انتقال اپلیکیشن های اندرویدی به microSD

چگونه اپلیکیشن های اندرویدی را به کارت حافظه منتقل کنیم؟

برای آنکه فضای ذخیره سازی گوشی آزادتر و عملکرد آن روان‌تر باشد، می‌توانید اپلیکیشن های اندرویدی را به کارت حافظه منتقل کنید.

همانطور که می‌بینید این روزها کارت‌های میکرو اس دی به تدریج به دست فراموشی سپرده می‌شوند، اما با این وجود هنوز برخی از کمپانی‌ها جایگاه اسلات کارت اس دی را حفظ کرده‌اند. امروز تلفن‌های هوشمند با حدود ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی پایه عرضه می‌شوند، که این مقدار زیادی است، اما با این حال ممکن است در برخی مواقع هنگام ذخیره سازی با مشکل مواجه شوید.

همه‌ی ما می‌دانیم که ذخیره ویدیو‌هایی با وضوح بالا اصلی‌ترین دلیل محدودیت در فضای ذخیره سازی است. برای رفع این مسئله می‌توانید این ویدیوها را به کارت حافظه خود منتقل کنید. همچنین فراموش نکنید که بازی‌ها و اپلیکیشن های اندرویدی نیز رفته رفته بزرگ‌تر می‌شوند و انتقال یکی از آن‌ها به کارت اس دی گوشی شما می‌تواند مقداری از فضای حافظه شما را آزاد کند.

نحوه انتقال اپلیکیشن های اندرویدی به کارت microSD:

  1. قفل گوشی خود را باز کرده و وارد تنظیمات شوید.
  2. به پایین بروید و گزینه‌ی Apps را بیابید.
  3. برنامه‌ای که می‌خواهید به کارت اس دی منتقل شود را انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید.
  4. سپس گزینه‌ی Storage options را انتخاب کنید.
  5. اگر برنامه از این ویژگی پشتیبانی کند، گزینه‌ای با عنوان Storage used را خواهید دید. برای انتقال برنامه مورد نظر از حافظه اصلی تلفن به کارت SD، گزینه‌ی Change را انتخاب کنید.
  6. سپس کارت microSD را انتخاب کنید.
  7. روی Move ضربه بزنید.
  8. به همین ترتیب فایل‌ها به کارت اس دی منتقل می‌شوند.

(توجه: بیشتر اپلیکیشن های اندرویدی همچنان فایل‌ها را در حافظه اصلی گوشی نگه می‌دارند و به طور کامل به کارت SD منتقل نمی‌شوند.)

این روش یک روش جهانی است و اگر برنامه‌ای از آن پشتیبانی کند، می‌توانید بخش بزرگی از آن را به کارت اس دی منتقل کنید. به یاد داشته باشید که مراحل انتقال ممکن است با توجه به سیستم عامل و رابط کاربری تلفن شما کمی متفاوت باشد. ۸ مرحله‌ای که در بالا ذکر کردیم برای گوشی‌های سامسونگی است که روی آن‌ها اندروید ۱۱ و رابط کاربری OneUl 3 نصب است.

چگونه کارت اس دی را با حافظه داخلی گوشی خود ادغام کنیم؟

روش دیگری که برای افزایش فضای ذخیره سازی گوشی وجود دارد این است که شما تمامی برنامه‌ها را به صورت دستی به کارت میکرو SD منتقل کنید. برای انجام این کار دو راه وجود دارد. اگر یک کارت اس دی خالی دارید، فقط کافیست آن را در اسلات کارت SD گوشی خود قرار دهید. اگر تلفن شما از آن پشتیبانی کرد، یک نونیفیکیشن ظاهر شده و از شما می‌پرسد که چگونه می‌خواهید از کارت اس دی خود استفاده کنید. در اینجا شما گزینه‌ی Adopt external storage را انتخاب کنید.

(توجه: تمامی تلفن‌ها از این گزینه‌ی ذخیره سازی ادغام شده پشتیبانی نمی‌کنند)

روش دیگری برای انجام این کار وجود دارد که از طریق تنظیمات انجام می‌شود:

  1. کارت میکرو اس دی را در گوشی خود قرار دهید.
  2. تنظیمات را بیابید و آن را باز کنید.
  3. از منوی تنظیمات گزینه‌ی Find را بیابید و روی آن ضربه بزنید.
  4. در اینجا کارت اس دی که در گوشی خود قرار داده‌اید را خواهید دید، روی آن ضربه بزنید.
  5. منو را انتخاب کرده و گزینه‌ی Storage settings را لمس کنید.
  6. در اینجا باید گزینه‌ای با عنوان Format as internal وجود داشته باشد.
  7. سپس روی Erase and format ضربه بزنید.
  8. برای تایید OK را لمس کنید.
  9. داده‌های خود را انتقال دهید (یا این کار را بعدا انجام دهید).

در این مورد نکاتی وجود دارد، اول اینکه شما نمی‌توانید کارت SD خود را تعویض کنید یا از آن برای انتقال فایل‌ها به دستگاه‌های دیگر استفاده کنید. دوم آنکه، حافظه داخلی گوشی شما بسیار سریع‌تر از یک کارت اس دی است. برای آنکه به خوبی کار کند، سرعت کارت اس دی شما باید از سرعت حافظه داخلی گوشی کمتر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*