پیکاپ دو کابین کلوت

پیکاپ دو کابین کلوت ، اولین محصول مکث خودرو (ماموت) معرفی شد+عکس

پیکاپ دو کابین کلوت به عنوان اولین محصول مکث خودرو معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این پیکاپ دو کابین جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

ماموت خودرو اخیرا برند ایرانی و جدید خود را با نام مکث خودرو ایجاد کرد تا با آن به عرضه خودروهای مونتاژی سواری، کاری و تجاری بپردازد. این برند جدید به تازگی از اولین محصول خود یعنی پیکاپ دو کابین کلوت پرده برداشت.

مشخصات پیکاپ دو کابین کلوت

پیکاپ دو کابین کلوت

پیکاپ دو کابین کلوت که در واقع نسخه‌ای سفارشی از دایون v5 محسوب می‌شود، در بازارهای هدف با موتور 2 لیتری توربوشارژ به فروش می‌رسد، اما به درخواست شریک ایرانی قرار است این پیکاپ با موتور 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با کد 4k22 به تولید برسد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متری را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعت دنده دستی نیز قدرت تولیدی از پیشرانه را به تمام چرخ‌ها منتقل خواهد کرد. حداکثر گشتاور این پیشرانه در دور موتور 2000 تا 5000 دور در دقیقه در دسترس خواهد بود.

پیکاپ دو کابین کلوت

برای پیکاپ دو کابین کلوت گیربکس کمکی با 3 حالت تک دیفرانسیل، کمک سبک (4h) و کمک سنگین (4L) نیز در نظر گرفته شده است و دیفرانسیل عقب این خودرو هم از نوع کلاج‌دار (LSD) خواهد بود که در ایران آن را با نام قفل دیفرانسیل اتوماتیک می‌شناسند. این نوع دیفرانسیل در صورتی که بین چرخ‌های دو محور اختلاف دور زیاد ایجاد شود، با درگیر کردن صفحه‌های داخلی دیفرانسیل مانع هرزگردی بیش از حد یک چرخ و واماندگی خودرو خواهد شد.

پیکاپ دو کابین کلوت

این خودرو از باک سوخت 72 لیتری بهره می‌برد و وزن خودرو نیز اندکی کمتر از 2 تن خواهد بود. همچنین ظرفیت حمل بار آن نیز تا یک تن اعلام شده است. حداکثر سرعت این پیکاپ جدید بازار ایران حدود 160 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلو از نوع جناقی دوبل و در عقب نیز از نوع فنر شمش است و این خودرو از سیستم فرمان هیدرولیکی نیز بهره می‌برد.

پیکاپ دو کابین کلوت

مدیران مکث خودرو در خصوص نوع سوخت سازگار با موتور این پیکاپ دو کابین نیز عنوان کردند عدد اکتان مورد نیاز برای این پیشرانه 92 است. این خودرو در آزمایش‌های طولانی مدت که طی تابستان سال 1400 در کویرهای ایران انجام شده نیز با بنزین سوپر جایگاه‌های مختلف کشور بدون مشکلاتی نظیر گرم شدن موتور یا ناک زدن موتور توانست در تست‌ها موفق ظاهر شود.

پیکاپ دو کابین کلوت

پیکاپ دو کابین کلوت از امکانات ایمنی متعددی بهره می‌برد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ترکیبی CBS، سیستم ترمز کمکی BAS، ترمز ضد قفل ABS و سیستم کنترل پایداری ESP اشاره کرد. در بخش امکانات رفاهی نیز این خودرو از امکاناتی چون تنظیم برقی آیینه‌های جانبی، ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه خودکار، سیستم مولتی مدیا با نمایشگر 9 اینچی، تنظیم برقی صندلی راننده و سیستم کروز کنترل بهره می‌برد که چنین امکاناتی برای مشتریان آن می‌تواند راضی‌کننده باشد.

زمان عرضه و قیمت

پیکاپ دو کابین کلوت

بابک وطن خواه، مدیرعامل مکث خودرو با اعلام این که پیکاپ دو کابین مکث کلوت طی آذرماه سال جاری به بازار عرضه خواهد شد گفت طبق برنامه‌های تعیین شده تا پایان سال، 1200 دستگاه از آن را روانه بازار خواهیم کرد. وی افزود این خودرو را به دلیل سابقه گروه ماموت در تولید خودروهای کار و تجاری برای بازار ایران انتخاب کردیم.

پیکاپ دو کابین کلوت

مدیرعامل مکث خودرو در ادامه گفته‌های خود بیان کرد فعالیت این شرکت بر همکاری با خودروسازان چینی متمرکز نبوده و با سایر خودروسازان مطرح آسیا نیز مذاکره و رایزنی‌هایی را انجام خواهیم داد. وطن خواه با اعلام این که پیکاپ دو کابین کلوت با قیمتی کمتر از 800 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد، گفت قیمت نهایی این پیکاپ جدید بازار ایران را طی روزهای آینده و بعد از بررسی آخرین هزینه‌های تمام شده به شکل رسمی اعلام خواهیم کرد.

پیکاپ دو کابین کلوت

مدیرعامل مکث موتور در مورد خدمات پس از فروش این خودرو نیز بیان کرد هم‌اکنون در 5 شهر بزرگ تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز نمایندگی‌های را تاسیس کرده‌ایم و تا پایان سال 1400 نیز 4 شهر دیگر را که دارای بیشترین بازار خودروهای پیکاپ هستند به مجموعه نمایندگی‌ها این شرکت اضافه خواهیم کرد. وی با اعلام این که گارانتی این محصول 60 هزار کیلومتر پیمایش یا 36 ماه است بیان کرد مشتریان از نظر قطعات یدکی هیچ نگرانی نداشته باشند؛ زیرا مکث خودرو به شکل مستقیم و بدون واسطه با شرکت مادر قرارداد امضا کرده و همزمان با سفارش‌گذاری محصولات، قطعات مورد نیاز نیز سفارش‌گذاری می‌شوند.

پیکاپ دو کابین کلوت

وطن خواه با اعلام اینکه پیکاپ دو کابین کلوت نخستین محصول مکث خودرو محسوب می‌شود گفت دو محصول دیگر نیز در برنامه این شرکت قرار داشته که انتظار می‌رود تا پایان سال شاهد رونمایی و عرضه آنها باشیم. وی با توجه به توانمندی‌های پیکاپ دو کابین کلوت از رقبای اصلی آن به هایلوکس اشاره کرد. مدیرعامل مکث خودرو در پایان خاطرنشان کرد ظرفیت تولید این خودرو به شکل سالانه 6 هزار دستگاه خواهد بود و تا آوریل سال 2023 به داخلی‌سازی 30 درصدی می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*