شورلت کوروت Z06

نسل جدید شورلت کوروت Z06 به قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی جهان مجهز است

نسل جدید شورلت کوروت Z06 معرفی شد. این سوپرکار در نسل جدید از قوی‌ترین پیشرانه V8 تنفس طبیعی جهان بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات شورلت کوروت Z06 مدل 2023 آشنا خواهیم شد.

شورلت به صورت رسمی از نسل جدید کوروت Z06 رونمایی کرد. این سوپر اسپرت جدید به عنوان نخستین مدل پرفورمنس بالا از کوروت C8 و نخستین Z06 پیشرانه وسط در تاریخ شورلت شناخته می‌شود. نسل جدید شورلت کوروت Z06 در موزه خودروی پترسون معرفی شد و رئیس جنرال موتورز در این مراسم عنوان کرد نسل جدید شورلت کوروت Z06 برای تعریف مجدد سوپر اسپرت آمریکایی آماده است. این خودرو دارای طراحی متفاوت و دینامیک پیشرفته بوده که در پیست می‌تواند توانایی‌های خارق‌العاده‌ای را با پرفورمنس سطح جهانی ارائه دهد.

مشخصات نسل جدید شورلت کوروت Z06

شورلت کوروت Z06

شورولت برای Z06 جدید یک پیشرانه 5.5 لیتر V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت با نام LT6 را در نظر گرفته است که به عنوان اصلی‌ترین ویژگی این خودرو محسوب می‌شود. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 670 اسب بخار و گشتاور 623 نیوتن‌متر را به تولید برساند که چنین ارقامی آن را به قوی‌ترین پیشرانه V8 تنفس طبیعی جهان تبدیل خواهد کرد.

شورلت کوروت Z06

ردلاین موتور LT6 به دور 8600rpm خواهد رسید و این پیشرانه بر خلاف موتورهای سنتی آمریکایی به طرح سوپاپ DOHC مجهز بوده و می‌تواند در پیست پاسخگویی و توانایی سطح بالایی را ارائه دهد. در همین راستا شورلت با هدف این که از کند شدن واکنش این موتور جلوگیری کند، سیستم پرخوران برای آن در نظر نگرفت و حتی برای آن میل‌لنگ سبک با حجم کمتر را ارائه کرد.

شورلت کوروت Z06

مهندسان با هدف این که موتور LT6 را برای استفاده در پیست آماده کنند، برای آن سیستم روغن‌کاری کارتل خشک در نظر گرفتند. همچنین این موتور از طریق خودرو کوروت مسابقه‌ای C8.R در پیست‌های مسابقه‌ای سراسر دنیا مورد آزمایش قرار گرفته و توانست در سال 2020 مسابقات IMSA به 6 پیروزی دست یابد. در ساخت این موتور به شکل کامل از آلومینیوم استفاده شده و برای این که وزن آن کمتر و استحکام آن بیشتر باشد برای آن پیستون‌های آلومینیومی فورج‌کاری شده و شاتون‌های تیتانیومی را نیز در نظر گرفتند.

شورلت کوروت Z06

نسل جدید شورلت کوروت Z06 با پیشرانه قدرتمند خود در کنار گیربکس 8 سرعت دو کلاچه قادر است صفر تا سرعت 96 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت فقط 2.6 ثانیه طی کند. البته طراحان دماغه خودرو را با الهام از C8.R از نو طراحی کردند؛ چرا که قدرت بیشتر این پیشرانه نیازمند هوای بیشتری برای خنک شدن است.

شورلت کوروت Z06

همچنین در بخش دماغه شاهد بزرگ‌تر شدن ورودی‌های هوا هستیم تا هوای بیشتری به سمت مبدل حرارتی مرکزی جریان پیدا کند و فرایند خنک‌سازی موتور، ترمزها و گیربکس بهتر از قبل به انجام برسد. چنین اقداماتی باعث می‌شود تمام این قطعات به مدت طولانی‌تری بهترین عملکرد را داشته باشند.

شورلت کوروت Z06

چهار سر اگزوز در وسط دیفیوزر به عنوان مهم‌ترین تغییر در بخش عقب خودرو محسوب می‌شود. در واقع مهندسان شورولت طی دو سال توانستند این لوله‌های اگزوز را به شکل دقیقی تنظیم کنند تا صدای متفاوتی را نسبت به تمام کورت‌های قبلی ایجاد کند. همچنین گلگیرهای خودرو نیز اکنون عریض‌تر به نظر می‌رسد و عرض کلی این خودرو نیز حدود 9.4 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است.

