نسل دوم عینک واقعیت مجازی هواوی

نسل دوم عینک واقعیت مجازی هواوی در راه است

نسل دوم عینک واقعیت مجازی هواوی به زودی عرضه خواهد شد. نسخه جدید Huawei VR Glass هم با کامپیوتر و هم با گوشی‌های هوشمند سازگار خواهد بود.

سال 2019 هواوی از اولین عینک واقعیت مجازی خودش به نام Huawei VR Glass رونمایی کرد. بعد از آن در اکتبر 2020 از نسخه جدید عینک مجازی هواوی به نام VR Glass 6DOF Game Set رونمایی شد که امکانات پیشرفته‌تری داشت و از کنترل‌های 360 درجه‌ای برخوردار بود. با این حال این مدل بعد از یک سال هنوز به مرجله تجاری سازی نرسیده است.

وقتی هواوی از این عینک رونمایی کرد، اعلام شد که در دسامبر 2020 در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و نهایتاً تا آوریل 2021 وارد بازار می‌شود. ولی متأسفانه این اتفاق صورت نگرفت. اما خبر می‌رسد به زودی نسل دوم عینک واقعیت مجازی هواوی به بازار عرضه می‌شود.

هواوی محصولات متنوعی از جمله یک گوشی هوشمند تاشو را آماده عرضه به بازار تا پیش از پایان سال جاری میلادی کرده است. بنابراین شانس اینکه عینک VR هواوی هم عرضه شود زیاد است.

هواوی در اجلاس جهانی صنعت واقعیت مجازی که سال گذشته برگزار شد فقط از طراحی این عینک و برخی از ویژگی‌های آن پرده برداشت؛ ولی خبری از اعلام قیمت آن نبود. نسل اول این گجت پوشیدنی حدوداً 470 دلار قیمت داشت. از آنجا که نسل جدید در چندین بخش ارتقا پیدا کرده، قطعاً قیمت بالاتری دارد.

نسل دوم عینک واقعیت مجازی هواوی طراحی مشابهی با نسل قبلی دارد، با این تفاوت که دو دوربین در بالای آن برای ردیابی اضافه شده است. کنترلر شبیه به Google Daydream آن نیز ارتقا پیدا کرده و به دو کنترلر آکیولس کوئست شباهت پیدا کرده است؛ هرچند به جای سه دکمه از دو دکمه با یک جوی استیک برخوردار است.

اولین نسل VR Glass هواوی با طراحی عرضه شد که یادآور عینک‌های مخصوص اسکی بود. آن به دو نمایشگر 2.1 اینچی LCD مجهز بود که رزولوشن ترکیبی 3200 در 1600 پیکسلی و نرخ رفرش 90 هرتزی را متناسب با دیوایسی که به آن متصل می‌شود ارائه می‌کرد. وزن آن هم با 166 گرم به لطف فقدان یک باتری داخلی و دو صفحه دیوپر برای تنظیم فوکوس افراد عینکی سبک بود.

این عینک هوشمند هم با کامپیوترهای شخصی و هم گوشی‌های هوشمند سازگار بود؛ بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که همین وضعیت در مورد نسل دوم آن هم وجود داشته باشد. برق این هدست توسط یک منبع خارجی نظیر اتصال به یک گوشی، کامپیوتر یا یک پاوربانک تأمین می‌شد. سازنده یک کنترلر را هم در داخل جعبه دیوایس قرار داده بود.

هنوز اطلاعات دقیقی از تاریخ عرضه دومین نسل Huawei VR Glass در دست نیست، اما قطعاً تا پایان سال جاری میلادی عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*