰۸۰p

ناگفته نماند پیش از این نیز نتایج بنچمارک Geekbench گوشی هوشمند Meizu MX5 منتشر شده بود و در این تست MX5 با کسب امتیاز ۵۳۰۰ موفق گردید در رده‌ پرچمدار کنونی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۶ قرار گیرد.

کمپانی چینی میزو ( Meizu ) گوشی MX5 را در تاریخ ۳۰ ژوئن ( ۹ تیر ) رسما رونمایی خواهد کرد.نظر شما در مورد این گوشی چیست ؟

 منبع :  gsmarena