سامانه هوشمند سوخت

سامانه هوشمند سوخت به اینترنت وصل نیست؛ آیا خرابکاری منشا داخلی دارد؟

امیر ناظمی، رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد سامانه هوشمند سوخت کشور به اینترنت متصل نیست. به این ترتیب این شایعه مطرح شده که شاید خرابکاری و حمله سایبری منشا داخلی داشته باشد.

پس از این که حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور از سوی مسئولان تایید شد، اظهار نظرهای مختلفی توسط برخی افراد مسئول به گوش رسید. در کنار آن، شایعات گوناگونی نیز به خصوص در فضای مجازی به وجود آمده است. از سوی دیگر برخی از کاربران و مسئولان این اتفاق را به شبکه ملی اطلاعات ربط دادند و گفتند اگر شبکه ملی اطلاعات اجرا شده بود، اکنون با چنین مشکلی دست و پنجه نرم نمی‌کردیم و دشمنان نمی‌توانستند با حمله سایبری به سامانه سوخت کشورمان، ما را با چنین مشکلاتی روبه‌رو کنند.

زیرساخت سامانه هوشمند سوخت یک شبکه اختصاصی است

دقایقی پیش، امیر ناظمی، رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات کشور توییتی را منتشر کرد که به نظر می‌رسد در رابطه با همین انتقادات نسبت به اجرا نشدن شبکه ملی اطلاعات بوده است. امیر ناظمی در این توییت گفت شبکه سوخت کشور اصلا به اینترنت جهانی متصل نیست. در ادامه، متن توییت رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات را مطالعه می‌کنید:

زیرساخت شبکه جایگاه‌های سوخت کشور، یک شبکه اختصاصی است و این‌گونه اتصالات از طریق شبکه اینترنت برقرار نمی‌شده است.

سامانه هوشمند سوخت

همانطور که امیر ناظمی در این توییت اعلام کرده، شبکه سوخت کشور یک شبکه اختصاصی بوده و به اینترنت متصل نیست. این اظهار نظر نیز شایعات جدیدی را در فضای مجازی به وجود آورد و این حدس و گمان را ایجاد کرده که ممکن است خرابکاری و حمله سایبری انجام شده منشا داخلی داشته و از خارج کشور و کشورهای بیگانه انجام نشده باشد. فعلا باید منتظر گزارش‌های رسمی مسئولان و نهادهای ذی‌ربط درباره اتفاق پیش آمده باشیم تا متوجه شویم به طور دقیق چه اتفاقی در سامانه هوشمند سوخت رخ داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عمدا دارن ملتو بازی میدن که بترسن اگه بنزین نباشه چی میشه !!!!! بعد ب هر قیمتی ملت راضی باشن ! به همین راحتی ! سیاست معاویه و عمروعاص