پانزده مورد از دیدنی‌ترین منظره‌های فرود در فرودگاه‌های جهان

در جهان تعداد زیادی باند فرود وجود دارد که زیبایی آن‌ها باعث می‌شود که پایان پرواز با هواپیما به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل شود. با ما همراه باشید.

در سفر چیزهایی زیادی وجود دارد که بتوان شیفته آن شد؛ از تجربه یک فرهنگ جدید گرفته تا خوردن غذاهای عالی و اقامت در هتل‌های درجه یک و حتی تجربه یک فرود دیدنی در یک فرودگاه جدید. البته قابل ذکر است که همه فرودگاه‌ها شرایط یکسانی ندارند و برخی از آن‌ها دارای امکانات باور نکردنی هستند و برخی یک مسیر آسان و سریع به مرکز شهر را فراهم می‌کنند. اما برخی فرودگاه‌ها وجود دارند که شبیه به یک رویا هستند و واقعاً رویکرد رویایی دارند.

در این مطلب سعی شده است تا پانزده مورد از دیدنی‌ترین باندهای فرودگاهی جهان با همراه عکس آن‌ها معرفی شود که پرواز با هواپیما بر فراز آن‌ها لذت دوچندانی نسبت به سایر فرودگاه‌ها دارد. با کجت نیوز همراه باشید.

فرودگاه سانتوس دومنت؛ ریو دوژانیرو، برزیل

فرودگاه سانتوس دومنت

فرودگاه سانتوس دومونت مناظر وسیعی از خلیج گوانابارا دارد.

یک لحظه شادی و هیجان با پشتوانه کوه‌های سرسبز و باشکوه، حاشیه‌هایی از سواحل شنی اقیانوس اطلس باعث شده ریو دوژانیرو یکی از زیباترین و بهترین طبیعت‌های جهان را داشته باشد. در حالی که پروازهای بین‌المللی در فرودگاه بین‌المللی گالائو انجام می‌شود، در مرکز شهر فرودگاه کوچک‌تر ریو به نام سانتوس دومنت قرار دارد که پروازهای داخلی و اغلب به سمت سائوپائولو در آنجا انجام می‌شود.

این فرودگاه نه تنها در مرکز شهر قرار دارد، بلکه دقیقاً در خلیج گوانابارا، در زمینی بازپس گیری شده قرار دارد و هنگام ورود یا خروج از فرودگاه، مناظر باورنکردنی را برای مسافران به ارمغان می آورد.

فرودگاه بین‌المللی ولانا؛ ماله، جمهوری مالدیو

مسافران با پرواز بر فراز ماله، مناظر کلاسیک مالدیو را شاهد خواهند بود.

هنگامی که به مالدیو سفر می‌کنید باید انتظار طبیعتی چشمگیر و مثال زدنی را داشته باشید؛ این دقیقاً همان چیزی‌ست که با رسیدن بر فراز فرودگاه بین‌المللی ولانا نصیبتشان می‌شود. درست بر روی سواحل ماله در جزیره هولهوله.

این فرودگاه هنگامی که برای اولین بار در دهه 1960 میلادی ساخته شد، دارای یک باند با سراشیبی‌های فولادی بود؛ اما اکنون یک سطح استاندارد آسفالت است. هر چند درمورد طبیعت زیبای اقیانوس هند و مناظر جزایر مرجانی زیبا هیچ استانداردی وجود دارد و فوق‌العاده هستند.

فرودگاه بین‌المللی مارکو پولو؛ ونیز، ایتالیا

فرودگاه ونیز مارکو پولو

از آسمان می‌شود کانال‌های آبی را مشاهده کرد که در زیر نور خورشید می‌درخشند.

از آسمان، شهر ونیز همانند یک ماهی است به جولان دم‌هایش در مقابل دریای آدریاتیک به سمت خشکی شنا می‌کند. این شباهت را از روی زمین قادر نیستید تماشا کنید، اما وقتی وارد فرودگاه مارکوپولو می‌شوید، در شمال مرکز شهر فرود می‌آیید.

اگر مسافر در هنگام پرواز با هواپیما در سمت راست هواپیما نشسته باشد می‌تواند به صورت کامل از بالا شاهد شهر ونیز باشد؛ از موانعی که برای محافظت شهر ونیز از سیل قرار داده‌اند تا جزیره لیدو گرفته تا سقف‌های سفالی، برج‌های ناقوس و حتی تلاتو کانال بزرگ همه در زیر چشمان مسافر خواهد بود. و در چند ثانیه آخر پرواز نیز، قبل از فرود در میان باتلاق‌های نمکی تالاب شمالی، جزایر بورانو و تورچلو را خواهد دید.

فرودگاه بین‌المللی کیپ‌تاون؛ کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

فرودگاه بین‌المللی کیپ‌تاون

کیپ‌تاون یکی دیگر از شهرهای جهان بوده که دارای طبیعت خیره کننده است.

