ارزهای دیجیتال

هشدار جدی به دارندگان ارزهای دیجیتال ، با آی پی ایران فعالیت نکنید

انجمن بلاک چین با انتشار اطلاعیه‌ای به دارندگان ارزهای دیجیتال نسبت به استفاده از آی پی ایران هشدار داد و اعلام کرد دارایی این کاربران در خطر است.

انجمن بلاک چین به تازگی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام دارایی‌های دیجیتال کاربران ایرانی که با آدرس والت‌های معین داخلی در حال تراکنش هستند، با خطر شناسایی مواجه بوده و احتمال برچسب‌زنی آنها نیز بسیار زیاد است. طبق این اطلاعیه، نمونه این فعالیت‌ها را می‌توان در گزارش سایفرتریس در خصوص شناسایی 4.5 بیت کوین تراکنش در 62 هزار آی پی مستقل ایرانی مشاهده کرد.

دارندگان ارزهای دیجیتال مراقبت باشند

انجمن بلاک چین هشدار داد اگر دارایی دیجیتال فاقد قابلیت فریز کردن باشد، در زمان دپوزیت در سطوح بین‌الملل با آسیب بیشتری مواجه خواهد شد. البته این آسیب اگر از خانواده استیبل کوین‌هایی چون تتر باشد، شدت آسیب‌ها بیشتر خواهد بود. گفتنی است استیبل کوین یک نوع ارز دیجیتالی محسوب می‌شود که آنها را با هدف کاهش نوسان قیمت طراحی کردند و از آن به عنوان ذخیره‌کننده ارزش و وسیله‌ای برای مبادله استفاده می‌کنند. استیبل کوین به یک دارایی ثابت وابسته بوده و این دارایی ثابت موارد مختلفی از طلا تا ارز فیزیکی را شامل می‌شود.

ارزهای دیجیتال

اطلاعیه انجمن بلاک چین

شرکت سایفرتریس (CipherTrace) که به عنوان یک شرکت فعال در حوزه تحلیل داده و رهگیری تراکنش‌های ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود در گزارش ماه قبل خود از وجود ارتباط میان بیش از 62 هزار آدرس آی پی مستقل با بیش از 4.5 میلیون آدرس مستقل بیت کوین خبر داده بود. این شرکت با نظارت بر آدرس‌های آی پی کشورهای تحریم شده توسط آمریکا و بررسی ارتباط آنها با بلاک چین بیت کوین متوجه شد آدرس‌های آی پی ایران یا به شکل مستقیم برای تراکنش‌های ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گرفتند یا از آنها برای جستجوی شبکه‌های بلاک چین با هدف کنترل موجودی آدرس‌های ارزهای دیجیتال استفاده کردند.

سایفرتریس در گزارش خود تاکید کرد داده‌های آی پی می‌بایست تمام استراتژی‌های پیشگیرانه تحریم‌‌ها را شامل شود تا موسسه‌های مالی با کشورهای تحریم شده هیچ نوع معامله‌ای را به انجام نرسانند.

گفتنی است هم‌اکنون روش کنترل آی پی کاربران در زمان ورود به وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های مالی به عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای ثبت اطلاعات آی پی مشتریان محسوب می‌شود، اما این روش نمی‌تواند از تراکنش‌های مرتبط با کشورهای تحریم شده به شکل کامل جلوگیری کرده یا آنها را شناسایی کند. از این رو کاربران می‌توانند با وی پی ان‌ها از این مرحله عبور کند. در همین راستا موسسه‌های مالی با استفاده از اطلاعات تکمیلی که از تعامل آی پی‌ها با بلاک چین به دست آوردند، اکنون قادرند استراتژی‌های تحریمی خود را ارتقا داده و بر موقعیت جغرافیایی مشتریان نظارت دقیق‌تری داشته باشند.

در همین رابطه انجمن بلاک چین با انتشار اطلاعیه‌ای به دارندگان دارایی‌های دیجیتال به شکل جدی هشدار داد تا در زمان دریافت و پرداخت دارایی دیجیتال بیش از پیش دقت کنند. ضمن این که باید سکوهای تبادل دارایی دیجیتال را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با روش‌های حفظ محرمانگی آدرس والت‌ها و آی پی‌ها به شکل دوره‌ای تغییر داده و از تجمیع دارایی روی extended public key خودداری کنند. این اطلاعیه از کاربران خواسته تا استیبل کوین‌های متمرکز را از معاملات خود حذف کرده و معادل‌های غیر متمرکز را جایگزین آنها سازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*