ایلان ماسک

انتقاد تند شاهزاده انگلیس از ایلان ماسک و جف بزوس

شاهزاده انگلیس با انتقاد شدید از ایلان ماسک و جف بزوس که برای گردشگری فضایی با یکدیگر در حال رقابت هستند گفت آنها باید به جای فرار از زمین به دنبال حفظ آن باشند.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس به همراه جف بزوس، بنیانگذار آمازون و شرکت فضایی بلو اوریجین برای تصاحب فضا و راه‌اندازی طرح گردشگری فضایی به شدت در حال رقابت هستند. همچنین این دو ثروتمند جهان برای سفر به مریخ و ساخت سکونتگاه‌های مریخی رویاپردازی می‌کنند و قصد دارند برای تحقق رویاهای خود طرح‌هایی را با هزینه‌های بسیار زیاد به اجرا در آورند، موضوعی که اکنون با انتقاد شدید شاهزاده انگلیس مواجه شده است.

ایلان ماسک و جف بزوس به فکر زمین باشند

دوک کمبریج، شاهزاده ویلیام در بخشی از گفته‌های خود در مراسم جایزه تصویر زمین (Earthshot) به میلیاردرهایی که برای گردشگری فضایی در حال مسابقه هستند اشاره کرد و گفت این افراد به جای پیدا کردن مکان بعدی باید این سیاره را ترمیم کنند. وی در ادامه بیان کرد تمرکز روی نجات این سیاره بسیار حائز اهمیت است و به جای فرار کردن به فضا باید برای احیای آن راهکارهایی موثر در نظر گرفته شود.

شاهزاده ویلیام با اشاره به این که دیگر برای نجات زمین دیر شده است تاکید کرد برای این که بتوان آن را همچنان قابل سکونت نگه داشت می‌توان اقدامات موثر هرچند هزینه‌بری را به انجام رساند. وی افزود ثابت نگه داشتن دمای زمین و جبران خسارت‌هایی که تاکنون به این سیاره وارد شده بدون شک بهتر از صرف بودجه‌های کلان برای پروژه‌های فضایی است. از این رو اگر فرزند من در 30 سال آینده باز هم به این مراسم بیاید و در خصوص نجات کره زمین سخن بگوید، بدانید فرصتمان را از دست داده‌ایم و دیگر نمی‌توان این سیاره را قابل سکونت نگه داشت.