سونی اکسپریا پرو آی

گوشی سونی اکسپریا پرو آی با یک سنسور دوربین ۱ اینچی معرفی شد

گوشی سونی اکسپریا پرو آی – Sony Xperia Pro I با یک سنسور دوربین شگفت‌انگیز ۱ اینچی، مشخصات فنی بالارده و امکانات مناسب معرفی شد.

نسخه جدیدی از گوشی سونی اکسپریا پرو رونمایی شد. این گوشی که سونی اکسپریا پرو آی (آی از حرف Imaging به معنای تصویربرداری آمده است) نام دارد، نخستین گوشی شرکت ژاپنی سونی است که یک سنسور دوربین ۱ اینچی با فوکوس خودکار تشخیص فاز را ارائه می‌کند.

سونی اکسپریا پرو آی

این سنسور بزرگ ۱ اینچی از دوربین کامپکت Sony RX100 VII قرض گرفته شده است که البته سازنده آن را برای استفاده در یک گوشی هوشمند بهینه‌سازی کرده است. این یعنی گوشی سونی اکسپریا پرو آی از یک سنسور بزرگ برای ثبت عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های ۲.۴ میکرومتری استفاده می‌کند که ۲۰ درصد بزرگ‌تر از اندازه پیکسل‌های آیفون ۱۳ پرو مکس و هم اندازه پیکسل‌های دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ اولترا بعد از پیکسل باینینگ است. بنابراین علی‌رغم استفاده نکردن از تمام فضای سنسور ۱ اینچی، گوشی Sony Xperia Pro-I از سنسور بزرگی استفاده می‌کند که فقط می‌تواند دوربین گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا با پیکسل‌های ادغام شده ۲.۸ میکرومتری با آن رقابت کند.

سونی اکسپریا پرو آی

در جلوی سنسور Exmor RS از یک لنز ۲۴ میلی‌متری Zeiss با دیافراگم متغیر به کار رفته است که از f/2.0 برای کم‌ترین عمق میدان تا f/4.0 برای حداکثر وضوح استفاده می‌کند. گوشی جدید سونی از یک جفت دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر نیز استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها ۱۶ میلی‌متری f/2.2 اولترا واید و دیگری ۵۰ میلی‌متری f/2.4 زوم ۲ برابری تله فوتو است. این کمی ناامیدکننده است، زیرا سونی نتوانسته در این گوشی لنز پریسکوپی با زوم متغیر ۷۰ تا ۱۰۵ میلی‌متری که در گوشی‌های اکسپریا ۱ مارک ۳ و اکسپریا ۵ مارک ۳ استفاده کرده، به کار ببرد.

به دوربین اصلی بازمی‌گردیم. این دوربین از فوکوس خودکار رهگیری چشم پیشرفته هم برای انسان‌ها و هم حیوانات استفاده می‌کند. این دوربین به لطف ۳۱۵ نقطه فوکوس خودکار تشخیص فاز در ۹۰ درصد فریم، می‌تواند به خوبی سوژه را دنبال کند. پردازنده سیگنال تصویر Bionz X که در دو گوشی پرچمدار دیگر سونی وجود داشت را هم می‌توان در این مدل یافت که وظیفه پردازش عکس‌ها و ویدیوهای دوربین گوشی سونی اکسپریا پرو آی را بر عهده دارد.

سونی از دو دکمه فیزیکی دوربین روی این گوشی استفاده کرده است. یکی از آن‌ها کلید شاتر دو مرحله‌ای با سطح بافت‌دار و حرفه‌ای است. دیگری یک دکمه میان‌بر گرد برای اجرای اپلیکیشن VideoGraphy Pro است. این اپلیکیشن به علاقه‌مندان اجازه کنترل پارامترهایی مثل تعادل رنگ سفید، نوردهی و فوکوس را می‌دهد.

سونی اکسپریا پرو آی

از دیگر امکانات این گوشی هم می‌توان به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی 4K OLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ با ۱۲ گیگابایت رم اشاره کرد. این گوشی همچنین به حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که با توان ۳۰ وات شارژ می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*