شاسی بلند دیگنیتی

نقاط قوت و ضعف خودرو شاسی بلند دیگنیتی بهمن موتور

اگر قصد خرید شاسی بلند دیگنیتی را دارید، در این مطلب برخی از نقاط قوت و ضعف این کراس اوور چینی بهمن موتور را بررسی خواهیم کرد.

شرکت بهمن موتور از سال گذشته مونتاژ خودرو دانگ فنگ ix5 را تحت عنوان بهمن دیگنیتی در کشور آغاز کرد. لازم به ذکر است که تا پیش از بهمن موتور هیچ شرکت ایرانی به سراغ مونتاژ یک کراس اوور کوپه نرفته بود و از این رو بهمن موتور اولین شرکتی است که در ایران اقدام به انجام چنین کاری کرده است. اگر به دنبال شناخت بیشتر این کراس اوور چینی هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا برخی از نقاط ضعف و قوت خودرو شاسی بلند دیگنیتی را به شما توضیح دهیم.

مزایای شاسی بلند دیگنیتی

شاسی بلند دیگنیتی

در طراحی بهمن دیگنیتی از کراس اوورهای کوپه الگوبرداری شده است و این خودرو چهره به نسبت زیبایی دارد. انتهای سقف با یک شیب ملایم و قوس جذاب به شیشه عقب متصل شده که این طراحی استایل دیگنیتی را زیباتر کرده است. این استایل زیبا و جذاب یکی از مزایای رقابتی دیگنیتی در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده موجود در بازار ایران به شمار می‌رود.

فاصله محوری این کراس اوور کوپه برابر با ۲۷۹۰ میلی‌لیتر است که با توجه به این مسئله مشخص می‌شود دیگنیتی کابین بزرگ و جاداری دارد. سرنشینان عقب این خودرو فضای بسیار راحتی را تجربه خواهند کرد. البته از آنجایی که سقف این خودرو کمی شیب دارد شاید افراد بلندقامت آنچنان از ناحیه سر احساس راحتی نکنند،‌ اما این شیب به اندازه‌ای نیست که آرامش سرنشینان عقب را سلب کند. علاوه بر کابین جادار،‌ صندوق عقب این خودرو نیز ۷۸۰ لیتری است که این مسئله نیز می‌تواند برای علاقه‌مندان به این خودرو خبر خوبی باشد. کمپانی دانگ فنگ برای اجزای داخل کابین این شاسی بلند از متریال بسیار باکیفیتی استفاده کرده است که این مسئله را در بسیاری از خودروهای موجود در بازار کشور نمی‌بینیم.

دیگنیتی از چه امکانات رفاهی بهره می‌برد؟

شاسی بلند دیگنیتی

سواری شاسی بلند دیگنیتی بسیار نرم و راحت بوده و همچنین ضربات زیادی نیز به واسطه بهره‌مندی این خودرو از یک سیستم تعلیق مناسب به داخل کابین وارد نمی‌شود. علاوه بر این صداهای بیرون نیز به کابین ورود پیدا نمی‌کند که دلیل اصلی این موضوع مونتاژ‌ و عایق‌بندی مناسب این کراس اوور چینی است.

شاسی بلند دیگنیتی از نظر امکانات رفاهی نیز در مقایسه با بسیاری از اتومبیل‌های موجود در بازار کشور یک سر و گردن بالاتر است. نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، سنسور باران، درب باک الکتریکی، فرمان چرمی با کلیدهای کنترل، سانروف پانوراما، کروز کنترل،‌ ترمز کمکی،‌ سیستم کنترل کشش و پایداری،‌ ۴ کیسه هوا،‌ تهویه مطبوع اتوماتیک و دوربین ۳۶۰ درجه عقب تعدادی از آپشن‌های این شاسی بلند هستند.

معایب کراس اوور دیگنیتی

این کراس اوور چینی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو بهره می‌برد که توانی برابر با ۱۴۳ اسب بخار را به همراه ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده CVT گذاشته شده است. با توجه به این مسائل مشخص می‌شود که دانگ فنگ ix5 در زمینه شتاب‌گیری حرف زیادی برای گفتن ندارد. علاوه بر این موتور این خودرو نیز با وزن آن که ۱۵۷۰ کیلوگرم است خیلی همخوانی ندارد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خودروسازی جدیدترین محصولات خود را با پیشرانه توربو روانه بازار می‌کنند که این مسئله ایرادی محسوب نمی‌شود. اما نگهداری از پیشرانه‌های توربو دردسرهایی دارد که باعث می‌شود بسیاری از متقاضیان خودرو در بازار کشور خرید اتومبیل‌هایی که از پیشرانه تنفس طبیعی بهره می‌برند را ترجیح دهند.