ایستگاه فضایی خصوصی

بلو اوریجین اولین ایستگاه فضایی خصوصی جهان را می‌سازد؛ ماجراجویی‌های جف بزوس ادامه دارد

جف بزوس در ادامه ماجراجویی‌های خود با شرکت فضایی بلو اوریجین قصد دارد اولین ایستگاه فضایی خصوصی جهان را تا سال 2030 میلادی به فضا بفرستد.

جف بزوس که به عنوان مالک شرکت فضایی بلو اوریجین شناخته می‌شود به تازگی اعلام کرد این شرکت قصد دارد اولین ایستگاه فضایی خصوصی در جهان را بسازد. این ایستگاه فضایی که با نام اوربیتال ریف (Orbital Reef) معرفی شده دارای کاربری ترکیبی بوده و در گرانش صفر می‌توان در آن به تحقیقات و تولیدات پرداخت. بلو اوریجین این پروژه را طی همکاری مشترک شرکت فضایی سیه‌را اسپیس (Sierra Space) و با حمایت شرکت بویینگ و دانشگاه ایالتی آریزونا به انجام خواهد رساند.

برنت شروود (Brent Sherwood)، مدیر شرکت بلو اوریجین در خصوص این پروژه عنوان کرد ناسا و سایر آژانس‌های فضایی به مدت بیش از 60 سال با ساخت و تکمیل یک ایستگاه فضایی بزرگ در فضا باعث شدند تا در این حوزه به دستاوردهای بی‌شماری دست پیدا کنیم، اما اکنون ما با هدف گسترش دسترسی قصد داریم هزینه‌های این حوزه را کاهش داده و کلیه خدمات و امکانات ضروری برای عادی‌سازی سفرهای فضایی را فراهم سازیم.

ایستگاه فضایی خصوصی

گفتنی است علاوه بر بلو اوریجین، ناسا نیز با شرکت آکسیوم (Axiom) اخیرا قراردادی را برای ساخت یک ایستگاه فضایی جدید به امضا رسانده که قرار است در گام نخست برای مدتی به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل باشد و سرانجام به شکل مستقل در فضا به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین شرکت خدمات فضایی نانورکس (Nanoracks)، شرکت لاکهید مارتین و شرکت وویجر اسپیس نیز قراردادی را برای ساخت ایستگاه فضایی با نام استارلب (Starlab) امضا کردند که تا سال 2027 میلادی آماده ارسال به فضا خواهد شد.

جزئیاتی از ایستگاه فضایی خصوصی بلو اوریجین

ایستگاه فضایی خصوصی

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط بلو اوریجین، ایستگاه فضایی اوربیتال ریف این شرکت قرار است در ارتفاع 500 کیلومتری از سطح زمین قرار بگیرد که از ایستگاه فضایی بین‌المللی کمی بالاتر بوده و ساکنان این ایستگاه می‌توانند به صورت روزانه 32 بار طلوع و غروب خورشید را مشاهده کنند. بلو اوریجین قصد دارد این ایستگاه را طی سال‌های 2025 میلادی تا 2030 میلادی تکمیل کند و به فضا بفرستد. ایستگاه فضایی بلو اوریجین از ایستگاه فضایی بین‌المللی کوچک‌تر بوده و با فضای 830 متر مکعبی خود می‌تواند مکان مناسبی را برای حضور 10 نفر فراهم سازد.

ایستگاه فضایی خصوصی

گفتنی است فرایند ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از مدت‌ها در سال 2011 تکمیل شد. این ایستگاه که برای مدتی به نماد همکاری روسیه و آمریکا تبدیل شده بود تا سال 2028 در سطح ایمنی بالا فعالیت خود را ادامه خواهد داد. البته بیل نلسون، رئیس ناسا در این خصوص عنوان کرد امیدواریم این ایستگاه بتواند تا سال 2030 در بالاترین سطح خود باشد و تا آن زمان بتوانیم ایستگاه فضایی جدیدی را به عنوان جایگزین به فضا بفرستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*