متا واچ ساعت هوشمند مجهز به دوربین فیسبوک

این متا واچ است؛ ساعت هوشمند مجهز به دوربین فیسبوک

متا واچ – Meta Watch نخستین ساعت هوشمند کمپانی متا (فیسبوک سابق) است که به یک دوربین برای مکالمات ویدیویی مجهز است.

روز گذشته پس از هفته‌ها گمانه‌زنی سرانجام مارک زاکربرگ تغییر نام فیس بوک را رسما اعلام کرد و حالا فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام همگی زیر مجموعه برند جدیدی به نام متا (Meta) قرار گرفته‌اند. البته این تغییر اسم تنها به روی کاغذ محدود نمی‌شود و در واقع این آغاز مسیر جاه‌طلبانه مارک زاکربرگ برای تحقق رویای یک جهان مجازی به جای شبکه‌های اجتماعی فعلی است.

حالا تصاویری در رسانه‌ها از اولین ساعت هوشمند دوربین دار فیسبوک به نام متا واچ (Meta Watch) فاش شده که می‌تواند قدم اول در عملی کردن این ایده بزرگ فیس بوک باشد. جالب است بدانید که این عکس برای اولین بار در نرم افزار مخصوص استوری های عینک‌های هوشمند کمپانی RayBan دیده شده است!

به گزارش بلومبرگ و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید شاهد یک صفحه مربعی با گوشه‌های کاملا منحنی هستیم. متا واچ در قسمت بالایی یا پایینی نمایشگر (بسته به این که ساعت را به چه صورتی روی دست خود می‌بندید) دارای یک دوربین سلفی قرار گرفته در بریدگی نمایشگر است. در واقع می‌توان گفت این ساعت ترکیبی از اپل واچ و گوشی‌ های هوشمند دارای ناچ قطره‌ای است.

کاربرد اصلی متا واچ در مکالمات ویدیویی است

متا واچ ساعت هوشمند مجهز به دوربین فیسبوک

در کدهای مربوط به نرم افزار از این گجت هوشمند پوشیدنی با نام رمزی میلان یاد شده است. البته اگر اخبار مربوط به کمپانی فیسبوک و تغییر نام آن به متا را دنبال کرده باشید، احتمالا یادتان هست که چند ماه پیش و در فصل تابستان بود که برای اولین بار خبر کار کردن فیس بوک جهت تولید یک ساعت هوشمند با پشتیبانی از فناوری ال تی ای و و دوربین قابل جدا شدن منتشر شد.

اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، این دوربین‌ سلفی حداقل دارای رزولوشن ۱۰۸۰p فول اچ دی خواهد بود و متا واچ می‌تواند برای تماس‌های تصویری مورد استفاده قرار بگیرد.

در دیگر گزارش‌ها آمده است که احتمالا این ساعت برای اولین بار در تابستان سال آینده میلادی روانه بازار خواهد شد و ویژگی‌هایی برای دنبال کردن حرکات ورزشی و تناسب اندام به همراه امکان پیام دادن و البته چک کردن علائم حیاتی کاربر در آن وجود خواهد داشت.

فیس بوک علاوه بر تغییر نام کمپانی اصلی به نام متا، بخشی از پروژه‌های اصلی خود را نیز تغییر نام داده است به طور مثال پروژه Oculus Quest حالا با نام Meta Quest شناخته می‌شود. البته هنوز مشخص نیست این ساعت با نام فیسبوک واچ روانه بازار شود یا همان نام متا واچ برایش در نظر گرفته شود، اما عزم این غول دیجیتال برای تغییرات بنیادین در نحوه تعامل کاربران در شبکه های اجتماعی جدی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*