اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱

قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱ فعال شد

در نهایت اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱ به صورت آزمایشی فعال شد. اگر جزو کاربران ویندوز اینسایدر هستید، همین حالا امکنات کنید.

مایکروسافت اکنون به کاربران نسخه‌های آزمایشی ویندوز ۱۱ اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های اندرویدی را اجرا کنند. امروز نسخه پیش‌نمایشی از Windows Subsystem برای اندروید در اختیار کاربران نسخه‌های آزمایشی ویندوز جدید مایکروسافت قرار گرفته که به آن‌ها اجازه دسترسی به اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱ از طریق فروشگاه Amazon Appstore را می‌دهد. این قابلیت در دسترس تمامی کامپیوترهای واجد شرایط با پردانده‌های اینتل، کوالکام و AMD می‌شود.

اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱

این اپلیکیشن‌ها از طریق فروشگاه مایکروسافت بارگذاری می‌شوند که در آن فهرستی از اپلیکیشن‌ها معرفی شده است؛ اما در نهایت برنامه‌ها از فروشگاه آمازون روی کامپیوتر کاربر دانلود و نصب خواهند شد. این برنامه‌ها در کنار اپلیکیشن‌های ویندوزی اجرا خواهد شد. یعنی می‌توانید با Alt + Tab بین آن‌ها جابجا شوید و یا آن‌ها را در منوی استارت یا نوار وضعیت سنجاق کنید تا دسترسی سریعی به آن‌ها داشته باشید.

تیم توسعه Android on Windows 11 در خصوص این قابلیت جذاب توضیح می‌دهد:

شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های اندرویدی را در Action Center مشاهده کنید یا کلیپ‌برد خود را بین یک اپلیکیشن ویندوزی با اندرویدی به اشتراک بگذارید. ما این تجربیات را با هدف دسترسی‌پذیری ساخته‌ایم. بسیاری از تنظیمات دسترسی‌پذیری ویندوز روی اپلیکیشن‌های اندرویدی هم اعمال می‌شود و ما مشغول همکاری با آمازون برای پیشرفت‌های بیشتر هستیم.

مایکروسافت با همکاری آمازون ۵۰ اپلیکیشن را به صورت آزمایشی برای کاربران Windows Insider در ویندوز 11 قرار داده است. آن‌ها شامل بازی‌هایی مثل Lords Mobile ،June’s Journey و Coin Master و همینطور اپلیکیشن‌هایی مثل Kindle و اپلیکیشن‌های مخصوص کودکان مثل Khan Academy Kids و Lego Duplo World می‌شوند. این ۵۰ اپلیکیشن تنها بخش کوچکی از ۳ میلیون اپلیکیشن پلی استور گوگل و ۶۰۰ هزار اپلیکیشن اپ استور آمازون هستند. مشخص نیست در نهایت چه تعداد اپلیکیشن برای استفاده در ویندوز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱

مایکروسافت یک Subsystem را در ویندوز ۱۱ خودش ایجاد کرده که امکان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را فراهم می‌کند. این ساب سیستم شامل کرنل لینوکس و یک نسخه سیستم عامل اندروید بر مبنای AOSP 11 می‌شود. ساب سیستم می‌تواند در یک ماشین مجازی Hyper-V اجرا شود. این زیر سیستم می‌فهمد که چگونه ران تایم و API اپلیکیشن‌ها را در محیط AOSP با لایه‌های گرافیکی ویندوز و دیگر بخش‌های آن اجرا کند.

ساب سیستم ویندوز از چیپست‌های AMD، اینتل و کوالکام پشتیبانی می‌کند و مایکروسافت با همکاری اینتل به دنبال فراهم کردن اپلیکیشن‌های مخصوص معماری Arm برای اجرا روی دستگاه‌های AMD و اینتلی است.

در حال حاضر برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱ شما باید جزوی از گروه آزمایش کنندگان اینسایدر باشید. همچنین منطقه کامپیوتر شما باید روی ایالات متحده تنظیم شده باشد و اکانت Amazon شما هم برای دسترسی به اپ استور آمازون، آمریکایی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*