تارا اتوماتیک

آغاز تولید انبوه تارا اتوماتیک + عکس

تولید انبوه تارا اتوماتیک در کارخانه ایران خودرو با حضور وزیر صنعت آغاز شد. این خودرو با امکانات زیادی از جمله سانروف و کروز کنترل روانه بازار کشور خواهد شد.

شرکت ایران خودرو به تازگی و طی مراسمی که در آن بعضی مسئولان دولتی و مقامات از جمله وزیر صمت حضور داشتند از خط تولید تارا اتوماتیک رونمایی کرد. در جریان این مراسم خط تولید تارا اتوماتیک مورد بررسی وزیر صمت و هیئت همراه قرار گرفت.

بررسی تارا اتوماتیک از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی

تارا اتوماتیک

مدیرعامل شرکت ایران خودرو در حاشیه این مراسم از برنامه‌های پیش روی این گروه خودروسازی نیز پرده‌برداری کرده و عنوان کرد که ایران خودرو در آینده نه چندان دور محصولات فیس لیفت و جدید را وارد جاده‌های کشور خواهد کرد. برای تارا اتوماتیک  یک پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 پلاس در نظر گرفته شده است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد و توانی برابر با ۱۱۳ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متری به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت پیشرانه تارا اتوماتیک به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس ۶ سرعته AT گذاشته شده است.

تارا اتوماتیک

همچنین این پیشرانه به سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی، ساختار پاشش سوخت جدید و فناوری پمپ روغن متغیر مجهز شده است. لازم به ذکر است که پیشرانه تارا نخستین پیشرانه ساخت داخل است که از پمپ روغن متغیر بهره می‌برد. این نسخه از تارا در مقایسه با تارا دنده‌‌ای تفاوت‌هایی دارد که شیشه‌های دودی عقب،‌ قاب کرومی دور پنجره‌ها،‌ رینگ‌های جدید و جلوپنجره جدید از جمله آن‌ها هستند.

تارا اتوماتیک

تارا اتوماتیک با امکانات زیادی روانه بازار کشور خواهد شد که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به محدودکننده سرعت،‌ چهار کیسه هوا،‌ سانروف، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال مستقیم به تلفن‌همراه، تهویه الکتریکی دستی،‌ استارت دکمه‌ای با حسگر حرارتی دستگیره‌های جلو، کروز کنترل، ترمز دیسکی جلو و عقب با EBD، ABS و BA، سنسور باد لاستیک، سانروف، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی،‌ زیرآرنجی تاشو ردیف جلو، حالت تیپ ترونیک،‌ برفی و اسپرت جعبه دنده،‌ صندلی‌های برقی جلو،‌ سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور باران، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی،‌ شیشه‌های عقب دودی، تریم داخلی چرم و پارچه و فرمان کمک برقی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینهام که ماشینا دیگرانو میگیرن چراغها جلو عقبشو عوض میکنن یه کله اسب هم جلوش میچسبونن بهشم میگن محصول جدید! ( منظور پژو ۲۰۰۸ که شاسی بلند جدید ایران خودرو معرفی شده)، بگذریم،، از الان ب فکر زیرساختهای ماشینهای برقی باشیم و یک ماشین برقی واقعی بسازیم..