وزیرانی Ekonk

وزیرانی Ekonk معرفی شد؛ یک ابر خودروی هندی با شتاب حیرت انگیز

وزیرانی Ekonk به عنوان سبک ترین خودرو الکتریکی جهان و سریع ترین خودرو تاریخ هند معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این ابرخودرو هندی آشنا می‌شویم.

بسیاری صنعت خودروسازی هند را با خودروهایی چون شاسی بلند 13 نفره و کاربردی فورس موتورز ترکس کروز می‌شناسند، اما صنعت خودرو این کشور مدتی است روی ساخت سوپرکارها تمرکز کرده که گل سرسبد آنها نیز وزیرانی Ekonk است. شرکت وزیرانی اتوموتیو مدتی قبل در فستیوال گوودوود نیز از یک سوپرکار توربین الکتریکی به نام شول پرده‌برداری کرده بود.

مشخصات وزیرانی Ekonk 

وزیرانی Ekonk

وزیرانی Ekonk یک سوپر کار الکتریکی محسوب می‌شود که با استفاده از جریان هوا باتری‌ها را خنک می‌کند؛ در حالی که بسیاری از خودروهای الکتریکی مدرن فرایند خنک‌سازی باتری‌ها را با یک سیستم حاوی مایع انجام می‌دهند. این تکنولوژی که آن را با نام DiCo می‌شناسند بر پایه تقارن زیستی بنا شده و برخی از جانوران دمای بدن خود را از طریق این ویژگی تنظیم می‌کنند. به کمک این تکنولوژی دیگر به سیستم پیچیده خنک‌کاری مایع نیازی نخواهد بود و همین موضوع در کنار تولید بدنه با فیبر کربن باعث شده تا این خودرو فقط 738 کیلوگرم وزن داشته باشد.

وزیرانی Ekonk

طبق اعلام سازنده، پیشرانه وزیرانی Ekonk می‌تواند قدرتی برابر با 722 اسب بخار را به تولید برساند. همچنین این سوپرکار ظرف مدت 2.54 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. وزیرانی محصول جدید خود را سبک‌ترین خودرو الکتریکی جهان و سریع‌ترین خودرو تاریخ هند معرفی کرده است. طبق ادعای این شرکت، سوپرکار Ekonk از پایین‌ترین ضریب درگ در میان خودروهای این کلاس نیز بهره می‌برد.

وزیرانی Ekonk

چانکی وزیرانی، موسس شرکت وزیرانی که در کارنامه وی سابقه فعالیت در شرکت‌های رولزرویس و جگوار لندروور نیز دیده می‌شود در خصوص طراحی این سوپرکار عنوان کرد Ekonk برای ما شروع بزرگی محسوب می‌شود که در آن برای نخستین بار شاهد ملاقات طراحی و خلاقیت هستیم. این سوپرکار در هند بیانگر آغاز نور و روشنایی خواهد بود.

وزیرانی Ekonk

این سوپرکار هندی در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و اخیرا آزمایش‌های خود را در پیست ناتراکس به انجام رساند. همچنین هنوز در خصوص تولید این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است، اما احتمال دارد از تکنولوژی‌های آن در محصولات آینده این شرکت هندی استفاده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*