میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی با طراحی خاص معرفی شد

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی معرفی شد. این شاسی بلند ژاپنی در نسل جدید خود از لحاظ سطح امکانات و فنی ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

میتسوبیشی که مدتی قبل نسل جدید اوتلندر را معرفی کرده بود اکنون از نسخه پلاگین هیبریدی آن پرده برداشت. نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی اکنون نسبت به قبل از قدرت و تکنولوژی بیشتر بهره می‌برد. همچنین این کراس اوور ژاپنی اکنون ایمنی و برد الکتریکی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

مشخصات میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی جدید

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر

باتری‌های بزرگ‌تر 20 کیلووات ساعتی به عنوان مهم‌ترین به‌روزرسانی اوتلندر پلاگین هیبریدی محسوب می‌شود که باعث شده برد تمام الکتریکی این خودرو به 87 کیلومتر برسد. گفتنی است نسل قبلی با باتری‌های 13.8 کیلووات ساعتی برد تمام الکتریکی 40 کیلومتری را ارائه می‌داد که البته اکنون در نسل جدید به دو برابر افزایش پیدا کرده است. ضمن این که برد کلی خودرو نیز به کمک یک باک بنزین بزرگ‌تر افزایش یافته است.

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر

این خودروساز ژاپنی هنوز در خصوص مدل موتور بنزینی، قدرت و گشتاور قوای محرکه هیبریدی این کراس اوور جزئیاتی را منتشر نکرده است، اما به احتمال زیاد این نسل نیز همانند قبل به یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 126 اسب بخار را به تولید برساند. البته این خودروساز اعلام کرده خروجی پیشرانه‌های الکتریکی جلو و عقب حدود 40 درصد افزایش یافته است.

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی 7 حالت رانندگی مختلف نظیر معمولی، آسفالت، شنی، برفی، گلی، اقتصادی و قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد که حالت قدرت برای بهترین شتاب ممکن و استفاده حداکثر از قوای محرکه پلاگین هیبریدی در نظر گرفته شده است. از آنجایی که این خودرو به سیستم احیای انرژی ترمزها مجهز شده است، رانندگان این خودرو می‌توانند با یک پدال رانندگی کنند.

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر

تکامل سیستم کنترل چهار چرخ یا S-AWC به عنوان یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های مهم این خودرو محسوب می‌شود که از توانایی مدیرت توزیع نیرو در هر دور محور بهره می‌برد و برای چرخ‌های عقب سیستم کنترل گشتاور برداری جدیدی را به همراه دارد. چنین سیستم‌هایی جدیدی در کنار شاسی مستحکم‌تر خودرو باعث شدند نسل جدید اوتلندر پلاگین هیبریدی از نظر هندلینگ و پرفورمنس نسبت به قبل به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کند.

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی از لحاظ ظاهری نسبت به نسخه معمولی خود تفاوتی ندارد وجه تمایز آنها نیز وجود نشان‌های روی درهای جلو، در صندوق و درگاه شارژ است. همچنین رینگ‌های 20 اینچی این نسخه نیز مشابه با تیپ‌های بالایی نسخه معمولی است.

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر

در کابین این خودرو یک صفحه‌آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر لمسی 9 اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی به چشم می‌خورد که اکنون یک صفحه اضافی برای سیستم پلاگین‌هیبریدی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. این خودرو به دلیل طراحی هوشمندانه سیستم پلاگین هیبریدی همچنان به شکل سه ردیفه عرضه خواهد شد. هرچند میتسوبیشی در خصوص ظرفیت فضای بار آن جزئیاتی را اعلام نکرده است، اما قطعا نسبت به نسخه بنزینی فضای آن کمتر است. طراحان در صندوق بار خودرو یک پریز برق AC نصب کردند تا بتوان با آن برق دستگاه‌های الکتریکی را تامین کرد.

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی در بخش ایمنی نیز از نسخه تکامل یافته تکنولوژی کمک‌راننده MI-PILOT به همراه کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ حرکت میان خطوط بهره می‌برد. چنین سیستم‌هایی قادرند بر اساس محدودیت سرعت جاده یا اطلاعاتی که از سیستم ناوبری دریافت می‌کنند، سرعت خودرو را به شکل خودکار تنظیم کرده و پس از 30 ثانیه توقف در ترافیک، به شکل اتوماتیک موتور را خاموش کنند.

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر

این کراس اوور ژاپنی از 15 دسامبر سال 2021 میلادی در بازار ژاپن عرضه خواهد شد و مشتریان استرالیایی این خودرو می‌توانند آن را از نیمه نخست سال 2022 سفارش دهند. البته این خودرو در نیمه دوم سال 2022 میلادی نیز به بازار آمریکا عرضه خواهد شد. در حال حاضر از جزئیات قیمتی این خودرو اطلاعاتی در دست نیست.