واردات لوازم خانگی کره ای به مناطق آزاد هم ممنوع شد

معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد اعلام کرد ثبت آماری و واردات لوازم خانگی کره ای به مناطق آزاد ممنوع است.

دو شرکت کره‌ای سامسونگ و الجی که بخش قابل توجهی از بازار لوازم خانگی ایران را به خود اختصاص داده بودند مدتی قبل به دلیل تحریم‌ها بازار ایران را ترک کردند و اکنون نیز با بهتر شدن شرایط خواهان بازگشت به بازار ایران هستند، اما این موضوع با مخالفت مسئولان مربوطه مواجه شد. در همین راستا اخیرا شرکت‌های داخلی تولید کننده لوازم خانگی از رهبری خواستند تا از واردات لوازم خانگی کره‌ای جلوگیری کند. سرانجام با موافقت رهبری با خواسته تولیدکنندگان داخلی، رئیس دفتر رئیس جمهور نامه‌ای را به و وزرای اقتصاد و صمت ارسال کرد تا از واردات لوازم خانگی به کشور جلوگیری شود.

ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای به مناطق آزاد

در همین راستا به تازگی احمد جمالی، معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی طی نامه‌ای به مدیران عامل سازمان‌های مربوطه اعلام کرد از این پس ثبت آماری و واردات لوازم خانگی با نشان تجاری و ساخت کشور کره جنوبی به مناطق آزاد نیز ممنوع خواهد بود. در ادامه تصویر نامه شورای عالی مناطق آزاد را مشاهده می‌کنید:

تصویر نامه شورای عالی مناطق آزاد 

واردات لوازم خانگی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. حاکمیت از این بازار انحصاری،بیشترین سود رو میبره و خب مسلما برای حفظ منافع شخصی باید واردات اجناس درجه یک جهانی رو ممنوع کنه

  2. تولید بدون رقیب و بدون نظارت و رشوه بازی و هزاران دلیل دیگه که فقط تو ایران دیده میشه کمک میکنن تا ایرانی جماعت دیگه کلمه کیفیت رو از یاد ببره.