شورلت کوروت Z06

افزایش عرض باعث می‌شود تا بتوان روی این خودرو بزرگ‌ترین رینگ‌های تاریخ کوروت را نصب کرد. در همین راستا شورلت برای چرخ‌های جلو رینگ 20 اینچی و برای عقب رینگ 21 اینچی را در نظر گرفته است که مشتریان می‌تواند این رینگ‌ها را در 7 طرح مختلف خریداری کنند. این رینگ‌ها از لاستیک‌های میشلن 275 در جلو و 345 در عقب نیز بهره می‌برند.

شورلت کوروت Z06

برای سیستم تعلیق این خودرو از کالیبراسیون ویژه‌ای استفاده شده است که نسبت به مدل استینگری تفاوت دارد، اما باز هم راننده می‌تواند برای پیست یا رانندگی‌های روزانه تنظیمات متعددی را اعمال کند. همچنین ترمزهای برمبو با کالیپرهای 6 پیستونه و دیسک‌های ۱۴.۶ اینچی در جلو و ۱۵ اینچی در عقب وظیفه توقف این سوپرکار را بر عهده دارند. البته مشتریان می‌توانند برای این خودرو ترمزهای کربن سرامیکی با دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی در جلو و ۱۵.۴ اینچی در عقب را نیز سفارش دهند. با توجه به این که ساختار این خودرو بسیار مستحکم بوده، مدل کانورتیبل آن نسبت به قبل تقویت نشده است.

شورلت کوروت Z06

نسل جدید شورلت کوروت Z06 در بخش آیرودینامیک به شکل استاندارد از یک اسپلیتر جلو و یک بال عقب معمولی بهره می‌برد، اما برای مشتریانی که داون‌فورس بیشتری می‌خواهند امکان سفارش پکیج آیرودینامیکی فیبر کربنی در نظر گرفته شده که باعث می‌شود ظاهر این خودرو همانند برادر مسابقه‌ای آن شود. در واقع این پکیج مواردی چون بال بزرگ‌تر در عقب، باله‌های طرفین سپر جلو و اسپلیتر بزرگ‌تر جلو را به همراه دارد.

شورلت کوروت Z06

شورلت برای کوروت Z06 پکیج دیگری را نیز با نام Z07 در نظر گرفته است که علاوه بر موارد آیرودینامیکی پکیج قبلی، مواردی چون لاستیک‌های فوق چسبنده میشلن اسپرت کاپ ۲ R ZP را نیز شامل می‌شود؛ این لاستیک‌ها به شکل ویژه برای این سوپرکار طراحی شده‌اند. مشتریان می‌توانند این خودرو را با رینگ‌های فیبر کربنی نیز سفارش دهند که باعث می‌شود وزن غیر فنر سوار حدود 18 کیلوگرم کاهش پیدا کند. همچنین با پکیج Z07 و این رینگ‌ها وزن خودرو به 1560 کیلوگرم خواهد رسید. در همین راستا شورلت اعلام کرد این اقدامات باعث شده تا این سوپرکار قادر به تحمل 1.22 جی شتاب جانبی باشد و در سرعت 300 کیلومتر بر ساعت داون فورس تولیدی آن به 165 کیلوگرم برسد.

شورلت کوروت Z06

در کنار تمام تغییرات فنی، نسل جدید شورلت کوروت Z06 برای رقابت بهتر با رقبا در کابین نیز تغییراتی را تجربه کرده است. شرکت سازنده برای کابین آن متریال سبک‌وزن لوکس و با کیفیت را در نظر گرفته است. فیبرکربن نیز به عنوان اصلی‌ترین ویژگی این بخش محسوب می‌شود که در بخش‌های مختلفی چون غربلیک فرمان، کنسول میانی و پدال‌های تعویض دنده شاهد آن هستیم.

شورلت کوروت Z06

همچنین اکنون مشتریان می‌توانند تریم قرمز جدیدی با نام آدرنالین را نیز برای این خودرو سفارش دهند. البته مشتریان این خودرو هنگام خرید می‌توانند از میان 6 رنگ مختلف برای کمبربندهای ایمنی، 3 نوع صندلی، 7 رنگ داخلی مختلف، 2 پکیج فیبرکربنی و 1 پکیج آلومینیومی به تزئین آن بر اساس سلیقه خود بپردازند.

شورلت کوروت Z06

نسل جدید شورلت کوروت Z06 از تابستان سال 2022 در کنتاکی به تولید خواهد رسید. شورلت اعلام کرد مردم سراسر جهان می‌توانند به این سوپرکار ویژه دسترسی داشته باشند و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن بهره‌مند شوند؛ چرا که این خودرو همانند مدل استینگری در هر دو نسخه فرمان چپ و راست به تولید خواهد رسید. قیمت این خودرو نیز هنوز اعلام نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*