گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ

جزیره دوربین از پشت قاب گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ حذف می‌شود

برای آنکه قلم S Pen داخل گوشی گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ قرار بگیرد، تغییراتی در طراحی لازم است. یکی از این تغییرات مربوط به بخش دوربین می‌شود.

سامسونگ اوایل سال 2022 میلادی از گوشی‌های خانواده سری Galaxy S22 خود با دو شگفتی رونمایی خواهد کرد. اکنون رسماً تایید شده که این خانواده سه عضو دارد. نسخه اصلی آن گلکسی اس 22 است که یک نسخه پلاس و اولترا نیز آن را همراهی می‌کنند. طی هفته‌های اخیر تمرکز رسانه‌ها بیشتر روی نسخه اولترا این سری بوده است. زیرا گفته می‌شود این مدل شبیه به گوشی‌های سری نوت است که سامسونگ چندی پیش آن‌ها را بازنشسته کرد. با این حال هنوز اطلاعات دقیقی در مورد طراحی گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ وجود ندارد.

در همین راستا یکی از کارمندان پیشین بخش فناوری‌های بی‌سیم سامسونگ الکترونیکس می‌گوید سیستم دوربین این گوشی متفاوت از هر آنچیزی است که تاکنون دیده‌اید. گرچه هر آنچه که در مورد طراحی این گوشی می‌شنویم فقط حدس و گمانه‌زنی است و نمی‌توان هیچ تأیید رسمی برای آن‌ها پیدا کرد.

گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ

وب‌سایت LetsGoDigital می‌گوید غول کره‌ای می‌خواهد از طراحی قطره آب برای دوربین‌های پشتی استفاده کند و تصمیمی برای قرار دادن سنسورهای دوربین در داخل یک جزیره ندارد. سامسونگ می‌خواهد برای طراحی بخش دوربین‌های این گوشی پرچمدار، گوشی‌های میان‌رده سری A خودش،‌ مثل گوشی گلکسی A32 را الگو قرار دهد. هرچند این گوشی فاقد لنز زوم است، ولی Galaxy S22 Ultra دو لنز با زوم اپتیکال 3 و 10 برابری را ارائه می‌کند.

دلیل دیگری که احتمالاً برای انتخاب چنین طراحی وجود دارد، کاهش وزن دستگاه است. این کمپانی نمی‌خواهد گوشی جدید سری اولترا سنگین‌تر از گلکسی اس 21 اولترا باشد که 228 گرم وزن داشت. زیرا قلم هوشمندی که قرار است در داخل خود دستگاه جای بگیرد، به اندازه کافی وزن گوشی را بالاتر خواهد برد. به همین خاطر است که سامسونگ می‌خواهد با سبک‌تر کردن سیستم دوربین تاحد ممکن بتواند جلوی افزایش وزن گوشی را بگیرد.