مازانتی ایوانترا پورا

مازانتی ایوانترا پورا ، نسل جدید ابر خودرو ایتالیایی با موتور آمریکایی!

مازانتی ایوانترا پورا معرفی شد. این ابر خودرو ایتالیایی اکنون در نسل جدید خود به پیشرانه قدرتمند آمریکایی مجهز شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این سوپرکار آشنا می‌شویم.

شرکت ایتالیایی مازانتی در نمایشگاه هنری فلورانس از نسل جدید ابر خودرو ایوانترا پرده برداشت. مازانتی ایوانترا هرچند از لحاظ ظاهری نسبت به قبل تغییر پیدا نکرده، اما اکنون سبک‌تر شده و از پیشرانه قدرتمندتری نیز بهره می‌برد. این سوپرکار ایتالیایی قرار است در تعداد محدود به تولید برسد و مشتریان نیز می‌توانند آن را به شکل کامل سفارشی‌سازی کنند.

مشخصات مازانتی ایوانترا پورا

مازانتی ایوانترا پورا

شرکت مازانتی در سال 2013 با معرفی نسخه اولیه ایوانترا توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند. این شرکت پس از آن مدل‌های قدرتمندتر این ابرخودرو را نیز با نام‌های ایوانترا 771 و ایوانترا میله‌کاوالی R به بازار عرضه کرد. اکنون این خودروساز با معرفی نسخه جدید این سوپرکار قصد دارد موفقیت‌های قبلی را تکرار کند.

مازانتی ایوانترا پورا

مازانتی ایوانترا پورا را باید نسخه پایه جدید در خانواده ایوانترا دانست که به نسخه اولیه خود شباهت ظاهری زیاد دارد. البته اکنون اصلاحاتی نیز روی آن اعمال شده است؛ برای مثال وزن این سوپرکار حدود 90 کیلوگرم کاهش پیدا کرده و به 1290 کیلوگرم رسیده است.

مازانتی ایوانترا پورا

یکی دیگر از تغییرات مهم در نسخه جدید نسبت به قبل، حذف پیشرانه 7 لیتری V8 تنفس طبیعی قبلی است. در واقع اکنون یک پیشرانه قدرتمند آمریکایی یعنی موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ ساخت جنرال موتورز وظیفه تامین نیروی این ابرخودرو ایتالیایی را بر عهده خواهد داشت.

مازانتی ایوانترا پورا

این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 750 اسب بخار و گشتاور 910 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 7 سرعت اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را بر عهده خواهد داشت. به کمک این پیشرانه قدرتمند، مازانتی ایوانترا پورا می‌تواند ظرف مدت 2.9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. ضمن این که حداکثر قدرت آن نیز 360 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مازانتی ایوانترا پورا

شرکت سازنده برای این سوپرکار یک شاسی از جنس فولاد در نظر گرفته است. علاوه بر این سیستم تعلیق آن در تمام چرخ‌ها از نوع مک‌فرسون با قابلیت تنظیم خواهد بود. این خودرو به رینگ‌های OZ با لاستیک‌های میشلن 255 در جلو و 315 در عقب مجهز شده است. وظیفه توقف این ابرخودرو ایتالیایی نیز بر عهده دیسک‌های ترمز کربنی سرامیکی برمبوی 380 میلی‌متری با کالیپرهای 6 پیستونه در جلو و 360 میلی‌متری با کالیپرهای 4 پیستونه در عقب خواهد بود.

مازانتی ایوانترا پورا

خبرها حاکی از آن است که شرکت مازانتی طی امسال فقط 5 دستگاه از این خودرو را به تولید خواهد رساند، از این رو خریداران از امکان شخصی‌سازی بسیار بالایی برخوردار خواهند بود و می‌توانند رنگ‌ها و متریال دلخواه خود را برای این خودرو در نظر بگیرند. همچنین در تمام بخش‌های کابین از چرم، آلکانترا و فیبرکربن استفاده شده است.

مازانتی ایوانترا پورا

طراحان کنسول مرکزی این نسخه جدید را نیز نسبت به ایوانترا سال 2013 تغییر داده‌اند و اکنون جای آن یک نمایشگر لمسی بزرگ‌تر و مدرن‌تر برای ارائه سیستم اطلاعات سرگرمی به چشم می‌خورد. علاوه بر این، یک نمایشگر دیگر نیز روی غربیلک فرمان قرار دارد. همچنین موقعیت راننده در این خودرو بر اساس قد و اندام مشتری طراحی شده و حتی مشتریان می‌توانند پدال‌های تعویض دنده را نیز طبق شکل دستان خود سفارش دهند.

مازانتی ایوانترا پورا

در حال حاضر قیمت مازانتی ایوانترا پورا اعلام نشده است، اما برخی خبرگزاری‌های حوزه خودرو برای آن قیمت 800 هزار دلار را اعلام کرده‌اند. گفتنی است نسخه پرچمدار این خودرو که با نام میله‌کاوالی R شناخته می‌شود نیز حدود 1.2 میلیون دلار قیمت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*