سم مرگبار عقرب

سم مرگبار عقرب ، قاتل کرونا است!

محققان در بررسی‌های جدید خود دریافتند ترکیبی فوق‌العاده از سم مرگبار عقرب می‌تواند گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا را نابود کند.

در سراسر جهان از سم مرگبار عقرب برای ساخت درمان‌های سنتی استفاده می‌شود، اما به تازگی محققان دانشگاه آبردین دریافتند ترکیبی فوق‌العاده از سم‌های عقرب می‌تواند با سویه‌های ویروس کرونا مقابله کند.

استفاده از سم مرگبار عقرب برای نابودی کرونا

سم مرگبار عقرب

محققان در بررسی‌های خود سم چندین عقب را از صحرای مصر جمع‌آوری کردند. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد زهرهای این عقرب‌ها دارای پپتید بوده که بسیاری از آن نوروتوکسین‌های قدرتمند و کشنده محسوب می‌شوند، اما در آنها ویژگی‌های آنتی باکتریال و آنتی ویروسی نیز شناسایی شده که می‌تواند از غدد سم در بدن حیوان در برابر عفونت محافظت کند.

محققان بر این باورند که پپتیدهای موجود در سم عقرب‌ها می‌‌تواند برای طراحی داروهای ضد ویروس سویه‌های جدید کرونا بسیار مفید باشد. گفتنی است وائل حسین، محقق ارشد انستیتو علوم پزشکی دانشگاه آبردین و محمد عبدالرحمان، استاد دانشکده جانورشناسی دانشگاه کانال سوئز رهبری این پژوهش را بر عهده داشتند.

محمد عبدالرحمان در همین راستا عنوان کرد برخی از خطرناک‌ترین عقرب‌های جهان در مصر وجود دارند که تاکنون سم آنها به شکل کامل مورد بررسی قرار نگرفته است و به احتمال زیاد می‌توانند برای توسعه درمان‌های جدید منبع موثری باشند. این محققان مواد شیمیایی مفید را از زهر عقرب جدا کرده و توانایی آنها برای مقابله با کروناویروس را مورد بررسی قرار خواهند داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*