کیپ‌ تاون را می‌توان به حق یکی از زیباترین شهرهای جهان دانست. این شهر در کنار دو اقیانوس هند و اطلس قرار دارد و کوه تیبل نیز در پشت‌سر این شهر بوده و یک محیط طبیعی تماشایی دارد.

اگر مسافر در هنگام پرواز با هواپیما در سمت راست هواپیما نشسته باشد و در مسیر شمال غربی قرار گیرد، باید از کنار کوه تیبل عبور کند و از بالای ابرها بیرون بیاید. همچنین ممکن است مسافر نگاهی اجمالی به شهر سایمون در شبه جزیره کیپ داشته باشد، یا مستقیماً بر فراز اقیانوس پرواز کند و به شهر برگردد که در این صورت، از دو طرف هواپیما منظره آب خواهد داشت.

فرودگاه بین‌المللی سان‌ فرانسیسکو؛ سان فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا

فرودگاه بین‌المللی سان‌فرانسیسکو

مسافران خوش شانس هنگام پرواز با هواپیما از این فرودگاه می‌توانند نمایی از پل گلدن گیت را ببینند.

با ترکیبی از خط ساحلی و تپه‌ها، سانفرانسیسکو در کنار شهرهای کیپ‌تاون و ریو دو ژانیرو از زیباترین شهرهای جهان هستند و دارای طبیعت بی‌نظیر بوده و مسافران مناظر فراوانی را هنگام فرود در فرودگاه بین‌المللی سان‌ فرانسیسکو خواهند دید.

بهترین حالت هنگام برخاستن از زمین است، زمانی که در سمت چپ هواپیما اغلب مسافران می‌توانند شاهد منظره شهر و پل گلدن گیت قبل از اینکه به سمت شرق حرکت کنند باشند؛ در هنگام فرود نیز، هر دو طرف باید منظره آب همراه بوده که در سمت چپ منظره‌ای از اقیانوس دارد و از سمت راست منطقه خلیج مشخص است.

فرودگاه کریستف کلمب؛ جنوا، ایتالیا

فرودگاه جنوا در زمین‌های احیا شده در دریای مدیترانه ساخته شده است.

همانطور که تصویر می‌بینید باند فرودگاه کریستف کلمب جنوا بر روی شبه جزیره‌ای از زمین‌های احیا شده در دریای لیگوریا، درست خارج از مرکز شهر قرار دارد.

اگر مسافر در هنگام پرواز با هواپیما در سمت راست هواپیما نشسته باشد شاهد خانه‌های رنگارنگ مرکز شهر جنوا که از کنار صخره به هم می‌پیچند با کوه‌هایی که از پشت سرشان بلند شده‌اند خواهد بود اما اگر در سمت چپ نشسته باشد، مد درخشان و احساس فرود روی آب را تجربه خواهد کرد.

فرودگاه بین‌المللی هیترو؛ لندن، انگلستان

در این مسیر، مناظر عالی از رودخانه تیمز دیده می‌شود.

فرودگاه هیترو ممکن است در خارج از مرکز شهر لندن واقع شده باشد، اما اگر مسافر در مسیر شرقی که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد باشد و در سمت راست هواپیما نشسته باشد، می‌تواند همانند یک پرنده پایتخت انگلستان را با چشمان خود ببیند.

در این مسیر مسافر رودخانه تیمز را از مرکز لندن دنبال می‌کند و از گرینویچ و اسکله قناری، از پل لندن و سنت پال عبور می‌کند و در نهایت از کاخ باکینگهام و پارک‌های سلطنتی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند می‌گذرد و درست قبل از فرود نگاه اجمالی به استادیوم ویمبلی خواهد داشت.

فرودگاه بین‌المللی کیگالی؛ کیگالی، رواندا

پرواز به کیگالی شامل مناظر فوق العاده‌ای از مناطق روستایی سرسبز رواندا ارائه می‌شود.

هنگامی که از آسمان به رواندا خیره می‌شوید شاهد زیبایی‌های بسیاری خواهید بود و هنگام فرود در شهر کیگالی پایتخت این کشور بهترین منظره جلوی چشمان مسافر قرار دارد.

اگر مسافر در هنگام پرواز با هواپیما در سمت راست هواپیما نشسته باشد با عبور از جمهوری دموکراتیک کنگو و رسیدن به رواندا از تپه‌های سرسبز و خانه‌های محلی عبور کرده و در طبیعتی که توسط کوه‌های سبز احاطه شود فرود می‌آید. قبل از فرود بر روی تپه ها، مسافر می‌تواند یک نگاه اجمالی به دریاچه کیوو  که به عنوان مرز بین رواندا و کنگو عمل می‌کند، داشته باشد.

فرودگاه نیس کوت دازور؛ نیس، فرانسه

قطعاً نیس جزو شهرهای با بهترین منظره فرود است.

