اپل، دومین گوشی ساز جهان

اپل با عبور از شیائومی جایگاه دومین گوشی ساز جهان را تصاحب کرد؛ سامسونگ همچنان اول

کمپانی اپل سرانجام موفق شد جایگاه دومین گوشی ساز جهان را از شیائومی پس بگیرد و سر مقام اول در آینده‌ای نزدیک با سامسونگ رقابت کند.

اپل بار دیگر به دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد. بر اساس داده‌های IDC، اپل در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ جمعاً ۵۰.۴ میلیون دستگاه آیفون فروخته است. این ۶.۱ میلیون دستگاه فروش بیشتر از شیائومی در رتبه سوم و ۱۸.۶ میلیون دستگاه فروش کمتر از سامسونگ در رده نخست است.

داده‌های به دست آمده توسط این شرکت تحقیقاتی از افزایش فروش ۲۰.۸ درصدی سال به سال آیفون‌ها خبر می‌دهند. این میزان باعث شده اپل سریع‌ترین رشد فروش سالانه را در بین ۵ گوشی‌ساز برتر داشته باشد. به عنوان مثال فروش گوشی‌های سامسونگ و شیائومی نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱۴.۲ درصد و ۴.۶ درصد کاهش داشته است.

اپل، دومین گوشی ساز جهان

کاهش فروش گوشی‌های این دو شرکت اندرویدی را می‌توان به کاهش جهانی تراسه نسبت داد. کل بازار گوشی‌های هوشمند هم با کاهش فروش ۶.۷ درصدی سال به سال در سه ماهه مذکور روبرو شده است. متهم اصلی این کاهش در فروش، بار دیگر کمبود تراشه است. در همین راستا سامسونگ تصمیم گرفته امسال هیچ مدلی از خانواده گوشی‌های Galaxy Note را عرضه کنند و به جای آم تمرکز بیشتر خودش را روی گوشی‌های انعطاف‌پذیر بگذارد که این کار باعث افزایش مسانگین قیمت گوشی‌هایش نیز شده است.

با این حال اپل هم از کمبود جهانی تراشه بی‌نصیب نبوده است. اپل در حال حاضر گوشی‌های سری آیفون ۱۳ خودش را با سرعت کمتری در بازار عرضه می‌کند. به‌طور مثال در بسیاری اژ کشورها اگر این گوشی‌ها را همین حالا سفارش دهید، حداقل یک ماه دیگر محصول به دست شما خواهد رسید. همین هم باعث شده اپل نتواند از سامسونگ پیشی بگیرد و نخستین گوشی‌ساز جهان باشد.

دومین گوشی ساز جهان به دنبال کسب رتبه نخست

در صورتی که اپل سال آینده بتواند تعداد چیپست‌های بیشتری را نسبت به دیگر رقبا تأمین کند، احتمال ارتقا از جایگاه دومین گوشی ساز جهان به رتبه اول وجود دارد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۲ وجود خواهد داشت و تا پایان آن سال ادلمه پیدا می‌کند.

دو شرکت چینی Vivo و Oppo هر یک با فروش جمعاً ۳۳.۳ میلیون دستگاه برای کسب عنوان چهارم رقابت می‌کنند. ویوو در فروش سال به سال با رشد ۴.۸ درصدی مواجه شده است، در حالی که سرعت رشد شرکت اوپو در فروش با ۸.۶ درصد، سریع‌تر بوده است. در مجموع سال ۲۰۲۱ تاکنون نیز ۳۳۱.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند از تمام برندها فروخته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*