گارانتی آیفون

وقتی اپل زیر بار گارانتی آیفون مشتری نمی رود!

یکی از کاربران آيفون 12 از اپل شکایت کرده است. این فرد ادعا می‌کند که اگرچه گارانتی آیفون او همچنان اعتبار دارد، ولی شرکت آمریکایی از تعمیر آن طفره می‌رود.

به گزارش وب‌سایت Business Insider، یکی از دارندگان آيفون به نام Theodore A. Kim از اپل شکایت کرده و خواهان دریافت ۱۳۸۳ دلار شده است. مبلغ درخواستی دقیقا قیمت مدل آيفونی 12 آقای کیم است. اپل در حالی از تعمیر آيفون مورد نظر اجتناب کرده که هنوز به سبب گارانتی متعهد به این کار بوده است.

اجتناب اپل از تعمیر آیفون با وجود معتبر بودن گارانتی

کیم ادعا می کند گوشی خود را در آبان ماه سال گذشته از ویتنام خریداری کرده است و گارانتی آن نیز تا آبان ۱۴۰۱ معتبر است.

گارانتی آیفون

آقای کیم چند ماه قبل به آمریکا برگشت؛ اما در کمال تعجب متوجه شد که آيفون او نمی‌تواند سیم کارت آمریکایی را شناسایی کند. او با اپل تماس گرفت و قرار شد که گوشی را به نزدیک‌ترین فروشگاه اپل ببرد.

کیم گوشی را به فروشگاه اپل برد و آن را تحویل بخش تعمیرات دارد. کمی بعد کارمند اپل با گوشی برگشت و گفت که چون گوشی دستکاری شده، آن را تعمیر نخواهند کرد. آنها با وجود درخواست کیم برای توضیح بیشتر در این رابطه، جوابی ندادند.

اما وقتی تئودور آيفون 12 خود را تحویل گرفت، متوجه شد که سینی سیم کارت شکسته است. وی فورا با مراجعه به اداره Better Business از اپل شکایت کرد. او ادعا کرد هنگامی که گوشی در اختیار اپل بوده، سینی سیم کارت آسیب دیده است.

گارانتی آیفون

اپل در پاسخ به این ادعا گفت که اگر خشاب سیم کارت در هنگام بررسی گوشی آسیب مي‌دید، آنها قطعا دستگاه را تعمیر می‌کردند و با این توضیح آنها دیگر موضوع را تمام شده می‌دانند.

کیم سپس از اپل درخواست کرد که با دریافت مبلغی، آيفون وی را تعمیر کند؛ اما این شرکت به دلیل باطل شدن گارانتی آیفون، این پیشنهاد را هم رد کرد. در گام بعدی وی در خرداد ماه با ارسال ایمیلی به تیم کوک، مدیرعامل اپل شرایط را توضیح داد؛ اما تاکنون هیچ جوابی دریافت نکرده است.

در نهایت کیم در گوگل درباره موضوعات مشابه جستجو کرد و متوجه شد که فردی در سال 2012 از اپل در دادگاه دعاوی کوچک سیاتل شکایت کرده است. همین نیز باعث شد که وی به فکر شکایت از اپل در دادگاه دعاوی کوچک بیفتد.

نتیجه این شکایت به این بستگی دارد که آيا کیم می‌تواند دادگاه را متقاعد کند که خشاب سیم کارت گوشی هنگامی که در اختیار مرکز تعمیرات اپل بوده، آسیب دیده است یا خیر. این ادعا در شکایت کیم در اداره Better Business نیز مطرح شده بود. جالب اینجاست که یکی از مدیران فروشگاه‌ اپل در سان فرانسیسکو ادعای او را تایید کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*