مانند فرودگاه جنوا و سانتوس دومنت در ریو که در امتداد ساحل قرار دارند، فرودگاه نیس نیز در امتداد ساحل بوده و باند آن در زمین‌های احیا شده احداث شده است.

اگر مسافر در هنگام پرواز با هواپیما در سمت چپ هواپیما نشسته باشد احتمالاً هنگام ورود از کنار خط ساحلی کوت دازور عبور خواهد کرد، در حالی که در سمت راست، دریای درخشان را خواهد دید. نشستن در سمت چپ هنگام برخاستن، می‌تواند منظره‌ای از موناکو نیز داشته باشد.

فرودگاه بین‌المللی سائو پائولو گوارولوس

شب هنگام، بر فراز منظره درخشان سائو پائولو

سائو پائولو، بزرگترین شهر پرتغالی زبان جهان، با جمعیت 12.3 میلیون نفری، می‌تواند به طرز وحشتناکی روی زمین احساس بزرگی کند، اما پرواز در آن چیز کاملاً متفاوتی است.

مسافر اگر در شب هنگام بر فراز این شهر پرواز با هواپیما را تجربه کند، یک منظره بی‌نظیر درخشان را زیر چشمان خود خواهد داشت؛ کهکشانی از نور که چنان قوی می‌تابد که حتی در پوشش ابری هم درخشان و زنده ظاهر می‌شوند.

فرودگاه اینسبروک؛ اینسبروک، اتریش

برای فرود در اینسبروک باید از کوه‌های اطراف گذر کرد.

فرودگاه اصلی در منطقه تیرول اتریش، از هر طرف با کوه‌ها پوشانده شده است؛ کوه‌هایی که هواپیماها باید در هنگام فرود نهایی قبل از ورود به دره برای فرود از آن‌ها گذر کنند.

با این گفته‌ها، این فرودگاه دارای یک ورودی چشم نواز است، مخصوصاً در زمستان‌ها که همین کوه‌ها پوشیده از برف هستند. مسافرانی که هنگام پرواز با هوایپما در سمت چپ هواپیما نشسته باشند با نگاهی به روستا منظره جالبتری را دارند اما تماشای فرود در این فرودگاه از هر دو طرف دیدنی است.

فرودگاه کوئینزتاون؛ نیوزلند

هنگام فرود در کوئینزتاون مناظری فوق العاده از کوه‌های آلپ جنوبی خواهید داشت.

یکی از مشکلات بزرگ پرواز به فرودگاه اصلی نیوزلند که در جنوب جزیره واقع شده است، آب و هوا بوده و این بدین معنی‌ست که به ندرت می‌شود هنگام فرود منظره‌ای عالی از این فرودگاه داشت.

اما اگر شرایط یاری کند فرود آمدن در اینجا همراه با مناظر فوق العاده جذاب و زیبای کوه‌های آلپ جنوبی خواهد بود. مسافرانی که هنگام پرواز با هوایپما در سمت چپ هواپیما نشسته باشند منظره‌ی بهتری را نسبت به مسافران سمت راست خواهند داشت.

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ

با پرواز به سمت فرودگاه هنگ کنگ، مناظر باورنکردنی از دریای جنوبی چین مشاهده خواهید کرد.

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ، همچنین به نام چیپ لک کاک نیز شناخته می‌شود، در زمین احیا شده در دریای جنوبی چین ساخته شده است، بنابراین طبق تا اینجای مطلب باید فهمیده باشید که فرودگاه‌های واقع در زمین‌های احیا شده دارای مناظر بسیار عالی هستند. از بالا مناظر به خوبی معلوم نیست، اما مسافر همانطور که از سطح ابرها پایین‌تر می‌آید مناظر فوق‌ العاده‌ای از دریای جنوبی چین و جزایر آن خواهد داشت.

فرودگاه بین‌المللی کومودورو ارتورو مرینو بنیتز؛ سانتیاگو، شیلی

پرواز بر فراز سانتیاگو با مناظر درجه یک از کوه‌های آند همراه است.

برای کسانی نسبت به کوه‌های پوشیده شده از برف علاقه و اشتیاق دارند، اینجا یکی از بهترین مقصدها است. وقتی مسافر به سمت سانتیاگو وارد می‌شود، مناظر خیره‌کننده‌ای از کوه‌های آند خواهد داشت که سپس جای خود را به تپه‌های خشک و سپس دشت‌ها می‌دهد.

فرودگاه بین‌المللی مک‌کاران؛ لاس وگاس، ایالت نوادا

پروازهای شب هنگام به لاس وگاس با با نمایش چراغ‌های نئون در بهترین حالت همراه است.

مسافرانی که هنگام پرواز با هوایپما به مقصد لاس وگاس در سمت راست هواپیما نشسته باشند و اگر پروازشان در طول شب باشد با مناظر نورانی و درخشان نئون رو به رو می‌شوند و اگر در طول روز پرواز داشته باشند می‌توانند مناظری از صحرای بی پایان موهاوی را جلوی خود ببینند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*