نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران

نگاهی به 3 پیکاپ جذاب چینی در نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران

برخی از خودروسازان محصولات جدید خود را در نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران به نمایش گذاشتند که 3 پیکاپ جذاب چینی جزو آنها هستند.

شرکت‌های خودروسازی در نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران که در تاریخ ۲۷ تا ۳۰ مهر برگزار شد از محصولات جدید خود رونمایی کردند، علاوه بر این شرکت‌های تجهیزات خودروهای آفرودی نیز در این نمایشگاه حضور داشتند. هم‌اکنون خودروهای تویوتا هایلوکس و نیسان رونیز کارکرده در میان علاقه‌مندان به آفرود بسیار محبوب هستند و حتی به خودروهای صفر و پرامکانات نیز ترجیح داده می‌شوند. این در صورتی که خودروهای چینی نیز دارند به آرامی جایگاه خوبی را برای خود دست و پا می‌کنند و بعید نیست که در آینده بتوانند جای رونیز و هایلوکس را بگیرند. ما در ادامه این مطلب برخی از اتومبیل‌هایی که در نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران به نمایش گذاشته شدند را معرفی خواهیم کرد.

پیکاپ های چینی در نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران

۱. کی ام سی T8

نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران

یکی از خودروهایی که در نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران به نمایش گذاشته شد کی ام سی T8 محصول جدید کرمان موتور بود. این پیکاپ از زمان عرضه تاکنون در حال افزایش قیمت بوده است. پیکاپ T8 برای آخرین بار طی هفته گذشته ۸۶۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد،‌ اما هم‌اکنون مدل۱۴۰۰ این خودرو در بازار آزاد با قیمت ۹۸۰ میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شود. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شده تا کی ام سی T8 با وجود افزایش قیمت همچنان سهم خوبی در بازار داشته باشد، نبود رقبای هم‌رده است.

این پیکاپ طراحی جذاب‌تری از سایر پیکاپ‌های موجود در بازار دارد و همچنین امکانات متنوع‌تری را نیز ارائه می‌دهد. پیشرانه این خودرو می‌تواند توانی برابر با ۱۷۴ اسب بخار را به تولید برساند. شاید اگر تونلند نیوفیس و کلوت با پیشرانه ۲۰۰ اسب بخاری روانه بازار شوند کی ام سی T8 دیگر نتواند رضایت متقاضیان را جلب کند.

۲. کلوت

نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران

پیکاپ کلوت یکی دیگر از خودروهای حاضر در نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران بود. کلوت در واقع همان دایون V5 است که قرار است توسط مکث موتور به بازار کشور عرضه شود. علاوه بر این شرکت ایلیا نیز قصد دارد تا نسخه کراس اوور این اتومبیل را وارد جاده‌های کشور کند.

این اتومبیل از نظر طراحی حرف زیادی برای گفتن ندارد و بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما از طرفی دارای یک پیشرانه ۲ لیتری توربو میتسوبیشی است که توانی برابر با ۲۰۴ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند که شاید همین مسئله باعث محبوب شدن این پیکاپ در کشور شود. محصول جدید مکث موتور با امکانات زیادی به بازار عرضه خواهد شد که سامانه مدیریت حرکت در شیب، قفل هوشمند دیفرانسیل عقب و تهویه الکتریکی از جمله آن‌ها هستند.

۳. آمیکو اسنا

نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران

نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ تهران پذیرای دو نسخه از آمیکو آسنا بود. یک نسخه آمیکو آسنا استاندارد بود که با رنگ نارنجی به نمایش درآمده بود و نسخه دیگر دارای بدنه تقویت شده و همچنین لاستیک‌های عظیم‌تر بود که با رنگ قرمز تیره به نمایش گذاشته شد.

آمیکو آسنا با طول ۵.۵ متر تنها پیکاپ فول‌سایز بازار کشور محسوب می‌شود. این خودرو دارای یک موتور ۲.۴  لیتری است که قدرت ۱۴۳ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. این پیشرانه برای پیکاپ آسنا که ۲ تن وزن دارد چندان مناسب به نظر نمی‌رسد و همین مسئله باعث شده تا متقاضیان تمایلی به خرید این خودرو نداشته باشند.