نمایشگر گوشی شیائومی ۱۲

اطلاعاتی جدید از نمایشگر گوشی شیائومی ۱۲ فاش شد

عکس‌هایی در اینترنت منتشر شده که اطلاعات جالب توجهی از نمایشگر گوشی شیائومی ۱۲ – Xiaomi 12، پرچمدار بعدی گوشی‌های شیائومی را فاش می‌کند.

روز گذشته یک افشاگر مطرح چینی به نام DCS در ویبو دو تصویر از شیشه تحت فشار قرار گرفته نمایشگر گوشی شیائومی ۱۲ را منتشر کرد. این تصاویر یک نمایشگر هایپربولوئید با یک حفره در مرکز صفحه و یک حسگر اثر انگشت درون صفحه را به نمایش می‌گذارند. گوشی‌های خانواده Xiaomi 12 از نسل آینده چیپست پرچمدار شرکت کوالکام قدرت خواهند کرد. سال گذشته گوشی شیائومی می ۱۱، نخستین موبایل جهان لقب گرفت که با چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ وارد بازار شد. امسال هم شیائومی ۱۲ نخستین گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ است.

نسل بعدی چیپست سری اسنپدراگون ۸ کوالکام، اسنپدراگون ۸۹۸ نام دارد. این تراشه از فناوری پردازش ۴ نانومتری سامسونگ استفاده خواهد کرد و در دسامبر آینده رسماً معرفی می‌شود. طبق گزارش‌ها، گوشی‌های جدید سری ۱۲ شیائومی در زمان مشابهی با سری می ۱۱ در سال گذشته معرفی می‌شوند. ظاهراً گوشی‌ساز چینی تصمیم دارد در دسامبر امسال از نسخه اصلی گوشی Xiaomi 12 رونمایی کند، در حالی که مدل پرو و اولترا آن را در ماه مارس آماده ورود به بازار کند.

مشخصات فنی گوشی شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲ به یک نمایشگر LTPO با نرخ رفرش متغیر مجهز خواهد بود. به لطف این قابلیت، رفرش ریت نمایشگر بسته به محتوایی که روی صفحه به نمایش گذاشته می‌شود، بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر پیدا می‌کند. این تغییر می‌تواند هم به صورت دستی و هم خودکار باشد. در واقع، وقتی یک کاربر بازی‌هایی با گرافیک بالا را روی گوشی خود اجرا می‌کند،‌ نرخ رفرش صفحه به ۱۲۰ هرتز افزایش پیدا می‌کند. اما اگر کاربر بخواهد از یک اپلیکیشن عادی مثل شبکه‌های اجتماعی استفاده کند، نرخ رفرش کاهش پیدا می‌کند. این به حفظ هرچه بیشتر شارژ باتری گوشی کمک می‌کند.

در قلب تپنده این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده شده و یک باتری بزرگ با ظرفیتی در حدود ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت به کار رفته است. با توجه به محدودیت‌هایی که دولت چین تعیین کرده، حداکثر توان شارژ بی‌سیم این گوشی ۵۰ وات است؛ اما اگر بخواهید آن را با کابل و آداپتور داخل جعبه شارژ کنید، می‌توانید از توان شارژ ۱۲۰ وات بهره ببرید. این باتری بزرگ با چنین توان شارژی در کمتر از ۲۰ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد.

اگر گوشی‌های پرچمدار سری ۱۲ شیائومی ظاهری شبیه به گوشی تازه معرفی شده شیائومی Civi داشتند، نباید متعجب شویم. بنابراین، این گوشی‌ها از قاب پشتی سرامیکی بسیار زیبایی بهره‌مند خواهند بود. در بخش دوربین هم این مدل به سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز می‌شود که اندازه بسیار بزرگ او اجازه قدرت‌نمایی بیشتری نسبت به دیگر سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی و همینطور فیلمبرداری سوپر اسلوموشن ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه‌ای را می‌دهد. یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی دیگر تله فوتو نیز این دوربین را همراهی می‌کنند. گفتنی است که سنسور دوربین اصلی این گوشی، لرزشگیر اپتیکال تصویر را هم ارائه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*