طرح‌ آزادسازی واردات خودرو

طرح آزادسازی واردات خودرو در مجلس به کجا رسید؟

طبق گفته روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،‌ طرح آزادسازی واردات خودرو به زودی وارد صحن علنی مجلس خواهد شد.

روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد که طرح آزادسازی واردات خودرو در مراحل بررسی با ایرادهایی مواجه شد که رفع آن‌ها کار چندان پیچیده‌ای نبود. وی در ادامه با اشاره به این که ایرادهای وارد شده بر طرح جدید مجلس توسط اعضای کمیسیون رفع شده است،‌ بیان کرد کمیسیون طی ۱۵ روز آینده طرح آزادسازی واردات خودرو را به صحن علنی خواهد برد و همچنین مجلس تلاش خواهد کرد تا رضایت مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان را برای اجرایی شدن این طرح جلب کند.

طرح آزادسازی واردات خودرو ۱۵ روز دیگر در مجلس

ایزدخواه در ادامه با اشاره به این که تأمین منابع ارزی یکی از اصلی‌ترین ایرادهای وارد شده به طرح جدید مجلس بود، بیان کرد در این طرح به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که برای ورود خودرو به کشور هیچ‌گونه ارزبری صورت نگیرد و حتی اوضاع ارزی کشور نیز سر و سامان پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه در ارتباط با سامان بخشیدن به مراکز اسقاط خودرو نیز عنوان کرد کارگروه خودرویی کشور به تازگی بسته‌ای را به منظور پشتیبانی از مراکز اسقاط خودرو آماده کرده است. در صورت اجرای این بسته می‌توان گواهی اسقاط خودرو را در قالب بورس انرژی عرضه کرد که این مسئله باعث برطرف شدن مشکل نقدینگی می‌شود. علاوه بر این شرکت‌های خودروسازی نیز مجبور خواهند شد که نسبت به اسقاط خودرو اقدام کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*